۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۱۹۷۹۴

مسابقات قرآنی «اعتصام» در زاهدان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رقابت‌های قرآنی منجر به تشویق و ترغیب بیشتر افراد جامعه به سمت فعالیت‌های دینی می‌شود، گفت: مسابقات قرآنی اعتصام ویژه بانوان در زاهدان برگزار می‌شود.
جعفري‌راد

حجت‌الاسلام هادی جعفری‌راد، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: مسابقات قرآنی اعتصام ویژه بانوان در مقطع سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از شهرستان‌های زابل و زاهدان است.


وی با بیان اینکه این مسابقات برای سومین بار در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقه در رشته‌های حفظ یک جزء، 3 و 5 جزء برای مقطع 10 تا 15 سال و همچنین حفظ 10، 15 و 20 جزء برای بانوان 16 تا 30 سال برگزار می‌شود.


مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، ایجاد فضای رقابتی سالم و تشویق بانوان برای روی آوردن به قرآن کریم است.

 

وی با بیان اینکه مساجد باید محلی برای جمع شدن جوانان و انجام فعالیت‌های مفید دینی، علمی و فرهنگی باشد، افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی سبب می‌شود تا شور و شوق قرآنی در میان جوانان بیشتر شود و نیز بیشتر به سمت مساجد گرایش پیدا کنند.


حجت الاسلام جعفری‌راد عنوان کرد: پس از اجرای موفقیت‌آمیز نخستین دوره مسابقات قرآن کریم اعتصام، ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در چابهار و دلگان در سال‌های گذشته ما را بر آن داشت تا این دوره از مسابقات را در سال جاری استمرار داشته باشد./831/303/ب1

ارسال نظرات