۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۳۲۰۸۳۸
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی:

بیش از 30 هزار نفر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: بیش از 30 هزار نفر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان مرکزی هستند و از فعالیت های این کانون ها در 511 مسجد بهره مند می شوند.
حجت الاسلام مصطفي ذوالفقاري، مسئول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بمناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: در ایران اسلامی کانون های مساجد به خوبی توانسته اند سبب پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی شوند.

 

511باب کانون در مساجد استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: بیش از 30 هزار نفر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان مرکزی هستند و از فعالیت های این کانون ها در 511 مسجد بهره مند می شوند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری خاطرنشان کرد: هم اکنون 511باب کانون در مساجد استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 231 کانون روستایی، 25 کانون تخصصی، 3 کانون دانشگاهی، 13 کانون در مصلاهای استان فعال هستند.

 

کانون های مساجد مردمی ترین پایگاه های فرهنگی در سطح کشور

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: کانون ها از مردمی ترین پایگاه های فرهنگی در سطح کشور هستند و گستردگی این کانون ها در همه جای کشور به دلیل گسترش فعالیت های فرهنگی هنری در سطح استان ها نقش آنان را ارزنده و مهمتر می کند.

 

حجت الاسلام  ذوالفقاری با بیان اینکه 173 کتابخانه مخزن دار و 344 کتابخانه باز در مساجد موجود است افزود: مجوز 71 کتابخانه مخزن دار طی دو سال گذشته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد و 34 هزار نفر عضو کتابخانه ها از 69 هزار عنوان کتاب موجود در کتابخانه ها بهره مند می شوند.

 

مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: امروزه کانون های مساجد از مراکز و پایگاه های پرتحرک و فعال در عرصه های مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی قلمداد می شوند و این اهمیت تا بدانجا رسید که مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی به جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد و توجه ائمه جماعات و بسیج به کانون ها اشاره داشتند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطرنشان کرد: امروزه کانون های فرهنگی هنری مساجد توانسته به عنوان برگترین و منسجم ترین شبکه فرهنگی کشور نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد را احیا کند.

 

حجت الاسلام  ذوالفقاری در ادامه از ثبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در روز 18اسفند در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت: این اقدام فرصتی برای معرفی ظرفیت های عظیم مسجد و کانون های مساجد است.

 

شایان ذکر است،  18اسفند در سالنامه رسمی کشور سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد نامگذاری شده است./842/302/ب3

 

ارسال نظرات