۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۲۰۹۱۴
مدیر اجرایی جامعة المرتضی مطرح کرد؛

جای خالی مبلغان اصیل اسلامی در دنیای تبلیغ ادیان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام داوودی بر ضرورت ایجاد شبکه مستقل حوزوی و دینی تأکید کرد و گفت: در بسیاری از کشورها مبلغ دینی نداریم و یا مبلغان شیعی را در برخی مناطق راه نمی‌دهند، اما با ایجاد رسانه مستقل حوزوی خواهیم توانست پیام خویش را به تمام دنیا برسانیم.
حجت الاسلام حجت اللله داوودي، مدير اجرايي جامعة المرتضي

حجت الاسلام حجت الله داوودی، مدیر اجرایی جامعة المرتضی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، بر  ضرورت تبلیغ دینی در عرصه بین‌الملل تأکید کرد و گفت: مأموریت جامعة المرتضی(ع) تربیت هدفمند مبلغان آشنا به زبان‌های مختلف در عرصه بین‌الملل است.


حجت الاسلام داوودی بیان کرد: تبلیغ دینی در عرصه مجازی، مکتوب، رسانه و توریسم از نیازهای مهم تبلیغی در عرصه بین‌الملل به شمار می‌رود که جامعة المرتضی (ع) در این زمینه‌ها فعالیت‌های مناسبی انجام داده است.

 

مدیر اجرایی جامعة المرتضی(ع) بر ضرورت تبلیغ در فضای مجازی تأکید و بیان کرد: در این زمان بسترهای مناسبی برای ترویج معارف اسلامی و شیعی در عرصه مجازی همانند تالارهای گفت‌وگو، ایجاد وب‌سایت‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی فراهم شده است.
 
وی در ادامه به فعالیت‌های جامعة المرتضی(ع) در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این مؤسسه در این فضای پاکدست‌های صوتی و تصویری بسیاری برای معرفی اسلام تولید و بارگذاری کرده است و همچنین دوره کوتاه‌مدت آموزشی مبانی اسلامی، مباحث اعتقادی، سبک زندگی، حقوق زن در فضای مجازی به زبان‌های مختلف طراحی شده است تا مردم جهان از این دوره‌های استفاده کنند.

حجت الاسلام داوودی درباره تبلیغ مکتوب گفت: فعالیت در عرصه مکتوب، نگارش و تدوین کتاب و پژوهش تبلیغ دینی محسوب می‌شود، زیرا که با نگارش کتاب معارف دینی آسان‌تر در جامعه نشر پیدا می‌کند.
 

نسخه دیجیتال رساله امام به زبان انگلیسی وجود ندارد
مدیر اجرایی جامعة المرتضی(ع) بیان کرد: متأسفانه نسخه دیجیتال رساله حضرت امام خمینی (ره) به زبان انگلیسی وجود ندارد، در حالی که آشنایی بسیاری از مردم جهان اسلامی از طریق امام راحل بوده است؛ هرچند مراجع تقلید عظام در سایت‌های خویش رساله‌های خویش را به زبان‌ها مختلف قرار داده‌اند، اما بسیاری مردم جهان آنها نمی‌شناسند.

 

وی با اشاره به سخنی رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که بی‌نام خمینی (ره) انقلاب ناشناخته می‌ماند، گفت: در گفت‌وگوها مجازی که با مردم کشورهای دیگر انجام داده‌ام، آنها کشور ایران را با عراق و سوریه اشتباه گرفته بودند، اما زمانی که از نامی از امام راحل می‌بردم، تازه کشور ایران را شناسایی می‌کردند.
 

حجت الاسلام داوودی با ابراز تأسف از این که منابع اصلی شیعی به زبان انگلیسی که زبان اول و زنده دنیا است، وجود ندارد، افزود: هر فردی که می‌خواهد در مذهب شیعه تحقق کند به منابع اصلی دسترسی ندارد و تنها قرآن و مفاتیح به زبان انگلیسی ترجمه شده است که منابع اصلی فقه شیعه نیست.


 

ضرورت ایجاد شبکه مستقل حوزوی و دینی
وی بر اهمیت تبلیغ دینی در عرصه رسانه اشاره کرد و گفت: هرچند در تمام شبکه‌ها برنامه‌های دینی و مذهبی تولید می‌شود، اما متأسفانه شبکه مستقل دینی و حوزوی در کشور وجود ندارد.

 

مدیر اجرایی جامعة المرتضی(ع) بر ضرورت ایجاد شبکه مستقل حوزوی تأکید و بیان کرد: اگر حوزه‌های علمیه به برخی از برنامه‌های صدا و سیما اشکال وارد می‌کنند بدین جهت است که این نهاد رسانه مستقل راه‌اندازی نکرده و نتوانسته برنامه‌ها مذهبی مستقلی تولید کند.

 

وی با بیان این که کمبود رسانه حوزوی در عرصه بین‌الملل مشهودتر است، گفت: در بسیاری از کشورها مبلغ دینی نداریم و یا مبلغان شیعی را در برخی مناطق راه نمی‌دهند، اما با ایجاد رسانه مستقل دینی و حوزوی خواهیم توانست پیام خویش را از طریق امواج به تمام دنیا برسانیم.

 

مدیر اجرایی جامعة المرتضی (ع) با بیان این که بسیاری از شبکه‌های معاند، علیه شیعیان فعالیت می‌کنند، گفت: بنابراین نباید حوزویان عرصه رسانه را خالی کنند، هرچند گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده است، اما ضرورت دارد که در فضای رسانه فعالیت‌های بیشتر با سلایق مختلف انجام شود.

 

 

 فعالیت‌های جامعة المرتضی(ع) در زمینه تبلیغ توریسم

حجت الاسلام داوودی عرصه چهارم فعالیت جامعة المرتضی(ع) در زمینه تبلیغ توریستی بیان کرد و گفت: کشور ایران نسبت به کشورهای دیگر گردشگران خارجی کمی دارد، اما هر سال چندین میلیون نفر از ایران بازدید می‌کنند.

 

مدیر اجرایی جامعة المرتضی(ع) بیان کرد: گردشگران خارجی تنها به ابنیه تاریخی کشورهای توجه نمی‌کنند و علاقه دارند که فرهنگ مردم و سبک زندگی آن کشور آشنا می‌شوند، اما توریستی وارد کشور ایران می‌شود تنها به دیدن ابنیه تاریخی می‌پردازند و هیچ ارتباطی با مردم ایران برقرار نمی‌کند.

 

وی درباره فعالیت‌های جامعة المرتضی(ع) در زمینه تبلیغ توریسم گفت: این نهاد کرسی‌های شیعه‌شناسی با حضور مبلغان و کارشناسان روحانی در مسجد امام اصفهان دایر کرده است و مبلغان در این مسجد دیدگاه قرآن را نسبت به کرامت و انسان را برای گردشگران بیان می کنند و پس از آن بر اساس تمایل آنها درباره آموزه‌های اسلامی و شیعه مباحثی مختلفی را مطرح می کنند.

 

.
 

مدیر اجرایی جامعة المرتضی(ع) عنوان داشت: بعد از راه‌اندازی موفق کرسی‌های آزاداندیشی در مسجد امام اصفهان، برخی از آژانس‌های مسافربری معتبر کشور با مراجعه جامعة المرتضی(ع) خواستار حضور گردشگر در قم و برگزاری جلسات مبلغان با آنها شدند.

 

حجت الاسلام داوودی اظهار کرد: گردشگران خارجی زمانی که شهر قم بازدید می‌کنند، در جامعة المرتضی (ع) جلساتی با آنها برگزار می‌کنیم؛ آنها سؤالات مختلف آنها درباره فرهنگ، اجتماع، فقه، حقوق، سیاست دموکراسی، ولایت‌فقیه، حجاب و حقوق زن در ایران دارند که مبلغان و کارشناسان روحانی به آنها پاسخ مناسبی می‌دهند.

 

این مبلغ بین‌المللی بیان کرد: در ادامه با گردشگران از طریق فضای مجازی ارتباط مستمر برقرار می‌شود و گاهی اوقات برای آنها کتاب درباره آموزه‌های اسلامی و شیعه ارسال شده است.
 

مدیر اجرایی جامعة المرتضی(ع) ابراز کرد: تبلیغ توریسم سبب شده است که اوج تنفری که گردشگران به کشور ایران و دین اسلام داشته‌اند، بسیار کاهش یابد و گاهی اوقات آنها علاقه‌مند به دین اسلام و شیعه شوند.

 

 

 

فعالیت‌های جامعة المرتضی(ع) در نشر نامه‌های رهبر معظم انقلاب
وی در بخش دیگر از سخنانش به فعالیت‌های جامعة المرتضی(ع) در ترویج و نشر نامه‌های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این نهاد، سایتی را برای ترویج و نشر نامه‌های رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی کرده است که سرور این سایت در یکی از کشورهای اروپایی قرار دارد.

 

مدیر اجرایی جامعة المرتضی(ع) ابراز کرد: در این سایت جایزه قابل توجهی را برای تحقیقات و پژوهش‌های که در مورد نامه‌های رهبر معظم انقلاب ارائه داده شود، قرار داده‌ایم و این سایت در طی دو هفته بیش از 300 هزار بازدیدکننده داشته است./998/ت301/س

ارسال نظرات