۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۳۱۹۹۱۷
رییس مؤسسه حق پژوهی:

منشور روحانیت از سوی حوزه و نهادهای حوزوی به شدت مهجور واقع شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه حق پژوهی با انتقاد از بی مهری حوزه و نهادهای حوزوی نسبت به منشور روحانیت امام خمینی(ره)، گفت: منشور روحانیت به عنوان مهم ترین پیام امام به حوزه های علمیه 27 سال است که به جرم افراطی بودن فقط سانسور می‌شود.
منشور روحانيت حضرت امام(ره) اينفوگراف منشور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی امین نیا، رییس مؤسسه حق پژوهی در سومین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی که امشب در تالار شهر مشهد برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را انتشار و ترویج منشور روحانیت امام خمینی(ره)عنوان و اظهار کرد: منشور روحانیت به عنوان مهم ترین پیام امام راحل به حوزه های علمیه است که متأسفانه با گذشت 27 سال از زمان صدور این منشور ولی فقط سانسور شد و کمترین اقبال نسبت به آن صورت گرفت.


وی با طرح این پرسش که چند نفر روحانی و طلبه منشور روحانیت را مطالعه کرده‌اند، تصریح کرد: منشور  روحانیت پر از خطا است و امام خمینی(ره) در صدور آن اشتباه کردند چرا که این منشور تکلیف‌زا است و حرف هایی دارد که به باب میل خیلی ها نیست و به آن ها برمی خورد.


رییس مؤسسه حق پژوهی در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیان مقدس مآب و متحجر در حوزه های علمیه کم نبوده و نیستند، کسانی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) فعالیت دارند و در واقع با ژست‌مآبی چنان تیشه بر ریشه نظام و انقلاب می زنند که گویی تکلیفی جز این ندارند.


حجت الاسلام امین نیا با اشاره به بخشی از منشور روحانیت به نقل از امام خمینی(ره)، گفت: «خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه های علمیه کم نیست، طلاب عزیز نباید لحظه ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی کنند، این ها مروج اسلام آمریکایی و دشمن رسول الله(ص) هستند».


وی افزود: بنای حکومت طاغوت، حذف روحانیت بود و وقتی استکبار از نابودی مطلق روحانیت مأیوس شد، ارعاب و زور و نیز خدعه و نفوذ را برای ضربه زدن انتخاب کردند و زمانی که حربه ارعاب و تهدید کارگر نشد، راهکار نفوذ را تقویت کردند و القاء جدایی دین از سیاست به عنوان اولین راه نفوذ بود که در حوزه های علمیه نیز صورت گرفت.


رییس مؤسسه حق پژوهی مشکل بزرگ منشور روحانیت را داغ و افراطی بودن آن دانست و خاطر نشان کرد: مانیفست افراطی‌گری و دکترای افراطی‌گری، منشور روحانیت و به همین دلیل آن را کنار گذاشته اند؛ منشور روحانیت تندرو باید حذف شود و البته در 27 سالی که از صدور آن گذشته، حذف شده و مؤسسه جیبوتی وار حق‌پژوهی سه سال این همایش را با یک عده کم و کمترین حمایت ها برگزار می‌کنیم و خجالت می‌کشیم چرا که این کار حوزه علمیه و سایر مجامعی است که به حوزه علمیه وابسته‌اند، کار اداره و سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و شورای مدیریت حوزه‌های علمیه است.


حجت الاسلام امین نیا با ابراز تأسف از عدم همکاری و حمایت در برگزاری همایش تحجرگرایی و اسلام آمریکایی، اظهار کرد: بنده در همایش سال گذشته قول دادم که سال های بعد نیز این همایش برگزار شود ولی در این جا اعلام می کنم که مؤسسه حق پژوهی تا این جای کار بیشتر نمی تواند پیش برود و بریده است و نیز تبریک می گویم به همه کسانی که تلاش کردند در این 27 سال پیام امام خمینی(ره) سانسور شود که شد و اعلام می کنم موفق شدید و ما را نیز از میدان خارج کردید./844/
202/ب2

ارسال نظرات