۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۲۱۰۱۵

همایش «مسجد سنگر اسلام و انقلاب» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «مسجد سنگر اسلام و انقلاب» به مناسبت بیست‌و سومین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در سازمان حج و زیارت برگزار شد.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصر امروز همایش «مسجد سنگر اسلام و انقلاب» به مناسبت بیست‌و سومین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و رابطان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم ضرغامی رییس سازمان فرهنگ و ارشاد استان تهران، ضمن تبریک این روز به همه فعالان در عرصه کانون‌های مساجد، به نیابت از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد پیام ایشان را برای حاضران در همایش قرائت کرد که متن آن به شرح ذیل است:

 

امروز بیش از ٢١ هزار کانون در سایه مساجد جای گرفته و مأمن و پناهگاهِ دهها هزار جوانِ فرهنگ دوست و هنرمند شده است، مسجد پناهگاه دیرپای تنهایی و بندگی، خانه عشق، خانه دوست! خانه آرامش و باغِ نیایش است که اهل زمین در آن آرام گیرفته و در چشمِ آسمانیان، چون ستاره‌ای پُرنور می‌درخشد.

 

پیامبر اسلام (ص) حق داشتند اگر خستگیِ سفر را در خانه خدا از جسم و جان خود بزدایند حق داشت علی (ع) اگر بودن در مسجد را بر بهشت خداوند ترجیح می داد؛ که به راستی در مسجد خشنودی پروردگار و در بهشت، خشنودی آفریده او است، آنجا که خداوند، از مسجد به عنوان خانه خود یاد کرده و آن را پناهگاهِ بندگان خود می‌نامد، دیگر در فضیلت نهفته در خانه الهی سخنی نمی‌توان گفت.

 

مسجد مأمنِ عاشقان دلسوخته، اولین و آخرین پناه گروندگان به راستی و درستی است که در ساحت ملکوتی آن حس دل انگیز نیاز بنده عاشق را از عطر و عاطفه مشحون می‌کند، مسجد جاری‌ترین یادگارِ پیامبر(ص) و به تعبیر او «مؤمن در مسجد، همانند ماهی در آب است» ماهی عاشقِ آب است که در آب تنفس کرده و بی‌آب جان می‌دهد.

 

مگر نه آن است که دوستدارِ فرهنگ و هنر، عاشق است، پس در جوار مسجد و در حال و هوای ملکوتی آن از خود بیخود می‌شود و زودتر و سهل‌تر به الهام و شهود هنری دست می‌یابد، نقشِ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پرورشِ نیروهای فکری و جوانان متعهد اینجا مشخص می‌شود.

 

اینجاست که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول ٢٤ سال به برکت همجواری با مسجد، چنان بلند و بالنده و تناور و پربار شده‌اند که بیش از ٢١ هزار کانون را در سایه خویش جای داده و مأمن و پناهگاه دهها هزار جوان فرهنگ دوست و هنرمند شده‌اند.

 

درجِ سالگرد تأسیسِ کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تقویم رسمی، پاسداشت دیگری است برای این حرکت بزرگ و سازنده فرهنگی افزوده است، ضمن تبریک این اتفاق خوش و به یمن همه آنان که دل در گروِ فرهنگ و هنر اسلامی دارند و با مسجد و نمار و ذکر و شکر، مأنوس و مألوفند، برای همه کسانی که در طول ٢٤ سال گذشته به اعتلای فرهنگ مسجد اهتمام داشته‌اند توفیقِ روزافزون و خیرِ دنیا و آخرت را مسالت دارم.

 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات به سخنرانی پرداخته و گفت: وظیفه مسؤولان نظام است که چرخ اقتصاد را مقاوم در برابر ضربه بیگانگان شکل داده و مسؤولان امنیتی و اطلاعاتی کشور نیز امنیت مردم را تامین کنند که عرصه عبودیت به سرانجام خود برسد.

 

همچنین در پایان این مراسم از فعالان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد تجلیل و تقدیر به عمل آمد./807/203/ب3

ارسال نظرات