۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۳۲۰۶۷۹

حقیقتی در باب انتخابات آمریکا

خبرگزاری رسا ـ مردم آمریکا ساختار حاکم بر کشورهایشان را مغایر با حقوق شهروندی خود می‌دانند چنانکه حتی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا رسما اعلام می‌کند حاکمیت سرمایه‌داران و لابی‌ها بر آمریکا تمام ماهیت دموکراسی در این کشور را از میان برده است.
آتش زدن پرچم آمريکا

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، این روزها تحولات داخلی آمریکا حول یک محور می گردد و آن رقابت‌های انتخاباتی برای ریاست جمهوری نوامبر 2016( آبان 1395) است. این انتخابات در دو حوزه در حال انجام است. این انتخابات در دو محور صورت می‌گیرد. نخست انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان برای معرفی نامزد نهایی و دوم رقابت میان دو حزب مذکور برای کسب آرای بیشتر. این تحرکات در حالی صورت می‌گیرد که همچون گذشته یک نکته محوری در انتخابات آمریکا مشاهده می‌شود و آن برگزاری انتخابات در قالب دو حزبی است که فضای بسته سیاسی در آمریکا را نشان می‌دهد.

 

نکته قابل توجه در روند انتخابات آمریکا بهره‌گیری لابی صهیونیستی از این شرایط برای باج‌گیری از گروه‌های مذکور است. روند تحولات نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها با آگاهی از عدم استقلال احزاب امریکایی و تقلای آنان برای کسب حمایت‌های لابی صهیونیستی برآنند تا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برای رسیدن به منافع بیشتر بهره گیرند. این امر را در رفتار سران کاخ سفید به عنوان محور دموکرات‌ها و سناتورها و نمایندگان کنگره به عنوان محور جمهوریخواهان می‌توان مشاهده کرد. از یک سو سران کاخ سفید تلاش دارند تا خود را تنها حامی صهیونیست‌ها نشان دهند که سفر رئیس ستاد ارتش آمریکا به اراضی اشغالی و سفر آتی جو بایدن معاون اوباما به منطقه را می‌توان در این چارچوب دانست. جان کری رسما اعلام کرده آمریکا در دوره اوباما 23 میلیارد دلار به تل آویو کمک داشته است. اوباما چندی پیش طرح مجازات تحریم کنندگان رژیم صهیونیستی را امضا و به قانون تبدیل کرد تا نوار خوش خدمتی‌هایش تکمیل تر گردد

 

در حوزه کنگره با محوریت جمهوریخواهان نیز تصویب قوانین در قالب اقدام علیه جبهه مقاومت بویژه علیه جمهوری اسلامی ایران و نیز تصویب قوانین حمایتی برای صهیونیست‌ها مورد توجه است. صهیونیست‌ها برآنند تا کنگره را به آن سمت سوق دهند که طرح صهیونیست‌ها برای افزایش کمک سالیانه 3 میلیارد دلاری آمریکا به این رژیم به 5 میلیارد دلار را تصویب نمایند. نکته قابل توجه آنکه نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را ارائه کرده‌اند که رئیس‌ جمهوری آمریکا را ملزم می‌کند یهودیانی که بعد از اشغال فلسطین از ایران و کشورهای عربی به سرزمین اشغالی رفته‌اند، در هرگونه توافق احتمالی «سازش» غرامت دریافت کنند.

 

در تحلیل رفتاری کنگره آمریکا می‌توان گفت که این اقدام کنگره آمریکا از سالها پیش از سوی صهیونیست‌ها مطرح بوده است و اکنون در استانه انتخابات آمریکا سناتورها برای کسب نظر لابی صهیونیستی به دنبال اجرای این طرح هستند. هدف اصلی این طرح که به صراحت می‌توان آن را خیانت به فلسطین ، جهان اسلام و حتی بشریت دانست در چند محور قابل ارزیابی است. از یک سو رژیم صهیونیستی به عنوان دولتی یهودی مشروعیت می‌یابد که داعیه سرزمین موعود و حمایت از یهودیان جهان را سر می‌دهد. از سوی دیگر صهیونیست‌ها با این طرح به دنبال آنند تا مسئله میلیون‌ها آواره فلسطینی و لزوم پرداخت غرامت به آنان را به حاشیه رانده و چنان القا سازند که یهودیان در کشورهای اسلامی آواره شده‌اند و به رژیم صهیونیستی پناه آورده‌اند و باید جهان اسلام غرامت آنان را بپردازد. این امر تحریف تاریخ و آواره شدن میلیون‌ها فلسطینی است در حالی بر اساس مصوبات خود سازمان ملل میلیون‌ها‌ آواره فلسطینی در صورت تمایل می‌توانند به فلسطین باز گردند و یا اینکه در ازای آن دریافت غرامت نمایند.

 

نکته مهم آنکه در طرح صهیونیست‌ها چنان بوده که یا غرامت یهودیان آمده به اراضی اشغالی باید داده شود و یا اینکه باید به سرزمین خود بازگردند و املاک و دارایی‌های آنان باز پس داده شود. این رویکرد صهیونیست‌ها نوعی باج خواهی از کشورهای اسلامی و نوعی اجرای پروژه از نیل تا فرات در لوای وارد سازی صهیونیست‌ها به کشورهای هدف با هویت سازی جعلی است. صهیونیست‌ها به دنبال نفوذ در کشورها هستند چنانکه نمود آن را در عراق ، آسیای مرکزی و قفقاز و... می‌توان مشاهده کرد. نکته بسیار مهم آنکه ادعاهای صهیونیست‌ها و طرح کنگره در حالی مطرح می‌شود که به اذعان نهادهای حقوق بشری اقلیت‌های دینی از جمله یهودیان در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی مانند سایر شهروندان از تمام حقوق و مزایای شهروندی برخوردار بوده و هیچ محدودیتی برای آنان وجود ندارد.

 

با توجه به این حقایق می‌توان گفت که اقدام کنگره آمریکا ادامه تحرکات جمهوریخواهان و دموکرات‌ها برای جلب نظر لابی صهیونیستی برای انتخابات آتی آمریکا می‌باشند در حالی که نتیجه این اقدامات نابودی حقوق میلیون‌ها فلسطینی و البته تخریب چهره اسلام در عرصه جهانی و تحقق طرح همیشگی صهیونیست‌ها یعنی سرکیسه کردن جهانیان با مظلوم نمایی و نسبت دادن رنگ دینی به خود است حال آنکه آمارها نشان می‌دهد یهودیان جهان نیز ادعای دینی صهیونیست‌ها را قبول نداشته و جنبش‌های ضد صهیونیستی متعددی را برای مقابله با فریبکاری این رژیم برپا کرده‌اند.

 

به هر تقدیر می‌توان گفت آنچه در فرآیند انتخابات آمریکا در جریان است یک اصل را در خود دارد و آن عدم ماهیت مردمی دو حزب جمهوریخواه و دموکرات است. جریان‌هایی که به جای تکیه بر آرای مردم وابسته به سرمایه‌داران وال استریت، کارخانه‌های اسلحه سازی و لابی‌های صهیونیستی هستند. بر این اساس است که مردم آمریکا ساختار حاکم بر کشورهایشان را مغایر با حقوق شهروندی خود می‌دانند چنانکه حتی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا رسما اعلام می‌کند حاکمیت سرمایه‌داران و لابی‌ها بر آمریکا تمام ماهیت دموکراسی در این کشور را از میان برده است./998/102/ب3

 

منبع : جوان آنلاین

ارسال نظرات