۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۳۱۹۸۴۳
آیت‌الله علم الهدی:

فتنه 88 نشان داد جریان نفاق از جامعه ریشه کن نشده است/ ائمه جمعه فضای فرهنگی کشور را مدیریت کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: در دوران بعد از دفاع مقدس 8 ساله، ما فقط خود را با استکبار روبرو می دیدیم و گمان می کردیم جریان نفاق از داخل جامعه ریشه کن شده است اما فتنه 88 این واقعیت را برای ما ثابت کرد که اتفاقا جبهه اصلی در پشت سر ما است و تا بخواهیم برگردیم و آن را ببینیم، دشمن پیشروی می کند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار دبیران استانی قرارگاه خاتم الاوصیاء که در حسینیه دفتر امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «إنّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتابُوا وَ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أُولئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ»، تردیدناپذیری را از مهم ترین ویژگی های لازم برای فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انقلاب برشمرد.

 

وی افزود: یکی از نکاتی که امروز در درجه اول برای رهبر معظم انقلاب و در درجه بعد برای تمام وابستگان به این انقلاب به عنوان یک ضرورت مطرح است، به تعبیر بنده «خاطرجمعی» است چرا که ما امروز با یک سلسله بحران های غیر قابل پیش بینی روبرو هستیم.

 

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین سخن خود، خاطرنشان کرد: فرض کنید ما باید در جبهه ای وارد شده و به مقابله بپردازیم اما بعد از مدتی متوجه می شویم اصل جبهه در پشت سر ما تشکیل شده است. برای مثال حوادثی که در جریان فتنه 88 و پس از آن برای نظام و انقلاب پیش آمده، در گذشته قابل پیش بینی نبود.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در دوران بعد از دفاع مقدس 8 ساله، ما فقط خود را با استکبار روبرو می دیدیم و گمان می کردیم جریان نفاق از داخل جامعه ریشه کن شده است اما فتنه 88 این واقعیت را برای ما ثابت کرد که اتفاقا جبهه اصلی در پشت سر ما است و تا بخواهیم برگردیم و آن را ببینیم، دشمن پیشروی می کند. در نتیجه حوادث و بحران ها برای ما قابل پیش بینی نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حضور قرارگاه خاتم الاوصیاء به عنوان جریان فرهنگی قابل تکیه در انقلاب، اظهار کرد: قرارگاه خاتم، جریانی است که به همه دلواپس ها و دغدغه مدارهای انقلاب آرامش می بخشد و الحمدلله پایه و قائمه ای در کشور شده که در استان های گوناگون برای ما به عنوان یک پایگاه قابل اطمینان است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، گفت: در آن دیدار، رهبری فرمودند: «امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی هر شهر است» و جمله بعدی ایشان بیشتر قابل توجه بود که فرمودند: «من مقید هستم به تعبیر قرارگاه؛ قرارگاه یک اصطلاح نظامی است و کارهای فرهنگی نظامی نیست اما الآن زمان جنگ است.»

 

آیت الله علم الهدی افزود: در آیه ای که ابتدای کلام عرض کردم، خداوند در درجه اول می فرماید «ثم لم یرتابوا» و بعد می فرماید: «و جاهدوا باموالهم و انفسهم»؛ یعنی کسی می تواند جهاد کند که در درجه اول تردید نداشته باشد. آن چه همه چیز ما را می گیرد، همین تردید است.

 

وی یادآور شد: جریان هایی از ابتدای انقلاب تا به امروز وجود داشته اند که با ولایت زاویه داشته و دست انداز خوبی برای دشمنان ما هستند چرا که وقتی در رقابت سیاسی می افتند، دشمن از آن ها استفاده خوبی می برد. آن ها همان جبهه ای هستند که فکرش را هم نمی کردیم پشت سر ما صف بندی کنند.

 

امام جمعه مشهد مقدس ضمن تأکید مجدد بر مدیریت ائمه جمعه بر فضای فرهنگی کشور، افزود: اگر بنا باشد نقطه ای وجود نداشته باشد که نیروها و تشکل های انقلاب را در کنار یکدیگر جمع کند و تعارضات آن ها را حل و فصل کند، این موجب سقوط ما خواهد شد و تمام مشکل ما نیز در همین «ثم لا یرتابوا» نبودنِ انسان ها است. اگر تردیدناپذیری را به عنوان یک اصل برای فعالیت های خود در مسیر حق نپذیریم، موفق نخواهیم شد./820/202/ب1

ارسال نظرات