۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۳۲۰۶۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

حضرت فاطمه نماد عفت، حیا و الگوی کامل فداکاری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که حضرت فاطمه نماد عفت و حیا است، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی کامل فداکاری بود و آنچنان در برابر جایگاه ولایت و امامت خاضعانه عمل می کرد و حتی جان خویش را در این راه به مقام عالی امامت هدیه کرد.
حجت الاسلام صفر قربان پور مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي

حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: حضرت فاطمه(س) الگویی مناسب و بی نظیر  نقش مادر و همسر برای بشریت است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به این که امروز در کشور عفت و حیا حضرت زهرا(س) باید الگویی برای زنان و دختران ما باشند، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی زنان باید با الگو گرفتن از رفتار پسندیده حضرت فاطمه(س) عفت خود را حفظ کنند.

 

حجت الاسلام قربانپور گفت:  حدیث «لو لا فاطمه لما خلقتکما» در بیان نقش و اهمیت وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است زیرا اگر حضرت فاطمه (س) نبود ولایت استمرار پیدا نمی کرد او وعاء امامت و درخت نبوت و ولایت است و اگر او نبود درخت نبوت و ولایت بدون میوه می ماند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که ساده زیستی و ساده پوشی حضرت فاطمه(س) شگفت آور بود، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف شوم خود به دنبال برچیدن حیا، عفت و پاکدامنی از جامعه بانوان هستند و بانوان جامعه اسلامی نیز با عفت و حیا هود باید نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

 

حجت الاسلام قربانپور خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی کامل فداکاری بود و آنچنان در برابر جایگاه ولایت و امامت خاضعانه عمل می کرد و حتی جان خویش را در این راه به مقام عالی امامت هدیه کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: بزرگداشت ایام فاطمیه بزرگداشت دستاوردها و تلاش های پیامبر مکرم اسلام (ص)، حضرت علی (ع) و ائمه اطهار(ع) است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت بلکه باید مجالس عزاداری حضرت فاطمه(س) را همچون دهه محرم پر رونق کنیم.

 

حجت الاسلام قربانپور بیان کرد: حضرت زهرا(س) در سخت‌ترین شرایط سخنانی بر زبان جاری کردند و با جهاد عملی و بیانی برای تمام امت اتمام حجت کردند و با وصیت نسبت به تشییع و به خاک سپرده شدن شبانه تیرخلاص را به آنها زدند زیرا این وصیت در فرهنگ عرب، دارای پیامهای بسیار روشنی بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با بیان این که فرهنگ حجاب را از دوران کودکی تا بزرگسالی در نظر داشته و کتاب درسی برای آن قرار دهیم، گفت: اهل قلم و بیان باید با توجه به شخصیت عظیم و والای حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام سوگواری شهادت بانوی دو عالم، به تبیین شخصیت آن حضرت بپردازند./842/302/ب3

ارسال نظرات