۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۳۲۰۶۳۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

طلبگی از مصادیق «فاستبقوا الخیرات» است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طلبه ای که برای درس روز آینده مطالعه می کند و با اشتیاق در کلاس درس حاضر می شود و استادی که برای درس روز آینده از قبل مطالعه و سعی می کند خود را به علوم و معارف مختلف مسلط کند، همه در امور خیر سبقت گرفته اند.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه مدینة العلم صاحب الزمان(عج) شهرضا، عنوان کرد: یکی از بارزترین ویژگی هایی که خداوند در آیه 148 سوره بقره بر آن تأکید کرده است، سبقت در خیرات است.

 

وی در ادامه افزود: مرور زندگی نامه و سرگذشت انسان های موفق و افرادی که توانستند درجاتی از معرفت را کسب کنند نشان می دهد، که آن بزرگان در امور خیر تأخیر نمی کردند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: طلاب و اساتید حوزه های علمیه، باید بیش از سایر افراد جامعه در امور خیر سبقت بگیرند، زیرا سایر افراد جامعه ممکن است به اندازه آن ها، با معارف قرآنی و رموز کلام وحی آشنا نباشند.

 

آیت الله مهدوی تأکید کرد: بر اساس روایتی، مهم ترین ویژگی امام زمان(عج) نیز سبقت در خیرات است و افرادی که می خواهند همراه و ملازم آن حضرت باشند نیز، باید در این زمینه همانند ایشان رفتار کنند.

 

وی گفت: طلبه ای که برای درس روز آینده مطالعه می کند و با اشتیاق در کلاس درس حاضر می شود و استادی که برای درس روز آینده از قبل مطالعه و سعی می کند خود را به علوم و معارف مختلفی مسلط کند، همه در امور خیر سبقت گرفته اند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنان خود، اهل بیت(ع) را بهترین الگوهای عملی برای بشر برشمرد و تصریح کرد: ایمان و عقیده قلبی اهل بیت(ع) به خداوند و معارف الهی، در تمام طول تاریخ و در بین تمامی کائنات بی نظیر است؛ نه قبل از ایشان و نه بعد از ایشان، هیچ موجودی در ایمان و اعتقاد به خداوند، همانند ذوات مقدس اهل بیت(ع) نبوده است.

 

آیت الله مهدوی اضافه کرد: حضرت ابراهیم(ع) قهرمان توحید است اما زمانی که به قرآن رجوع می کنیم می بینینم، خداوند در قرآن کریم بین توحید حضرات معصومین(ع) و حضرت ابراهیم(ع) تفاوت قائل شده است، چنانچه توحید حضرت ابراهیم(ع) را کشفی می داند یعنی آن حضرت توحید و یقین را کشف کرد، اما درباره معصومین(ع) می فرماید که آن بزرگان، یقین را به همراه داشتند.

 

وی تأکید کرد: قرآن کریم ملاک تعیین درست و ناردست را مشخص می کند، خداوند تبارک و تعالی، هیچ گاه تکلیف غیر قابل انجامی را از بندگان مطالبه نکرده است اما عمل به دستورات الهی نیازمند همت و ایمان و اعتقاد است، بنابراین افرادی که می خواهند همراه امام زمان(عج) مراتب توحید و ایمان را طی کنند و در زمان ظهور همراه آن حضرت باشند، باید بر اساس موازین قرآنی رفتار کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ویژگی های سبقت در خیرات، عمل مستمر است به گونه ای که فرد از عمل بر اساس موازین الهی، خستگی به خود راه ندهد و با درک فرصت اندک زندگی مادی، برای کسب رضای الهی بیشتری تلاش خود را بکار گیرد.

 

آیت الله مهدوی تأکید کرد: همراهی با امام زمان(عج) تنها به خواست و اراده ما در عمل به ارکان و اصول و فروع دینی نیست، بلکه لازم است ما از سوی آن حضرت نیز انتخاب شویم، انتخاب افراد از سوی امام زمان(عج) باعث افزایش ارزش و اعتبار آن ها به درگاه الهی می شود و یکی از ملاک های گزینش افراد در محضر امام زمان(عج)، سبقت در خیرات در تمامی زمینه ها است.

 

وی تصریح کرد: اینکه افراد تلاش کنند، رفتار آن ها به گونه ای باشد که در زمره یاران امام زمان(عج) قرار گیرند، یک ارزش است و هر کس در وجود خود اینگونه خصلت هایی را یافت، باید شکرگزار درگاه الهی باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: استفاده از قرآن کریم در کلیه مراحل زندگی بر همه لازم است، افرادی که به دنبال کسب رضای خداوند هستند باید در قرآن تدبر کنند زیرا این کتاب آسمانی، مسیر سعادت زندگی بشر را مشخص کرده است./868/202/ب1

ارسال نظرات