۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۳۲۱۱۰۰
امام جمعه ریگان:

حضرت زهرا مناسب ترین الگو برای زنان عالم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ریگان با بیان این که حضرت زهرا(س) به عنوان مناسب ترین الگو برای زنان عالم است، گفت: انتخاب ایشان بهترین و کامل‌ ترین الگو برای زنان مسلمان است، چرا که حضرت زهرا (س) تنها الگویی است که تمامی کمالات در بهترین شکل آن را دارد و از هرگونه نقصی مبرا است.
امام جمعه ريگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با شخصیت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در زیارت خود حضرت آمده است « سلام بر تو ای کسی که قبل از این که خلق شوید از امتحان الهی سرافراز بیرون آمدید» این فراز از زیارت نامه حضرت در حقیقت ابعاد وجودی شخصیت حضرت زهرا(س) را معرفی می کند، در روایت از امام صادق(ع) آمده است« کسی که نسبت به فاطمه زهرا(س) معرفت داشته باشد شب قدر را درک کرده است».


وی بیان کرد: وقتی به قرآن کریم مراجعه می کنیم در فضیلت شب قدرخداوند می فرمایید« تو چه میدانی شب قدر چیست»، بنابراین به و جودی شخصیت حضرت زهرا(س) هم به معرفت وجودی آن حضرت کسی نخواهد رسید.


امام جمعه ریگان ادامه داد: در روایات وارد شده که رسول خدا و حضرت علی(ع) توانستند به معرفت وجودی حضرت زهرا(س) برسند، و دیگر خلائق و انسان های معمولی نمی توانند این شخصیت را درک کنند شخصیت، معرفت وشناختی که ما از حضرت داریم به اندازه قطره دریایی در مقابل دریایی از کمالات و فضائل فاطمه اطهر(س) است.


حجت الاسلام رنجبر ماهانی تصریح کرد: انشاء الله با ظهور حضرت زهرا(س) هم شخصیت آن حضرت و هم ابعاد وجودی آن بانوی بزرگوار شناخته شود؛ ومقام معظم رهبری در ایام فاطمیه مراسم این ایام را در 10 روزبرگزار می کنند با کهولت سنی که دارند برخی از کارها را خود انجام می دهند واز آقا می خواهند که اجازه دهید ما انجام می دهیم که ایشان می فرمایند« من رزق سال کشور را در این 10 روز می گیرم».


وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری در فاطمیه اول و هم فاطمیه دوم فرصتی است که مردم برای بیان فضائل بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) از آن استفاده می‌ کنند و جایگاه معنوی حضرت فاطمه (س) به حدی است که در آسمان‌ها ایشان را به نام زهرا به معنای زن درخشان می‌شناسند.


امام جمعه ریگان با بیان این ‌که «حضرت فاطمه (س) دارای القاب بسیاری هستند» تأکید کرد: تعدد اسماء و القاب حضرت فاطمه(س) نشان از عظمت و جایگاه وارسته ایشان دارد، و در بیان جایگاه و شخصیت ایشان همین بس که بهترین خانواده جهان بشریت خانواده حضرت زهرا(س) و بهترین انسان‌ها تربیت شده دست ایشان هستند.


حجت الاسلام رنجبر ماهانی از حضرت زهرا (س) به عنوان مناسب ‌ترین الگو برای زنان عالم یاد کرد و افزود: انتخاب ایشان بهترین و کامل‌ ترین الگو برای زنان مسلمان است، چرا که حضرت زهرا (س) تنها الگویی است که تمامی کمالات در بهترین شکل آن را دارد و از هرگونه نقصی مبراست.


وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) در تمامی صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و ... روزگار خود حضور فعال داشتند و ایشان عمر کوتاهی داشتند، اما در همین مدت کوتاه نیز الگوی نمونه‌ای بودند و سبب شد تا صدای این تشییع در تاریخ بپیچد و این نشان از تدبیر آن حضرت است.

 

امام جمعه ریگان خاطرنشان کرد: بر اساس فطرت، ویژگی همه انسان‌ها کمال‌ پذیری است و اگر زنان به دنبال الگویی جامع و کامل که هیچ نقصی نداشته باشد، باید از حضرت زهرا (س) در ابعاد مختلف الگوبرداری کنند./9709/302/ب3

ارسال نظرات