۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۱۹۸۵۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مبارزه با کج‌روی‌ها و بی‌اخلاقی‌های اجتماعی از مصادیق جهاد فی سبیل‌الله است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مبارزه با کج‌روی‌ها و بداخلاقی‌ها در جامعه دینی از مصادیق بارز مقاومت فرهنگی و جهاد فی سبیل‌الله است.
حجت الاسلام يعقوبي- مسجد صاحب الزمان(عج) بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مردم و نمازگزاران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) بجنورد، با تأکید بر اقامه نماز اول وقت، اظهار کرد: باید در جامعه اسلامی ایران موضوع اقامه نماز اول وقت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه در حیطه برپایی و برگزاری نماز اقدام‌های زیادی در کشور انجام شده اما هنوز راه نرفته زیادی در این حوزه باقی مانده است، اضافه کرد: همان‌گونه که امام جعفر صادق (ع) فرموده‌اند یکی از نشانه‌های شیعه برپایی نماز اول وقت است ازاین‌رو باید توجه بیشتری به این فریضه الهی صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: رییس مذهب جعفری فرموده‌اند: اقامه نماز اول وقت، احسان به والدین و جهاد در راه خدا، سه ویژگی اصلی شیعیان محسوب می‌شوند به همین دلیل باید این خصائل در بین جامعه شیعی و اسلامی ایران افزایش یابد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به وضعیت اقامه نماز جماعت صبح در مساجد استان، خواستار توجه بیشتر به برپایی نماز جماعت صبح در مساجد خراسان شمالی شد و گفت: نماز صبح مصداق بارز جهاد اکبر است.

 

وی با بیان اینکه کسانی که صبح زود با لعنت بر شیطان در مساجد حضور یافته و نماز خود را به صورت جماعت اقامه می‌کنند اجر و پاداش عظیمی دارند، خاطرنشان کرد: اقدام برای حضور در مسجد و برپایی نماز جماعت صبح سبب می‌شود تا فرد در سایر موارد زندگی خود نیز با غلبه بر هوای نفس در مسیر مستقیم حرکت کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با قدردانی از حضور جوانان و نوجوانانی که برای اقامه نماز صبح، خواب را بر خود حرام می‌کنند و در مسجد حاضر می‌شوند، اضافه کرد: این افراد انسان‌های برگزیده‌ای هستند که لطف خداوند نصیب حال آن‌ها شده و بیش‌ترین اجر و قرب را نیز دارند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بنا بر آموزه‌های قرآنی اقامه نماز، انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد، اظهار کرد: توجه جدی به نماز و اقامه آن در اول وقت انسان را به سوی سایر کارهای نیک نیز هدایت کرده و مقدمه‌ای برای عروج فرد می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست همه مردم و مسؤولان برای احیا و اجرای فرایض دینی در جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: دشمنان تلاش زیادی برای دور کردن مردم از نماز و سایر تعالیم اسلامی می‌کنند به همین دلیل باید همه در برابر اقدامات دشمنان هوشیار بوده و برای خنثی کردن این توطئه‌ها فعالیت کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اکنون زمان جهاد فرهنگی و مقابله با جنگ نرم و نفوذ دشمنان است، اضافه کرد: مبارزه با کج‌روی‌ها و بداخلاقی‌ها در جامعه دینی از مصادیق بارز جهاد فرهنگی و فی سبیل‌الله است.

 

وی با یادآوری نقش جوانان و نوجوانان در این مبارزه فرهنگی، تصریح کرد: لازم است نسل‌های جدید و جوان کشور با آگاهی و بصیرت اسلامی و انقلابی، از دین، نماز و جامعه اسلامی خود مراقبت کرده و اجازه ندهند جامعه آن‌ها اندک اندک به بیراهه رفته و سبک زندگی غربی جایگزین سبک زندگی اسلامی آن‌ها شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات