۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۲۰۵۰۶
آیت الله علوی گرگانی:

دیدار علما سبب تقویت روح معنوی انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که اسلام با از خود گذشتگی و انفاق پیشرفت کرده است، گفت: دیدار علما از جمله امور خیری است که سبب تقویت روح معنوی و پیشرفت در کار می‌شود.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای انجمن‌های خیریه استان قم و مؤسسه خیریه الزهرا(س) با اشاره به آیه 9 سوره حشر، اظهار داشت:خداوند در این آیه می‌فرماید رشد و ترقی اسلام از طریق امور خیریه و انفاق صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به این که در صدر اسلام مردم مکه قصد کشتن پیامبر(ص) را داشتند، افزود: اگر مردم مدینه از پیامبر(ص) پذیرایی نمی‌کردند و به مهاجرین محبت نمی‌کردند حکومت اسلامی دچار مشکل می شد؛مردم مدینه در حالی که خودشان نیازمند بودند ولی خود را به زحمت می‌انداختند و از مهاجرین پذیرایی می‌کردند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در جریان اربعین هم عراقی‌ها به احسن وجه از مهمان‌ها و زائران پذیرایی کردند و حتی برای این که به زائر اباعبد الله خدمت کنند از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و نمونه بارز مهمان نوازی اسلامی را به دنیا نشان دادند.

 

وی با بیان اینکه خدمات شما باید نمونه خدمات صدر اسلام باشد، ابراز داشت: همانطور که حضرت زهرا(س) لباس عروسی خود را به شخص محتاج دادند و همان لباس خانه خود را پوشید شما هم باید در خیر رساندن به مردم از خود صرف نظر کنید و قدر این کار خود را بدانید.

 

استاد برجسته حوزه علمیه خدمت به ملت را مورد رضایت خداوند دانست و گفت: حضرت زهرا(س) باید اسوه و الگوی ما باشد و حضرت علی(ع) هم فرمودند بهتر از کار خیر آن کسی است که عامل خیر است و زیبا تر از زیبایی گوینده زیبایی است و از علم بالاتر آن کسی است که حامل علم است.

 

وی در بیان اهمیت علم و جایگاه عالم به خاطره‌ای از شیخ بهایی اشاره و اظهار داشت: از شیخ بهایی پرسیدند زکریا بن ادم مقامش بالاتر است یا ابن بابویه و شیخ بهایی گفت زکریا بن آدم از همنشینان امام معصوم(ع) و امان اهل قم هستند و مقام بالایی دارند ولی آن شب خواب می‌بیند که علی ابن بابویه اظهار گله مندی می‌کند و به شیخ بهایی گفت: کسی که حامل علم امام است مقامش بسیار بالاتر از کسی است که همنشین امام(ع) است و من از حاملان علم امام هستم.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تشکر از دیدار خیرین با علما، گفت: دیدار بزرگان سبب تقویت روح معنوی انسان و پیشرفت در کار می‌شود مخصوصا در این زمان که در انقلاب اسلامی هستیم و رهبر معظم انقلاب بالای سر ما هستند و در سایه امنیت ولایت فقیه  هستیم./843/پ202/ج

ارسال نظرات