۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۳۱۷۹۹۶
آیت الله نوری همدانی:

هیچ کس حق ندارد فضای انتخابات را آلوده به تخریب و تهمت کند/ مردم به افرادی رأی دهند که درد رنج و محرومیت کشیده اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم التزام همگان بویژه کاندیداها و حامیان و هواداران آنان به رعایت نکات اخلاقی، گفت: کسی حق ندارد فضای انتخابات را آلوده به تخریب و تهمت کند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مربیان عقیدتی سپاه و جمعی از اعضای سپاه انصار که برای آموزش دوره امر به معروف و نهی از منکر به قم آمده بودند، ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله حسین نوری همدانی با این مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار خواستار حضور پرشور آحاد ملت در انتخابات هفتم اسفندماه شد.



وی حضور در انتخابات را واجب شرعی و ملی عنوان کرد.



این مرجع تقلید با تاکید بر این که کاندیداها و حامیان آنان باید در انتخابات از تخریب، تهمت و افترا نسبت به یکدیگر اجتناب کنند، گفت: کسی حق ندارد فضای انتخابات را آلوده به تخریب و تهمت کند.

 


حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: هیچ موضوعی در فقه و فرهنگ اسلامی از این امر مهمتر نیست هرچند آن اهیمتی که لازم بود از اول به آن داده شود این گونه نشد.

 


وی افزود: تمام کارهای خیر به معروف و کارهای ناشایست به منکر برمی گردد و این فریضه آن قدر مهم است که در نهج البلاغه امیرمؤمنان تصریح شده است که تمام اعمال خوب حتی جهاد در راه خدا در جنب امر به معروف مثل قطره ای از آب در برابر دریایی است؛ عزت، عظمت و رشد فرهنگی همه در سایه امر به معروف وو نهی از منکر است و مشکلات جامعه هم به خاطر ترک این فریضه بوده است.

 


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که در برخی از کشورها وزارت خانه ای با نام امر به معروف در فوق همه مراکز وجود دارد، ابراز داشت: امر به معروف سه قسم دارد؛ قلبی، لسانی و یدی به این معنا که همه وظیفه دارند نسبت به منکر قلبا متنفر و منزجر باشد و دوم با لسان و بیان و قلم نهی از منکر کنید و در آخر باید با قدرت در این کار وارد شد.

 


وی ادامه داد: در این مسأله مهم باید به معروف ها و منکرهای بزرگ پرداخت نه فقط امور پیش پا افتاده به عنوان نمونه معروف های کلان یعنی حکومت اسلامی و نظام ولایی باید در نظر گرفته شود و همچنین نهی از منکرهای بزرگی نظیر استکبار و حکومت جباران و سلاطین صورت بگیرد و چون ریشه منکر همان ها هستند.

 


حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت اجرای امر به معروف در جامعه تصریح کرد: همه ما در برابر فضای جامعه وظیفه داریم و در روایت است که امر به معروف راه انبیاء و صالحین است؛ با آن فرائض انجام می شود، کارهای فرهنگی به آن منتهی می شود، امنیت می دهد، کسب های حرام را از بین می برد، حقوق را در اجتماع جاری می کند، مظالم را ادا می کند، مجاهد پرورش می دهد و زمین ها را آباد می کند و به طور کل می توان گفت استقامت تمام امور به همین مسأله است.

 


وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو تأکید کرد: افراد مرفه و بی درد به درد اسلام و ایران نمی خورند؛ به قول امام باید به کسانی رأی داد که درد رنج و محرومیت را کشیده اند و در فکر رفع مشکلات مردم هستند؛ همه وظیفه داریم در این عرصه شرکت کنیم چون قدرت نظام اسلامی است ولی باید افراد اصلح در این عرصه انتخاب شوند، کسانی که متعهد به نظام اسلامی بوده و فکر ارتباط با غرب نباشند./1330/پ202/ج

 

ارسال نظرات