۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۳۲۱۲۲۱
مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم‌بن الحسن:

تحصیل بانوان طلبه پاسداری از مبانی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم ابن الحسن(ع) گفت: تحصیل بانوان طلبه پاسداری از مبانی مقدس اسلام است و به برکت انقلاب اسلامی اکنون در سراسر کشور به نحو چشم‌گیری توسعه یافته و در عرصه های مختلف از نقش مهم و راهبردی برخوردار است.
مدرسه علميه قاسم ابن الحسن

دکتر مرضیه سادات هاشمی علیا مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم ابن الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با اهمیت تحصیل خواهران در حوزه علمیه، گفت: تحصیل بانوان طلبه پاسداری از مبانی مقدس اسلام است و به برکت انقلاب اسلامی اکنون در سراسر کشور به نحو چشم‌گیری توسعه یافته و در عرصه های مختلف از نقش مهم و راهبردی برخوردار است.

 

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری پدیده خواهران طلبه یک پدیده عظیم و مبارکی است که حضور دانشمندان اسلامی زنان، در عرصه‌های مختلف آبرویی برای انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن است.

 

هاشمی علیا درباره کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه، گفت: خواهران طلبه با عنایت به اولویت وظایف خود در زندگی شخصی اعم از تربیت فرزند، همسرداری و تدبیر در امور منزل، با تحصیل در حوزه های علمیه افزون بر اینکه از جانب خود، به تهذیب نفس و ارتقای سطح دانش می‌پردازند، نقش چشم گیری در عرصه‌های مختلف تبلیغی دارند؛ به طور مثال در مقابله با آسیب های اجتماعی، گسترش فرهنگ اسلامی و شیعی، فعالیت در مدارس و دانشگاه‌ها و در سطح جامعه بین الملل که حضور دارند، ایفای نقش می کنند.

 

مدیر موسسه قاسم ابن الحسن افزود: با توجه به امکانات ویژه ای که در اختیار ما قرار دارد، اعم از اساتید سطوح عالی و کتابخانه تخصصی، این موسسه هرساله با استقبال چشمگیری از خواهران مواجه است که از میان متقاضیان بر اساس ضوابط خاص، تعداد محدودی گزینش می‌شوند و پس از موفقیت در مراحل گزینش و مصاحبه، از آنها برای حضور در کلاس ها دعوت به عمل می‌آید.

 

وی تاکید کرد: شرایط ثبت نام در مراحل مختلف متفاوت است و ثبت نام از طرف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور انجام می‌شود و علاقه مندان می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در جریان شرایط ثبت نام قرار بگیرند.

 

هاشمی علیا در ادامه افزود: امسال دوره آمادگی آزمون ورودی برای خواهران متقاضی برنامه ریزی شده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: ایام تابستان، در این موسسه دوره‌های درسی و غیردرسی به تقاضای طلاب همچون؛ حفظ قرآن، فعالیت‌های فرهنگی، برنامه‌های پژوهشی و پایان نامه ای، فعالیت‌های مربوط به بسیج مدرسه و طرح های تشویقی نظیر اعزام طلاب به مشهد مقدس و عتبات عالیات برگزار می‌شود.

 

مدیر موسسه قاسم ابن الحسن تصریح کرد: از امتیازات این موسسه همجواری با مسجد، درمانگاه، موسسه فرهنگی و باشگاه ورزشی قاسم بن الحسن است که طلاب می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

 

گفتنی است، این موسسه در سال 1385 در ضلع شمالی میدان محلاتی تهران تأسیس و تاکنون طلاب زیادی موفق به تکمیل دوره های تحصیلی در این موسسه شده اند.

 

شایان ذکر است، مؤسس و متولی این مدرسه حجت‌الاسلام دکتر سید محمد باقر علم الهدی است./966/302/ب1

ارسال نظرات