۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۳۱۸۵۸۶

هفتم اسفند رسالت تاریخی مردم ایران

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان مجلس ششم ترس و وحشت خود از قدرت‌های سلطه و بیگانگان را می‌خواستند با امتیازگیری از رهبری و شورای نگهبان و دیگر نهادهای انقلابی، ارضا و به بهانه تهدیدات دشمن، لوایح مذکور را بر نظام تحمیل کنند.
مجلس ششم از تحصن تا تقلب

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، در اردیبهشت‌ماه 1381 و در شرایطی که رئیس‌جمهور وقت امریکا سرمست از پیروزی در افغانستان؛ ایران، عراق و کره‌شمالی را به عنوان محور شرارت قلمداد و به حمله نظامی تهدید کرده بود، 127نفر از نمایندگان مجلس ششم که دل در گرو اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی نداشتند، طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی با حساس خواندن شرایط سیاسی منطقه و قلمداد نمودن امریکا به عنوان قدرت برتر که هیچ مانعی در برابر خود نمی‌بیند، رهبری را به نوشیدن جام زهر تسلیم در برابر فزون‌خواهی‌های نظام سلطه و البته افراطی‌‌گری‌های خود توصیه می‌نمایند.

 

این  دعوت با فهرست بلندی از سیاه‌نمایی‌‌هایی علیه نهادهای انقلابی و به ویژه شورای نگهبان همراه شد و تسلیم در برابر لوایح دوگانه دولت اصلاحات که اصل جمهوریت و اسلامیت نظام را نیز هدف گرفته بود، مطالبه می‌نمایند.

 

جالب این بود که ترس و وحشت خود از قدرت‌های سلطه و بیگانگان را می‌خواستند با امتیازگیری از رهبری و شورای نگهبان و دیگر نهادهای انقلابی، ارضا و به بهانه تهدیدات دشمن، لوایح مذکور را بر نظام تحمیل کنند.

 

مجلس ششم به دلیل افراطی‌گری‌های عوامل احزاب منحله مشارکت و مجاهدین که با سوار شدن بر امواج فتنه تیر 78 توانسته بودند در مجلس نفوذ کنند، کارنامه تلخ و سیاهی را در نظام اسلامی به یادگار گذاشت. این طیف افراطی در ادامه تحرکات خود با ارائه طرح سه‌فوریتی برای پذیرش پروتکل الحاقی با هدف متوقف ساختن فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، ‌عملاً سرسپردگی خود را نشان داد و در عرصه مسائل داخلی با تصویب خارج از عرف طبیعی لوایح دوگانه دولت دوم اصلاحات عملاً زمینه‌ساز چالش‌های جدی در کشور و نهایتاً تحصن در مجلس در آستانه انتخابات مجلس هفتم شد.

 

پیش از طرح سه فوریتی مذکور احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم در نطق پیش از دستور با طرح مباحث شاذ، شرایط پیچیده و سختی را بر پرونده هسته‌ای حاکم و صحبت‌های او به گونه‌ای علیه نظام اسلامی و دستاوردهای آن بود که حتی کروبی، رئیس وقت مجلس اظهارات او را بدتر از حرف‌های رادیو اسرائیل دانسته بود. به تبع اثربخشی حرکت‌های این طیف افراطی در مهار فعالیت‌های هسته‌ای در آن دوران و وادادگی در برابر دشمنان کار به جایی می‌رسد که جک استراو، وزیر خارجه وقت انگلیس و رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در آن دوران، پس از توافق هسته‌ای سعدآباد و قفل زدن بر مراکز هسته‌ای ایران، می‌گوید: ما میوه جنگ عراق را در مذاکرات سعدآباد چیدیم.

 

با گذشت 13 سال از آن دوران صف‌‌بندی‌هایی که این روزها در عرصه رقابت مجلس و خبرگان شکل گرفته و عوامل افراطی مجلس ششم و فتنه‌های تیر 78 و خرداد 88 تمام توان خود را

برای اثرگذاری بر انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم متمرکز کرده‌اند، منشأ همان نگرانی است که می‌‌تواند به شکل‌گیری مجالسی مرعوب بینجامد که البته آثار زیانبار آن برای روند حرکت انقلاب اسلامی در دوران معاصر بسیار بیشتر از مجلس ششم است.

 

در کنار تحرکات داخلی آنچه که به این موضوع اهمیت بیشتری می‌دهد، هدف‌گذاری دستگاه‌های جاسوسی و تبلیغی نظام سلطه در قالب شبکه بی‌بی‌سی، رادیو فردا و صدها شبکه رایانه‌ای و موبایلی برای جهت‌دهی به آرای مردم است که با تمام راهبردهای گذشته آنها که بر تحریم یا حمایت تلویحی متمرکز بود متفاوت است،چراکه نظام سلطه دریافته است که تغییر در ایران نه از بستر تهدیدات امنیتی امکان‌پذیر است و نه تهدیدات نظامی و تحریم اقتصادی قادر است مردم ایران را وادار به تسلیم و تمکین در برابر راهبرد غرب کند، لذا آنها با تمسک به انتخابات و آن هم با اتکا به نفوذ در برخی عوامل «مرعوب» یا احیاناً وابسته بنا دارند، آخرین تیر ترکش خود را برای مهار انقلاب اسلامی تجربه کنند و آشکارا در حمایت از این جریان به صحنه آمده‌اند.

 

به همین دلیل مسئولیت مردم ایران و نیروهای مؤمن به انقلاب در این انتخابات بیش از پیش سنگین است چراکه با حضور خود در این انتخابات باید برآیند راهبردهای 37 گذشته نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی را خنثی کنند. به معنای دیگر حضور آنها در انتخابات تنها دادن رأی نیست، بلکه همانگونه که مقام معظم رهبری در روز گذشته در جمع مردم نجف‌آباد بر آن تأکید کردند، حضور در پای صندوق رأی به معنای سینه سپر کردن و عرض اندام ملت ایران در مقابل دشمن بعد از انواع فشارها و تبلیغات ظالمانه و خیانت‌آمیز است.

 

رهبر معظم انقلاب در همین دیدار نتیجه حضور گسترده مردم در انتخابات را موجب هیبت و عظمت مجدد انقلاب اسلامی در جهان دانسته و یادآور شدند: انتخابات علاوه بر نشان دادن قدرت،‌عزم و ایستادگی ملی، وفاداری، شجاعت و دلیری یک ملت بزرگ را در کارزار مقابله با اهداف غرض‌آلود نشان خواهد داد.

 

البته این انتخاب باید با بصیرت و شناخت صحیح و انتخاب نمایندگانی مؤمن، معتقد و کارآمد همراه باشد چراکه در عین اینکه آثار آن به خود مردم بازگشته و در زندگی آنها تأثیر مستقیم دارد، در عین حال اگر به درستی صورت گیرد، یاری خداوند را نیز به همراه خواهد داشت به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در این دیدار تأکید می‌نمایند که مردم برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی حتماً از تدین، تعهد، وفاداری به انقلاب، ایستادگی در راه انقلاب، مرعوب نشدن در مقابل دشمن نمایندگانی که انتخاب می‌کنند مطمئن باشند و سپس رأی دهند، ایشان پیش از این در دیدار مردم قم در تاریخ 1394/10/19 ضمن تأکید بر دقت در انتخاب نمایندگان و در شرایطی که شناخت یکایک نمایندگان دشوار است، به اعتماد به لیست‌ها توصیه می‌کنند و می‌فرمایند: اگر پیشنهاددهندگان لیست‌ها، مؤمن و انقلابی هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند، می‌توان به لیست آنها درباره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد، اما اگر به انقلاب، دین و استقلال چندان اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف‌های امریکا و دیگر بیگانگان است، قابل اعتماد نیستند./998/102/ب3

 

منبع: روزنامه جوان

 

ارسال نظرات