۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۳۲۱۲۸۸
استاد تاریخ مؤسسه امام خمینی تأکید کرد؛

سیاستمداران نیازمند الگوگیری از سیره جامع فاطمی

خبرگزاری رسا ـ استاد تاریخ مؤسسه امام خمینی(ره) سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مسؤولان در جهت رفع نیازهای اقشار محروم و ضعیف جامعه را ضروری خواند و گفت: حضرت فاطمه(س) قبل از این که به فکر آسایش زندگی، رفاه و معیشت خود و خانواده‌‌ باشند، به فکر محرومان و ضعفای جامعه بودند؛ بنابراین سیره فاطمی(س) الگوی جامعی برای شیعیان و سیاستمداران جامعه محسوب می‌شود.
فاطميه

حجت الاسلام مجید افلاکیان، استاد تاریخ مؤسسه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به شاخصه‌های زندگی حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: یکی از شاخصه‌ها و الگوهای رفتاری در سبک زندگی فاطمی(س)، ولایت‌مداری است که می‌تواند در زندگی هر فردی تبلور و نمود پیدا کند.

 

حجت الاسلام افلاکیان با اشاره به جریان دفاع از ولایت از سوی حضرت زهرا(س) یادآور شد: حضرت زهرا(س) با شناختی که از جایگاه حضرت علی(ع) نزد خداوند داشتند، تا پای جان از ولایت حمایت و دفاع کردند؛ بنابراین نقش و جایگاه ولایت به اندازه‌ای است که پاره‌تن پیامبراکرم(ص) در راه پشتیبانی از آن، جان خود را ایثار و فدا می‌کند.

 

وی حضرت فاطمه(س) را الگوی ولایت‌مداری در همه عصرها و زمان‌ها خواند و گفت: ولایت‌مداری را باید به معنای حقیقی و در عمل و زندگی خود به‌کار گیریم و نه این که فقط به لفظ اکتفا کنیم و منافع شخصی، حزبی و گروهی را بر آن ترجیح دهیم.

 

استاد تاریخ مؤسسه امام خمینی(ره)، عفت و حجاب فاطمی(س) را از معیارهای سبک زندگی اسلامی برشمرد و تأکید کرد: حضرت فاطمه(س) به عنوان دختر پیامبراکرم(ص) و همسر امیرمؤمنان علی(ع)، الگوی کاملی برای زنان جامعه ما هستند؛ زیرا حضرت زهرا(س) در همان دوران با حضور در جامعه و با حفظ حجاب و عفاف بهترین عملکرد را داشتند.

 

وی به شأن نزول سوره «هل أتی» اشاره و خاطرنشان کرد: سیره اهل بیت(ع) در حمایت از یتیم، اسیر و فقیر که در سوره انسان به آن اشاره شده است؛ نمونه‌ای از انفاق حضرت زهرا(س) محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که ائمه اطهار(ع) با این که در مقام رهبری جامعه قرار داشتند، از اقشار ضعیف و محروم جامعه پشتیبانی و حمایت می‌کردند و آنها را فراموش نمی‌کردند.

 

حجت الاسلام افلاکیان، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مسؤولان در جهت رفع نیازهای اقشار محروم و ضعیف جامعه را ضروری خواند و تصریح کرد: حضرت زهرا(س) قبل از این که به فکر آسایش زندگی، رفاه و معیشت خود و خانواده‌ باشند، به فکر محرومان و ضعفای جامعه بودند و این کار را فقط با نیت کسب رضایت الهی انجام می‌دادند؛ بنابراین سیره فاطمی(س) الگوی جامعی برای شیعیان و سیاستمداران جامعه محسوب می‌شود./908/ت302/س

ارسال نظرات