۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۳۲۰۸۷۰
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان:

سبک زندگی اسلامی، ساده ترین و ماندگارترین روش زندگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابطحی سبک زندگی اسلامی را شیرین ترین، ساده ترین و ماندگارترین سبک زندگی دانست و گفت: دنیا محل گذر و پلی برای عبور به سرای آخرت است، زندگی تلخی و شیرینی دارد، باید در برابر شیرینی ها شاکر خدا و در برابر تلخی ها صابر باشیم.
حجت الاسلام سيد مهدي ابطحي مدير حوزه علميه خواهران استان اصفهان

حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه های علمیه خواهران اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با نحوه پیاده کردن سبک زندگی اسلامی در زندگی های امروزی، گفت: راحت ترین، ساده ترین، ماندگارترین و شیرین ترین زندگی، سبک زندگی اسلامی است، همان زندگی که اهل بیت ما داشتند و با برکت ترین و شیرین ترین زندگی ها زندگی اهل بیت ما بود.

 

وی ادامه داد: زندگی هایی که با توقعات بالا و تلخی ها و تجملات باشد نمی تواند زندگی شیرینی باشد، زندگی طبیعتا دارای مشکلات و فراز و فرودهایی است و هیچ زندگی را نمی توانید پیدا کنید که عاری از مشکلات باشد، دنیا دار مکافات است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران اصفهان، اظهار داشت: اگر فکر می کنیم که ما به دنیا آمده ایم تا زندگی راحت و آسوده و فارغ از مشکل داشته باشیم تصور اشتباهی است، دنیا محل گذر و پلی برای عبور به سرای آخرت است، زندگی تلخی و شیرینی دارد، باید در برابر شیرینی ها شاکر خدا و در برابر تلخی ها صابر باشیم.

 

حجت الاسلام ابطحی در ادامه گفت: اگر نگاهی به سیره اهل بیت بیندازیم می بینیم که زندگی آن ها با معنویت و گذشت همراه بود، همواره صبر و گذشت و فداکاری داشتند و سعی می کردند ساده زیست باشند، هیچ گاه به بالادست نگاه نمی کردند و به پایین دستان خود کمک می کردند، این گونه بود که زندگی هایشان شیرین و ساده بود.

 

وی ابراز داشت: حضرت زهرا(س) که الگوی تمام زنان عالم و بهانه آفرینش هستند در تمام زندگی خود هیچ گاه از امیرمومنان(ع) چیزی را مطالبه نکرد، این درس بسیار مهمی برای زنان است، زنان باید مطیع همسر خود باشند و نافرمانی نکنند، نه به این معنی که از خواسته های خود صرف نظر کنند بلکه خواسته هایشان در توان همسرشان باشد.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران اصفهان توضیح داد: زن و مرد باید رضایت یکدیگر را در زندگی به دست آورند، همیشه به یکدیگر احترام بگذارند و از ابراز عشق و محبت به یکدیگر دریغ نکنند، قناعت پیشه کنند و با صبر و تلاش در مقابل مشکلات بایستند تا زندگی برایشان شیرین باشد.

 

حجت الاسلام ابطحی در پایان با بیان این‌که باید نور معنویت را در زندگی هایمان وارد کنیم، همیشه به خدا توکل کنیم و از خدا مدد بخواهیم، افزود: همیشه باید به اهل بیت متوسل شویم و ائمه اطهار را الگوی خود در زندگی قرار دهیم تا برکت وارد زندگی ها شود. /869/302/ب1

ارسال نظرات