۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۱۹۳۰۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

همه اقشار مردم همیار احیای طبیعت هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در رابطه با نگهداری از محیط زیست گفت: با رعایت کامل ایمان، تقوا و مسایل شرعی می‌توانیم از تخریب و از میان رفتن محیط ‌زیست جلوگیری کنیم و هر چه قدر به مسایل دینی پایبندی بیشتری داشته باشیم، محیط زیست سالم‌تری خواهیم داشت.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل و جمعی از کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: همه عالم و منابعی که در طبیعت وجود دارد همه نور خدای متعال است و باید تلاش کنیم تا نور خدای متعال که همان حفظ منابع طبیعی است همواره روشن بماند.

 

وی در ادامه افزود: اینکه مسؤولان برای رفع کمبود آب به فکر حفر چاه باشند، نگاهی اشتباه است و آن‌ها به همان اندازه که می‌خواهند با حفر چاه کمبود آب را جبران نمایند، با فرهنگ‌سازی به‌ منظور جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب، می‌توانند این کار را به‌صورت اساسی انجام دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: امروزه شاهد هستیم که مناطق پر آب استان دچار مشکلات فراوان و کم‌آبی شده‌اند و باید مردم را بیشتر نسبت به خطراتی که متوجه محیط زیست است، آگاه کنیم.

 

خطیب جمعه در استان بیان کرد: در نگاه اول به شرایط کنونی جامعه جهانی و جنگ‌ها و آشوب‌هایی که جهان را فراگرفته این فکر به ذهن انسان می‌آید که آینده جهان به نابودی و تباهی کشیده می‌شود، اما این نگاه با نگاه خدای متعال که آینده جهان را امیدوار کننده و همراه با صلح و آرامش توصیف کرده، متفاوت است.

 

بی‌تقوایی برابر است با بی‌حجابی

این کارشناس دینی با اشاره به اهمیت اینکه بی‌تقوایی آثار مخربی به همراه دارد که همه بخش‌ها را در بر خواهد گرفت، اظهار کرد: بی‌تقوایی تنها بی‌حجابی، غیبت و امثال آن نیست، بلکه احداث چاه غیرمجاز و نابودی طبیعت که به حقوق مردم ضربه می‌زند، هزاران برابر آثار مخرب‌تری نسبت به بدحجابی و غیبت دارد.

 

این کارشناس حوزوی به خشکسالی سال‌های اخیر دشت قزوین اشاره و عنوان کرد: مسؤولان، اقشار تأثیرگذار، ائمه جمعه و جماعات باید به‌ صورت جدی درگیر این موضوع شوند، چرا که اگر دشت قزوین دچار خشک‌سالی شود به ‌سختی قابل احیا است.

 

کوه خواری و زمین‌خواری در استان

وی با بیان این‌که پدیده قانون خواری عامل اصلی کوه خواری و زمین‌ خواری است، یادآور شد: متأسفانه برخی‌ها که خودشان باید حافظ قانون باشند و مردم چشم امید به آن‌ها دوخته‌اند، با قانون خواری و کنار گذاشتن مسؤولان دغدغه مند، عامل کوه خواری و زمین‌خواری می‌شوند.

 

همه اقشار مردم همیار احیای طبیعت هستند

وی در پایان گفت: با رعایت کامل ایمان، تقوا و مسایل شرعی می‌توانیم از تخریب و از میان رفتن محیط ‌زیست جلوگیری کنیم و هر چه قدر به مسایل دینی پایبندی بیشتری داشته باشیم، محیط زیست سالم‌تری خواهیم داشت./955/203/ب3

ارسال نظرات