۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۳۱۹۴۹۷
استاد حوزه علمیه جیرفت مطرح کرد؛

ضرورت توجه دولت به نخبگان/ نوش داروی اقتصاد داخلی است نه وارداتی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه جیرفت با اشاره به این که نباید بین مسأله اقتصاد و توافقنامه پیوند ایجاد کرد، گفت: نباید بین اقتصاد کشور و موضوع توافقنامه پیوند ایجاد کرد؛ چرا که در خوش‌بینانه‌ترین حالت که تمامی تحریم‌ها لغو شوند، باز هم شاهد رونق اقتصادی اعجاز آمیز در داخل کشور نخواهیم بود.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام محمد شهریاری، استاد حوزه علمیه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به آثار و نتایج اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست؛ بلکه واقعیتی است که تحقق آن ضروری است.

 

وی افزود: حرکت در راستا اقتصاد مقاومتی و تدوین برنامه درست و مدون توسط مسؤولان قطعا می تواند آینده روشنی را برای اقتصاد کشورمان رقم بزند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به روند اجرایی اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: برای احیا اقتصاد باید به تولیدات داخلی توجه شود و از تولیدکنندگان و کارآفرینیان حمایت صورت گیرد.

 

وی نخبگان را رکن دیگر شکوفایی اقتصاد خواند و گفت: دولت باید به نخبگان توجه کندو از توان فنی و نوآوری های آنان استفاده کند و از فناوری های نوین نهایت استفاده را بکند.

 

این کارشناس مسائل دینی با انتقاد از دولتی بودن اقتصاد، گفت: برای پویایی و سامان یافتن اقتصاد لازم است اقتصاد دولتی محدود شود و در عوض آن را مردمی کرد؛ در این مسیر لازم است زمینه هایی ایجاد شود تا وابستگی ها به سرمایه های ملی به ویژه نفت و بحث خام فروشی پایان پذیرد.

 

وی افزود: از جمله کار ها ی لازم در راه ایجاد اقتصاد سالم این است که فساد را مهار کنیم و به دنبال استقلال اقتصادی از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در عرصه عمل باشیم.

 

حجت الاسلام شهریاری با اشاره به حضور هیات های متعدد سیاسی اقتصادی در تهران، اظهار داشت: دولت مردان نباید نسبت به رفتارهای دشمن و غربی‌ها خوشبین باشند؛ به احتمال قوی غربی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و یا به تعهداتی که در قبال جمهوری اسلامی وجود دارد، متعهد باقی نمی مانند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به بیانات مسؤولان غربی، یادآور شد: به اذعان مقامات غربی، امکان بازگشت پذیری تحریم‌ها وجود دارد.

 

وی با اشاره به این که نباید بین مسأله اقتصاد و توافقنامه پیوند ایجاد کرد، گفت: نباید بین اقتصاد کشور و موضوع توافقنامه پیوند ایجاد کرد؛ چرا که در خوش‌بینانه‌ترین حالت که تمامی تحریم‌ها لغو شوند، باز هم شاهد رونق اقتصادی اعجاز آمیز در داخل کشور نخواهیم بود.

 

وی گفت: این تغییرات به صورت آنی و یکباره تاثیر خود را در اقتصاد کشور نشان نخواهند داد و در شرایط ایده آل زمان بسیار زیادی برای سرمایه گذاری‌های جدید و احداث واحدها و کارخانه‌های جدید نیاز است که تمام این موارد، درکوتاه مدت نتیجه نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام شهریاری در پایان گفت: بر فرض لغو تحریم‌ها، مسائل و مشکلاتی که طی چند ساله گذشته به وجود آمده است، سبب شده که مسأله اقتصاد، یک‌شبه حل نشود./9701/303/ب3

ارسال نظرات