۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۱۸۶۷۸
مدیر حرم حضرت معصومه:

قرائت زیارت حضرت زهرا نقش مهمی در گسترش فرهنگ فاطمی دارد/ حضور گسترده در انتخابات ادامه دهنده نهضت فاطمی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که قرائت زیارت حضرت زهرا(س) نقش مهمی در گسترش فرهنگ فاطمی دارد، گفت: برای اینکه همیشه مردم را در خط ولایت نگه داریم و ارزش ولایت را به آن‌ها یادآوری کنیم باید فاطمیه را هم مانند فرهنگ عاشورا جهانی کنیم.
فاطميه

حجت الاسلام علی‌اشرف عبدی، مدیر حرم حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در ایام فاطمیه اول و دوم هر کدام به مدت پنج روز زیارت نامه حضرت فاطمه زهرا(س) به صورت دسته‌جمعی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) قرائت می شود، گفت: این زیارتنامه همه روزه بعد از مراسم خطبه خوانی با حضور خادمان آستانه انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این مراسم همه روزه در مسجد بالاسر برگزار می شود، افزود: حضور در این مراسم برای همه امکان‌پذیر است و زائران و مجاوران می‌توانند در این شرکت کرده و به خواندن زیارتنامه حضرت زهرا(س) و عزاداری برای آن بانوی بزرگوار بپردازند.

 

مدیر حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در دهه اول فاطمیه مراسم قرائت جمعی زیارت نامه و مداحی مراسم توسط حاج حسن اسداللهی برگزار خواهدشد.

 

حجت الاسلام عبدی با تأکید بر اینکه قرائت زیارت حضرت زهرا(س) نقش مهمی در گسترش فرهنگ فاطمی دارد، افزود: برای اینکه همیشه مردم را در خط ولایت نگه داریم و ارزش ولایت را به آن‌ها یادآوری کنیم باید فاطمیه را هم مانند فرهنگ عاشورا جهانی کنیم تا در میان همه مردم دفاع از حریم ولایت به عنوان مهم‌ترین اصل حیات یک مسلمان نهادینه شود.

 

وی با تأکید بر اینکه ایام فاطمیه مانند عاشورا در حرم حضرت معصومه(س) با صلابت تمام برگزار شده و در دهه دوم و اول سعی می‌شود معارف فاطمی به خوبی برای گروه‌های سنی مختلف تشریح شود، ادامه داد: تا به امروز استقبال مردم از برنامه‌های فاطمی به ویژه دوره های معارفی فاطمی بسیار خوب بوده است و با توجه به اینکه بیشتر این دوره ها از آستان حضرت معصومه(س) در ماهواره های اسلامی پخش می‌شود امید است معارف فاطمی در سراسر جهان اسلام انتشار می یابد.

 

وی با تأکید بر انتخابات پیش رو با بیان اینکه حضور گسترده در انتخابات هفتم اسفندماه به نوعی ادامه دادن نهضت فاطمی است، یادآور شد: حضرت زهرا(س) برای اینکه راه ائمه و ولایت در جامعه زنده بماند با آن سن کم رنج و سختی را به جان خریدند و برای دفاع از ولایت باارزش‌ترین چیز خود را با وجود این کم سن و سال و مادر بودند در طبق اخلاص گذاشتند و شهادت را برای زنده ماندن راه ولی برگزیدند بنابراین اگر ما در انتخابات هفتم اسفند ماه شرکت کرده و با بصیرت فرد اصلح و فردی که در مقابل دشمن بایستد را انتخاب کنیم از حریم ولایت دفاع کرده و جنبش مقاومت اسلامی و شیعه را در سطح منطقه یاری کرده و یاری گر امام عصر(عج) خواهیم بود./968/302/ب2

ارسال نظرات