۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۳
کد خبر: ۳۲۱۲۸۵
خبرگان بصیر(56)

مجلس خبرگان از وجود برخی بزرگان محروم شده اما مسیر انقلابی خود را طی می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان در خبرگان عدم حضور آیات یزدی و مصباح را محروم شدن خبرگان از جایگاه علمی، سیاسی و اخلاقی و معنوی این بزرگواران ارزیابی و در عین حال تاکید کرد که مسیر مجلس خبرگان با عدم حضور این حضرات نیز تغییری نخواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز

 

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ابراز خوشحالی دشمنان و برخی از عدم راهیابی آیات مصباح و یزدی به خبرگان آینده خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان چارچوب خاصی دارد و یقینا بر همان اساس عمل خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: با آمدن و رفتن چند نفر این گونه نیست که مجلس خبرگان از خط اصلی خود که خط انقلاب و آرمان ها آن است عدول و زاویه پیدا کند، هرگز چنین نخواهد شد.

 

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: این موضوع از مسلمات بوده و تاکنون مجلس خبرگان آن را نشان داده است؛ مجلس خبرگان از این بزرگان محروم شده اما مسیر خود را طی می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که اگر این بزرگواران به خبرگان راه پیدا می کردند یقینا بر جایگاه علمی، سیاسی، اخلاقی، معنوی و وزانت مجلس خبرگان افزوده می شد، گفت: عدم حضور این بزرگواران محرومیت مجلس خبرگان است اما در عین حال خوشبختانه در خبرگان شخصیت های بزرگی حضور دارند که مستقیما و صد در صد در مسیر رهبری حرکت می کنند و هیچگونه زاویه ای از مواضع رهبری پیدا نکردند و نخواهند کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تجلیل از حرکت منطقی و قانونمدارانه اصولگرایان در پذیرش نتایج انتخابات گفت: ملت نشان دادند که گاهی به افرادی رأی می دهند که با افراد پیشین در اصول و برنامه ها متفاوت هستند.

 

وی افزود: البته بین اصلاح طلبان نیز افرادی متدین، معتدل و پشتیبان نظام اسلامی وجود دارند اما خطوط کلی اصلاح طلبی به گونه ای نیست با آرمان های انقلاب تطابق صد درصد داشته باشد؛ گاهی اصولگرایان واقعی نه اصولگرایان ظاهری حقیقتا فی سبیل الله از نظام اسلام و رهبری نظام تبعیت می کنند اما احتمال دارد که رأی نیاورند.

 

رییس دانشگاه قم با بیان این که در لیست اصلاح طلبان که در تهران رأی آوردند افرادی متدین و حامی و مدافع رهبر وجود دارد، اظهار داشت: اینگونه نیست که بگوییم کسانی که رأی آوردند بسیار فاصله دارند، ممکن است افراد با درجات متفاوتی فدایی انقلاب و رهبری باشند.

 

وی ادامه داد: نباید این ها را خارج از چارچوب رهبری بدانیم، چتر حمایتی رهبری معظم به گونه ای گسترده است که غالب افراد را شامل می شود، ممکن است برخی افراد با رهبر زاویه داشته باشند و سخنانی بگویند و مواضعی داشته باشند که یقینا نادرست باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که در موارد بحرانی رهبر معظم انقلاب افراد را هدایت کرده و جهت می دهند، ابراز داشت: در این موارد رهبر مانع می شوند که برخی افراد بخواهند به انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزنند؛ رهبری نشان دادند که هرکس بخواهد در برابر نظام اسلامی بایستد و نخواهد در چارچوب آموزه های دینی حرکت کند بر اساس قانون و موازین دینی با افراد برخورد خواهند کرد.

 

وی عنوان کرد: بین گروه های مخالف افرادی هستند که اگر جامعه بر اساس خط و مشی آن ها حرکت نکند و به کاندیداهای آنان رأی ندهد انتخابات و مردم را همانند فتنه 88 متهم می کنند، این در حالی است که اصولگرایان تسلیم هستند و کوچکترین اعتراضی نداشتند./ 1323/ت302/ج

ارسال نظرات