۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۱۸۲۳۱

وفادار به انقلاب اسلامی و کار‌آمد در برابر ملت

خبرگزاری رسا ـ تبلیغات انتخاباتی کاندیداها طی چند روز گذشته در جریان بوده است، اما تبلیغات سوء رسانه‌های غربی از ماه‌ها پیش آغاز شده‌اند؛ در رویکردی جدید استکبار سعی دارد، افکار عمومی را تحریک کرده که به افراد و لیست مد نظر بیگانگان رأی دهند آنها درصدد هستند مردم را به سمت و سوی خواسته‌های خود سوق داده و روی افرادی سرمایه‌گذاری کنند که به اهداف انگلیس نزدیک‌ترند.
انتخابات مجلس

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل می‌دهد به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران. یک روزی بود که پادشاه کشور وقتی می‌خواست تصمیم مهمی‌ بگیرد، سفیر انگلیس را صدا می‌کرد و از او می‌پرسید که این کار را بکنم یا نکنم؟ انگلیس‌ها یک روزی این‌جور در امور کشور دخالت می‌کردند؛ بعد هم آمریکایی‌ها، یک مدتی هم هر دو؛ امروز این دست‌ها قطع شده است؛ امروز جلوی این دخالت‌ها گرفته شده است به برکت انقلاب، به برکت بیداری مردم؛ دلشان تنگ شده، حالا از راه رادیو به مردم دارند دستور می‌دهند به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید. اینکه ما عرض می‌کنیم در انتخابات، مردم با بصیرت، با آگاهی، با دانایی وارد بشوند، به‌خاطر این است؛ بدانند دشمن چه می‌خواهد؛ وقتی شما دانستی دشمن چه می‌خواهد، عکس او عمل می‌کنی؛ معلوم است. اهمیت این انتخابات به‌خاطر این است که این انتخابات مثل همین راه‌پیمایی چند روز قبل - بیست‌ودوم بهمن- مظهر بیداری ملت ایران است، مظهر دفاع از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است، مظهر دفاع از استقلال کشور است، مظهر دفاع از عزت ملی است. اینکه بنده به همه‌ ملت ایران عرض می‌کنم که حضور پیدا کنید، شرکت کنید، اعلام نظر کنید به‌خاطر این است؛ مسئله مهم است. (دیدار مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان شرقی 29 بهمن 94)

 

 

تبلیغات انتخاباتی کاندیداها طی چند روز گذشته در جریان بوده است، اما تبلیغات سوء رسانه‌های غربی از ماه‌ها پیش آغاز شده‌اند.در رویکردی جدید استکبار سعی دارد به جای تبلیغ پوسیده و نخ‌نما شده عدم حضور و مشارکت مردمی‌ در انتخابات، افکار عمومی را تحریک کرده که به افراد و لیست مد نظر بیگانگان رأی دهند. آنها درصدد هستند مردم را به سمت و سوی خواسته‌های خود سوق داده و روی افرادی سرمایه‌گذاری کنند که به اهداف انگلیس نزدیک‌ترند.

 

بالطبع از مردم با بصیرت و آگاه انتظار داریم که با هوشمندی‌شان گول چنین تبلیغاتی را نخورده و با انتخاب افراد اصلح نقشه‌های توطئه‌گران داخلی و خارجی را یک‌بار دیگر خنثی سازند. بنابراین باید نمایندگانی را به مجلس فرستاد که مرعوب آمریکا نبوده و از رو در رو شدن با غرب نهراسند و به اهداف انقلاب ایمان داشته باشند.در حالی که دشمنان خواب تاثیر گذاری بر دو مجلس مهم کشورمان (مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان) می‌بینند، رهبر معظم انقلاب با سخنان روشنگرانه خود در جمع مردم آذربایجان نقشه‌های شوم استکبار و ایادی اش را بر ملا ساخته و مردم را چون همیشه به انتخابی آگاهانه و از

روی شناخت فرا خواندند.

 

خنثی کردن تبلیغات بیگانه با مشارکت فامیلی در فضای مجازی

طبق تحقیقات مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی(ایسپا) بیش از 65 درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند. 58 درصد مردم بر اساس این نظرسنجی، اطلاعات مربوط به انتخابات را از رسانه‌های ملی دریافت می‌کنند.

 

صادق ایزد‌یار یک کارمند و شهروند تهرانی از شیوه دیگری برای دریافت اطلاعات مربوط به انتخابات برایمان می‌گوید.

وی در گفت‌و‌گو با گزارشگر کیهان توضیح می‌دهد: «ما با خویشان و اعضای فامیلمان گروهی تلگرامی تشکیل داده و درباره گزینه‌های احتمالی انتخابمان با هم بحث و گفت‌و‌گو داریم.این‌گونه هم اطلاعات بیشتری از کاندیدای مدنظرمان به‌دست می‌آوریم و به اصطلاح شناخت پیدا می‌کنیم و هم در نهایت به لیست واحدی (ویژه خانواده خودمان) می‌رسیم و به همان هم رأی می‌دهیم، بدون آنکه به سفارش رادیوهای معاند بیگانه توجهی داشته باشیم.»

 

به هر جهت این روزها بحث‌های انتخاباتی در فضای مجازی بسیار داغ است و اگر نتیجه‌اش بشود انتخاب ویژه خودمان- نه سفارش فلان رادیو بیگانه- شیوه‌ای است که به دلیل سرعت و وسعت جا‌به‌جایی اطلاعات جواب می‌دهد.

 

این شهروند تهرانی ادامه می‌دهد: «می‌توان از چنین شیوه‌هایی برای تبلیغ با هزینه کمتر هم سود برد. این که در و دیوار شهر را با پوستر و بنرهای بزرگ، ناهمگون سازیم و پول‌های کلانی را خرج کنیم شایسته جامعه ما با معیارهای انتخاباتی اسلامی نیست.»

 

وی در تعریف انتخاب اصلح می‌گوید: «برخی نمایندگان نگاه محدود منطقه‌ای دارند و تنها به حوزه انتخابیه خود فکر می‌کنند. مجلس خوب و کارآمد مجلسی است که نمایندگانش نگاه ملی داشته باشند. اینکه وقتی یک وزیر و مسئولی به مجلس می‌رود نمایندگان کاغذ به دست دوره‌اش می‌کنند تا از او امضا بگیرند، زیبنده مجلس نیست.»

 

مجلسی در خط ولایت و طرفدار حقوق ملت

امیر‌کبیر جمله معروفی دارد با این مضمون که اول فکر می‌کردم مملکت شاه خوب می‌خواهد، بعد فکر کردم که وزیر خوب می‌خواهد تا آباد شود و در نهایت به این نتیجه رسیدم مملکت مردم خوب می‌خواهد تا آباد شود.

 

اما مردم خوب مطمئنا انتخاب‌های خوب و سنجیده‌ای هم دارند.

 

علیرضا اسدی یک فرهنگی در گفت‌و‌گو با گزارشگر کیهان می‌گوید: «مردم خوب مردم کشور ما هستند که علی‌رغم امواج رسانه‌ای مخالف جمهوری اسلامی ایران و منحرف کردن افکار از خط صراط‌المستقیم توسط این قبیل رسانه‌ها، با تمام قوا همچنان بر انتخابی فراتر از جناح‌بازی‌ها، فرصت‌طلبی‌ها و صرفا در نظر گرفتن منافع و مصالح شخصی اصرار دارند. دیگر زمان چشم بسته و لیستی رای دادن گذشته است. مردم به خوبی می‌دانند که باید به گونه‌ای انتخاب کنند که نتیجه‌اش بشود مجلسی در خط ولایت و درعین حال طرفدارحقوق ملت و استکبار‌ستیز تمام‌عیار.» 

وی در تکمیل صحبت‌هایش می‌گوید: «خیلی مهم است که نمایندگان متعهد، متخصص و کار‌آمد باشند. یعنی دو بازوی تعهد و تخصص را با هم داشته باشند. کسب شناخت از ویژگی‌ها، پتانسیل‌ها، استعدادها و توانمندی هر یک از کاندیدها در این مسیرکمک فراوانی خواهد کرد.»

 

نیازمند قوانین حمایتی  در حوزه زنان و خانواده‌ایم

بدون شک یکی از ارکان اقتداری جمهوری اسلامی ایران قشر بانوان هستند. بانوان جامعه ما به دو دسته شاغل و خانه‌دار تقسیم می‌شوند. کتایون محمدیان یک دانش‌آموخته مطالعات زنان در گفت‌و‌گو با گزارشگر کیهان می‌گوید: «قانونگذار باید با در نظر گرفتن نقش محوری مادر بودن برای زنان جامعه، قانون‌های حمایتی مصوب کند؛ به‌ویژه که در حال حاضر فرزندآوری و توسعه کمی و کیفی خانوار ایرانی باید مدنظر قرار گرفته شود. قوانین حمایتی باید به گونه‌ای باشند که ما بتوانیم هم از استعدادها و ظرفیت‌های علمی و وجودی زنان جامعه خود بهره ببریم وهم به تقویت نقش مادر بودن بپردازیم. بنابراین باید نمایندگانی روانه مجلس شوند که فارغ از نگاه فمنیستی به اصل مسائل و چالش‌های حوزه زنان بپردازند.»

 

وی ادامه می‌دهد: «توجه ویژه و ضربتی به معیشت زنان سرپرست خانوار یکی از ضروریات است. درباره بیمه زنان سرپرست خانوار و نیز کلا بیمه زنان خانه‌دار باید جدیت به خرج دهیم. از هر راهکاری برای ترویج ازدواج آسان استفاده شود. ضمن اینکه تسهیلات بیشتری برای بودن مادران شاغل با فرزندانشان فراهم آید.»

 

انتخابات در جمهوری اسلامی الگویی پیش‌روی ملت‌های استقلال‌طلب

حضور در انتخابات به‌ویژه در حکومت اسلامی و انتخاب فرد اصلح از مصادیق‌مردم‌سالاری دینی بوده و یک تکلیف الهی محسوب می‌شود. چرا که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان هر آنچه در توان داشته‌اند برای دلسرد کردن مردم به کار بسته و یکی از نقاطی را که خیلی دوست دارند ضربه بزنند، همین میدان انتخابات است.

 

محمود نیکخواه کارشناس علوم سیاسی و دانشجوی فوق لیسانس برایمان توضیح می‌دهد: «تحلیلگران غربی و وابسته به سیکل رسانه‌ای دروغ‌پراکنان علیه جمهوری اسلامی دائما عنوان می‌کنند که اساسا چیزی تحت عنوان انتخابات آزاد در ایران وجود ندارد و مردم، گروهی به جبر وموقعیت کاری و شغلی‌شان و گروهی به دلایل صرفا جناحی در انتخابات شرکت دارند، اما حقیقت امر این است که به‌ویژه نسل جوان و آگاه کشورمان با شوق و از روی شناخت پای صندوق‌های رأی می‌روند. در این بین آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی اقشار مختلف مردمی در جهت انتخاب اصلح بسیار اهمیت دارد.»

 

این کارشناس اهل فن ادامه می‌دهد: «این شور و شوق حضور می‌تواند ضامن بقای انقلاب باشد و هم الگویی برای ملت‌های آزادیخواه، مستقل و ناامید‌کننده نقشه‌های استکبار. اولین گام در یک انتخاب الگو این است که با خودمان صادق بوده و از روی آگاهی و بصیرت صرفا با نیت انتخاب اصلح شرکت کنیم. جز این وقتی نیت صادقانه نباشد، بزرگ‌ترین لطمات به بدنه انتخابات وارد خواهد شد.»

 

خدمت در مجلس، خدمت در خط مقدم

مجلس باید در خدمت مردم باشد. این جمله را بارها و بارها از زبان اهل انصاف، نظر و عمل شنیده‌ایم. این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه نماینده‌ای که به مجلس فرستاده می‌شود در مباحث رعایت تقوی را بنماید و برای لحظه لحظه حضور در خانه ملت ارزش حق‌الناس قائل شود.

 

مهدی عظیمی یک شهروند در تبیین خصوصیات نماینده اصلح برایمان می‌گوید: «مجلس انقلابی مجلسی است که کلیه دستورات امام‌(ره) و مقام معظم رهبری را در خصوص مجلس مطلوب اجرا کند. جایگاهی برای پذیرش مردم و استقبال گرم از مردم باشد. نمایندگان چنین مجلسی باید ساده‌زیست بوده، نماز اول وقت بخوانند، متواضع و خوش‌اخلاق باشند. نسبت به نتایج منفی بی‌تفاوت نباشند و مسئولین ذی‌ربط را بر اساس قوانین بازخواست کنند. به هیچ‌وجه خانواده، دوستان، سفارش‌شدگان، و ... را بر مردم عادی و ضعفا و افراد فقیر ترجیح ندهد.»

 

این شهروند صاحب‌نظر در باب چگونگی برخورد نماینده با مردم می‌گوید: «‌نامه‌های بدون اعتبار دست مردم ندهند که هیچ اثری ندارد. به نامه‌های کلان در خصوص توسعه در امور مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی اهمیت ویژه‌ای بدهند و تا حصول نتیجه آنها را پیگیری کنند. به دفتردارهای خود تعلیم لازم در خصوص تکریم ارباب رجوع را بدهند تا مردم تحقیر نشوند. مراجعین را مانند میهمان خود احترام کنند و بدانند که اگر نمی‌توانند کمکی کنند، حداقل مهربان باشند. عملکرد خود را به صورت روزانه برای مردم به صورت خلاصه و تیتر‌وار اعلام نمایند. تا زمانی که فقر، بی‌سوادی، جوانان مجرد، بیکاری، اعتیاد، مشکلات خانوادگی مردم و .... وجود دارد ثانیه‌ای تحمل آن را نداشته و شبانه‌روز به این امور بپردازند.»

 

یکی از مهم‌ترین خصوصیات نماینده اصلح که عظیمی به آن اشاره دارد این است که خدمت در مجلس را با خدمت در خاکریز یکی بداند و با روحیه و فرهنگ جهادی بر کرسی امانی خود بنشیند. کاملا به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد داشته باشد و یا در بدو ورود درصد اعتقاد خود را اعلام نماید.

 

وی در تکمیل صحبت‌هایش در باب ویژگی‌های یک نماینده اصلح می‌گوید: «‌اگر فردی را اصلح    می‌داند، به نفع او کنار برود. با علمای بزرگ مشورتش را قطع نکند. قراردادش برای کار را با اصل ارزش‌های انقلاب اسلامی ببندد و تا آخر به این پیمان وفادار باشد. ملت را به یک چشم ببیند و برایش فرزند خود و دیگران در خصوص تسهیلات از قبیل آموزشی، بورسیه وسایر فرقی نداشته باشد. در مساجد شرکت کند و هر شب و یا هر دو شب در یک مسجد به امور مردم بپردازد و این بروکراسی را جمع کند.

 

با حضور در میان مردم نسبت به آسیب‌شناسی و رفع مشکلات و معضلات جامعه اقدام نماید. نخبگان، بنیادهای مهم مردم نهاد، و... را رسیدگی و کمک کند. فراخوان نقایص علمی و تجربی خود را جدی بگیرد. مشکلات زنان و ایتام را جدی و پیگیری نماید. به اتاق فکر بسیار اهمیت بدهد و در هفته به‌جای هیئت امنا و هیئت مدیره و سایرین در اتاق‌های فکر بصورت رایگان حضور داشته باشد.»/998/102/ب3

منبع: روزنامه کیهان

ارسال نظرات