۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۳۲۱۲۸۰
امام جمعه زرند:

خدمت صادقانه از ویژگی‌های آیت‌الله واعظ طبسی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرند با اشاره به خدمات فرهنگی آیت‌الله واعظ طبسی در آستان مقدس رضوی، گفت: آین عالم بزرگ از شخصیت‌هایی است که در تمام این سال‌ها خالصانه برای امام رضا(ع) خدمت کرد.
آيت-الله-واعظ--طبسي

حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: آیت‌الله واعظ طبسی از شخصیت‌هایی است که در تمام این سال‌ها خالصانه برای امام رضا(ع) خدمت کرد و این که کسی چنین مسؤولیتی را بپذیرد و صادقانه کار کند؛ کار سختی است.

 


وی با اشاره به این که آیت‌الله طبسی از شخصیت های فعال قبل از انقلاب و از یاران امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس و از جمله افراد دلسوز، اثربخش و اثرگذار در زمان انقلاب بود، بیان کرد: آیت‌الله طبسی پس از انقلاب به عنوان نماینده امام خمینی(ره) در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد و پس از ایشان نیز مورد تایید مقام معظم رهبری بود و این خود افتخاری بزرگ است.

 


امام جمعه زرند تصریح کرد: آیت الله واعظ طبسی زحمات فراوانی برای این انقلاب کشید که ثمرات آن را به وضوح دیده ایم و ایشان یکی از موفق‌ترین روحانیانی بود که در مناصب مدیریتی در جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

 


حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: آیت‌الله طبسی با ایجاد جریان مدیریت موفق اسلامی به عنوان یک سبک مدیریتی جدید تمامی موفقیت‌های آستان قدس رضوی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به این سبک مدیریت نسبت داد.

 


وی آیت الله طبسی را همواره منشأ خدمات فراوانی در آستان قدس رضوی و همچنین حوزه زائران امام رضا(ع) خواند و افزود: آیت‌الله واعظ طبسی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در دوران انقلاب خدمات زیادی را ارائه کرده‌ است.

 


امام جمعه زرند در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: خدمات چشم ‌گیر آیت‌الله طبسی در امور فرهنگی، احداث دانشگاه، فعالیت های تبلیغی و ایجاد بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، نشان دهنده این است که آیت الله واعظ طبسی از نظر تقوا و تدین فردی برجسته و مقید به دین و خدا بود.

 


حجت الاسلام ابراهیمی ابراز کرد: مرحوم آیت الله طبسی از همان ابتدای شروع کار در پست سرپرستی و سپس تولیت آستان قدس رضوی مهم ترین وظیفه آستان قدس رضوی را حفاظت و صیانت از موقوفات امام رضا اعلام کرد و در طول دوران تصدی پست تولیت آستان قدس رضوی با حفظ و حراست از اموال آستان قدس رضوی این را ثابت کرد.

 


وی در ادامه به جایگاه سیاسی آیت‌الله واعظ طبسی اشاره کرد و گفت: آیت الله واعظ طبسی یکی از حامیان مهم رهبر معظم انقلاب و از دوستان نزدیک ایشان و از طرفداران نظریه ولایت مطلقه فقیه است.

 


امام جمعه زرند اضافه کرد: امکانات برای رفاه زائران و توسعه حرم مطهر رضوی در طول مدیریت آن مرحوم نشانگر درایت مدبرانه وی است و خدمات چشم گیر ایشان در امور فرهنگی، احداث دانشگاه، فعالیت های تبلیغی و ایجاد بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، نشان دهنده این است که آیت الله واعظ طبسی از نظر تقوا و تدین فردی برجسته و مقید به دین و خدا بود.

 


حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: در طول دوران مدیریت آیت الله واعظ طبسی بر آستان قدس رضوی فضاهای عبادی و زیارتی حرم امام رضا چندین برابر شد./9709/302/ب1

ارسال نظرات