۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۳۲۰۷۰۸
در نشستی خبری؛

فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری استان کرمان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با تشریح برنامه‌های کانون‌های فرهنگی استان، گفت: اهم برنامه های کانون فرهنگی هنری استان کرمان طرح اوقات فراغت تابستانی است که امسال 375 کانون متولی این برنامه بودند.
، محمدجواد ابراهيمي زاهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، محمدجواد ابراهیمی زاهد، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در 18 اسفند در تالار جلسات اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت: اهم برنامه های کانون فرهنگی هنری استان کرمان طرح اوقات فراغت تابستانی است که امسال 375 کانون متولی این برنامه در استان بودند.


وی بیان داشت: برنامه های اجرا شده دیگر؛ جشنواره های سجاده خورشید با موضوع صلوات خاصه امام سجادعلیه السلام، سرود استانی با موضوع پیامبر اکرم، اسوه حسنه با موضوع پیامبر در 8 رشته به صورت ملی، جشنواره قرآنی مدهامتان در 6 رشته و برپایی نمایشگاه های حجمی و محتوایی کتاب به مناسبت های مختلف در سال 1394 بوده است.


ابراهیمی زاهد خاطرنشان کرد: حمایت از برنامه‌های جشن به مناسبت دهه کرامت و دهه شعبانیه و دهه ولایت و همچنین برنامه های دهه فجر با محوریت راه اندازی ستادهای مردمی مسجدمحله، پالایش و درجه بندی کانون ها در سال 1394 از دیگر برنامه های مهم اجرا شده از سوی کانون ها است که اجرای برنامه های حمایتی بر اساس درجه بندی در سال 1395 با بودجه های 10 میلیون ریال، 7 میلیون ریال و 4 میلیون ریال است.


وی افزود: دیگر اقداماتی کانون های فرهنگی مساجد حمایت بیش از 50 کتابخانه مخزن دار و دارای مجوز و بیش از 200 کتابخانه باز است که در این مدت تاسیس شده است همچنین برپایی فعالیت های قرآنی از جمله طرح تلاوت نور که از عمده ترین و منسجم ترین برنامه های در حال اجرا است و طرح 1449 که در تابستان امسال در مساجد اجرا شده است.


سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمان با اشاره به اعزام فعالان و نخبگان کانون ها به هشتمین دوره اندیشه های آسمانی بیان داشت: امسال سهمیه استان کرمان برای شرکت در اندیشه های آسمانی 85 نفر بوده است همچنین آموزش مدیران کانون های تازه تاسیس صورت گرفته و با خرید و ارسال تجهیزات به کانون ها اقدامات حمایتی از آنان صورت گرفته است.


وی تصریح کرد: در بخش برنامه ریزی برای 18 اسفند؛ دهه نکوداشت و گرامیداشت کانون های فرهنگی هنری مساجد را در پیش داریم که در این راستا برنامه هایی از جمله دیدار با مدیرکل ارشاد و امام جمعه، افتتاح خانه دیجیتال روستایی، افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری مساجد در برخی نقاط صورت گرفته و ویژه برنامه 18 اسفند با گردهمایی فعالان و خادمان مساجد در محل تربیت معلم شهدی رجایی و تجلیل از نخبگان و فعالین قرآنی و فرهنگی و هنری انجام خواهد شد.


ابراهیمی زاهد در پایان اعلام کرد: طرح «رویش معنوی با رویکرد آموزشی» همراه با اعزام 250 نفر از نخبگان مساجد به مشهد مقدس به مدت 5 روز برگزار خواهد شد./9703/202/ب2

ارسال نظرات