۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۳۲۰۵۳۴
آیت الله طباطبایی نژاد:

هر فردی در مقابل دستاوردهای انقلاب بایستد زمین خواهد خورد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان در دیدار با سه نماینده جدید راه یافته به مجلس شورای اسلامی بر پایبندی بر اصول انقلاب تأکید کرد و گفت: هر فردی در مقابل دستاوردهای انقلاب بایستد زمین خواهد خورد.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سه نماینده جدید راه یافته به مجلس شورای اسلامی اصفهان امروز به دیدار آیت‌الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان رفتند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ضمن تجلیل از حضور با شکوه مردم در انتخابات اخیر، گفت: با همه مشکلات و سختی ها مردم پای نظام و انقلاب ایستاده اند و از آن حمایت می کنند.

 

وی در تبیین دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: اسلام فقط دین نماز و روزه نیست که اگر اینچنین بود، قیام اباعبدالله الحسین (ع) بی معنا می شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در روز عاشورا هم یاران امام حسین(ع) نماز خواندند و هم لشکر عمر سعد، اما دعوا بر سر مسؤولیت دیگری بود که بر عهده انسان است.

 

وی قیام امام خمینی(ره) را به قیام عاشورا تشبیه کرد و گفت: انقلاب امام خمینی (ره) نیز برای این بود که این مسؤولیت انسان را متذکر شود، وگرنه در زمان حکومت شاهنشاهی نیز مسجد و نماز جماعت و عبادت برگزار می شد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیه "إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أَن یَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ کَانَ ظَلُومًا جَهُولًا" اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات حمد و تسبیح خدا ویژه انسان نیست و همه مخلوقات به ستایش و حمد خدا مشغولند که در قرآن کریم آمده است: ما آن امانت را بر آسمان‌ها و زمین و کوه‌ها عرضه کردیم، پس آنها از تحمل آن امتناع کردند و ترسیدند و انسان آن را حمل کرد، چون انسان ستم پیشه و جاهل بود.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه پیامبران، ائمه و به پیروی از آن ها امام خمینی (ره) برای آن قیام کرد، 3 چیز است که قبل از انقلاب نداشتیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان نخستین دستاورد انقلاب را تدوین قانون اساسی مطابق دستورات اسلام بر شمرد و افزود: در گذشته مشروبات الکلی با مجوز در سطح شهرها فروش می رفت و رسما در فاحشه خانه ها خلاف شرع انجام می شد و از آن ها مالیات دریافت می شد که مخالف اسلام بود.

 

وی تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در زمان تدوین مورد تأیید مراجع و امام (ره) قرار گرفت و بر اساس همین قانون هر حکم و دستوری در کشور تصویب شود و خلاف اسلام باشد، باطل است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد دومین دستاورد انقلاب اسلامی را رهبری الهی دانست و خاطر نشان کرد: همه علمای شیعه و سنی بر اجتهاد، عدالت و مدیر بودن رهبر الهی معتقدند، اما وجه تمایز شیعه و سنی در این است که اهل تسنن اگر کسی با زور نیز بر آن ها حاکم شود، به عنوان رهبر می پذیرند.

 

وی گفت: شیعیان معتقدند اگر کسی این سه شرط را نداشته باشد، هرچند در رأس حکومت قرار گیرد، قابل اطاعت نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: به حمدالله هم امام خمینی (ره) و هم آیت الله خامنه ای (حفظه الله) حائز شرایط بوده اند و بر اساس قانون مجلس خبرگان رهبری باقی ماندن بر این شرایط را بررسی می کنند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد تفاوت رهبری دینی و غیر دینی را برشمرد و گفت: اگر مردم به رهبران دینی احترام می گذارند به واسطه این است که راهنمایان هدایت به سوی خدا هستند و این تفاوت اطاعت از رهبر دینی و غیر دینی است.

 

وی سومین دستاورد انقلاب را عدم پذیرش سلطه کفار عنوان کرد و گفت: سیاست خارجه ای که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب پیگیری می کنند منطبق با آیات قرآن است، از این رو مخالفت با آن مخالفت با اسلام و خداست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نپذیرفتن سلطه کفار از دستورات مستقیم قرآن است و سلیقه ای نیست که عده ای آن را بپذیرند و عده ای رد کنند.

 

وی با بیان این سه اصول انقلاب اسلامی دسته بندی احزاب و گروه ها در کشور را بی معنا دانست و گفت: بر این اساس کسانی که این سه اصل را قبول دارند انقلابی و کسانی را که قبول ندارند، ضد انقلاب یعنی ضد دین هستند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: ما با کفار جنگ نداریم مگر این که با ما سر جنگ داشته باشند، اما سلطه آن ها را نمی پذیریم.

 

وی افزود: از روسیه و فرانسه جنس وارد می کنیم، لکن به تشخیص خودمان استفاده می کنیم اما همه کشورهای عربی تحت سلطه اند، چرا که اجناسی را که از آمریکا می خرند، بدون اجازه آن ها نمی توانند به کسی بدهند.

 

وی همه مسؤولان و نمایندگان مجلس را نسبت به نفوذ دشمن هشدار داد و گفت: نفوذ این است که در افکار مسؤولان ما این باشد که آمریکا و اروپا دلسوز و خدمتگذار ما هستند، که این از خطوات شیطان است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: هر کس بخواهد از این سه اصل فاصله بگیرد، یا به آن ها خدشه وارد کند مردم و روحانیان در مقابل آنها خواهند ایستاد و آ ن ها را به زمین خواهند زد./1305/202/ب1                   

ارسال نظرات