۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۱۹۴۲۶
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

توقف و کند شدن حرکت علمی یک ضایعه و خسارت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که انتظارات فراوانی دنیا از حوزه های علمیه دارد، گفت: توقف و کند شدن حرکت علمی یک ضایعه و خسارت است.
 حسيني حجت الاسلام والمسلمين حسيني خراساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در مراسم تقدیر و تجلیل از برگزیدگان پژوهشی و آموزشی مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو مشهد با بیان اینکه به برکت نظام اسلامی و مجاهدت امام و خون مقدس شهیدان و رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی اتفاقات مبارک و پیشرفت های قابل تقدیر فراوانی در عرصه های مختلف در کشور رخ داد، افزود: در حوزه های علمیه متولیان امر تلاش فراوانی کردند که سطح فقاهت و فکر و دانش حوزه را ارتقا ببخشند.


وی با اشاره به اینکه نیازهای جدی و مهم در جهان کنونی و انتظارات فراوانی که دنیا از حوزه های علمیه دارند و رسیدن به قله ایده آل فاصله بسیار است، خاطر نشان کرد: توقف و کند شدن حرکت علمی یک ضایعه و خسارت است.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: علم هیچ گاه وقف زمین و زمان و قوم و گروهی نبوده است بلکه راه علم باز بوده و باز است و باید باز باشد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید دید که سهم ما در پیشبرد، تعمیق و تولید علم در چه حدی است به فرمایش علامه حسن زاده آملی اشاره کرد و افزود: ایشان می فرمایند بایستی تلاش کرد که علم در حوزه را یک گام به جلو برد.


دولت ها با حوزه های علمیه همسو باشند


وی در ادامه با بیان اینکه در هر زمانی یک تحول رخ می دهد و این تحول و اتفاق مبارک، بستگی به همت و شرایط و موانع دارد، گفت: توسعه علم، عنصر اساسی اش همت والا است که باید این همت والا و بلند را در خود داشته باشیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: دولت ها با حوزه های علمیه همسو باشند و حوزه های علمیه از حمایت دولت برخوردار باشند که این در رشد علم تاثیر دارد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی دولتی که با نظام حوزه مخالفت کند نداریم، اظهار کرد: آن چه مایه خوشبختی است این است که در رأس حوزه علمیه شخصیت فرزانه و علاقه مند به توسعه و تولید علم وجود که رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه الله است.


نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به مسؤولان و اساتید حوزه علمیه با تاکید بر اینکه زمینه را فراهم کنیم تا استعداد طلاب و حوزویان شکوفا شود، افزود: امام رحمه الله می فرمایند که در حکومت اسلامی باب اجتهاد همیشه باز باشد و همچنین مقام معظم رهبری نسبت به کرسی های آزاد اندیشی تاکید می کنند.


وی در پایان با تاکید بر اینکه مطالبه رهبری و تولید علم محقق شود، اظهار کرد: تولید، توسعه و تعمیق علم باید به دست طلاب صورت بگیرد./859/202/ب1

ارسال نظرات