۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۱۱۱۸
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

رجوع به آموزه های دینی بهترین راه برون رفت از آسیب های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، رجوع به آموزه های دینی را بهترین راه برون رفت از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: زمان ها و مناسبت های مذهبی تأثیر شگرفی در نحوه برخوردهای اجتماعی افراد دارد.
فرهنگ ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید حسین سعیدزاده کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی آران و بیدگل با اشاره به اینکه زمان ها و مناسبت های مذهبی تأثیر شگرفی در نحوه برخوردهای اجتماعی افراد دارد، گفت: حتی کسانی که غیر مذهبی هستند در زمان های مشخصی مانند ماه رمضان و محرم تحت تأثیر «رفتار عمومی جامعه» قرار گرفته و به نوعی هماهنگی با اکثریتی دست می یابند که پایبند به اصول مذهبی هستند و از رفتار متعادل تری برخوردار می شوند.

 

وی همچنین با بیان این که میزان وقوع جرم و جنایت در ماه محرم تا حد بسیاری کاهش می یابد و این امر ناشی از اثرگذاری این ماه در درون انسان ها است، افزود: همین امر نشان دهنده تاثیر دین و مذهب بر رفتار اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اهمیت فرهنگ دینی در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: فعالیت در امور فرهنگی زمان بردار نیست و سن و سال خاصی نمی شناسد، بلکه مسأله فرهنگ از همان زمان انعقاد نطفه آغاز می‌شود.

 

سعیدزاده یادآور شد: حالات روحی مادر در طول دوره بارداری و رفتار والدین قطعا و یقینا بر روی جنین تاثیرگذار است پس باید پیش از تولد فرزند، به فکر رشد فرهنگی و دینی کودک بود.

 

وی تعامل و هم افزایی دستگاه های فرهنگی را در رشد فرهنگ دینی مؤثر دانست و افزود: یک از فعالیت های مؤثر برای رشد فرهنگ دینی نوجوانان اجرای گفتمان های دینی است که اداره تبلیغات اسلامی با همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه اقدامات مؤثری در سال جاری در این زمینه داشته است.

 

شایان ذکر است، نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی آران و بیدگل با حضور معاون فرماندار و مسؤولان و کارشناسان فرهنگی شهرستان در فرمانداری آران و بیدگل برگزار شد./1307/203/ب1

ارسال نظرات