۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۱۷۸۴۱
واکنش آیت الله مدرسی یزدی به دخالت انگلیس در انتخابات ایران؛

ملت به کسی که از بنگاه های تبلیغاتی انگلیس تبری نجست روی خوش نشان ندهند

خبرگزاری رسا ـ عضو فقهای شورای نگهبان نسبت به دخالت انگلیسی ها در انتخابات جمهوری اسلامی واکنش نشان داد و گفت: چرا برخی در طرح هایی که دشمن برای ملت آماده می کنند عامل می شوند و خلأهای دشمن را پر می کنند؛ رسما اعلام کنید و توی دهن انگلیس و بنگاه های تبلیغاتی آنان بزنید.
 آيت الله مدرسي يزدي آيت الله مدرسي يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد رضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در سخنرانی های اخیر خود در مسجد علی بن الحسین و مسجد شهید بهشتی نسبت به دخالت انگلیسی ها در انتخابات جمهوری اسلامی واکنش نشان داد و خواستار هوشیاری همگان شد.


وی با اشاره به تلاش انگلیس برای تأثیرگذاری درانتخابات افزود: آیا در دنیا کشوری با سابقه جنایت بیشتر از انگلیس می توان یافت، از شرق تا غرب عالم نوعا ظرف 300 سال اخیر از انگلیس آسیب جدی دیده اند؛ از ژآپن گرفاع تا چین، هند، افغانستان، ایران، عراق، عثمانی قدیم و حتی خود آمریکا آسیب دیده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حالا انگلیس و هم پیمانانش وارد صحنه انتخات کشور شده اند، اظهار داشت: بنگاه خبر پراکنی BBC که همه می دانند دولتی است و در خدمت سازمان اطلاعات انگلیس با آن سابقه جنایت قرار دارد، تحلیل ارائه می دهد که چگونه رأی بدهید تا سه نفر از غلمای مجاهد و شخصیت های برجسته جمهوری اسلامی یعنی آیات جنتی، یزدی و مصباح رأی نیاورند.


وی ادامه داد: واقعا عجیب است و شاید در دنیا کم سابقه و حتی بی سابقه که این چنین خواسته باشند در انتخابات مردم تأثیر بگذارند، در روایت آمده است که «الساکت عن الحق شیطان اخرس» کسانی که با تبلیغات BBC مخالف هستند رسما اعلام کنند که ما با طرح BBC مخالفیم و اصلا در چنبره ای که انگلیس طراحی کرده است قرار نمی گیریم.


آیت الله مدرسی یزدی ابراز داشت: باید رسما اعلان کرده و محکوم کنند، همچنین کسانی که همان روش را تبلیغ می کنند را نیز باید محکوم کرد؛ اگر محکوم نکنند یعنی این که حداقل در نبرد حق و باطل ساکت هستند.


وی همچنین در مسجد علی بن الحسین(ع) عنوان کرد: شرم آور است که دولت پر سابقه در تزویر و جنایت انگلیس بیاید مردم ایران را هدایت کند که به چه کسی و چگونه رأی بدهند تا چه کسانی وارد مجلس خبرگان رهبری یا مجلس شورای اسلامی نشوند.


عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: عده ای هم نشسته اند و حرفی نمی زنند، باید محکوم کنند و در دهان آن ها بزنند و آن ها را رسوا کنند تا سبب بیداری بیشتر مردم شود؛ چرا این چنین است که برخی خواب هستند، چرا هیچ حرکتی و هیچ بیانی روشنگرانه و جدی از خودشان نشان نمی دهند.


وی اضافه کرد: چرا برخی در طرح هایی که دشمن برای ملت آماده می کنند عامل می شوند و خلأهای دشمن را پر می کنند؛ رسما اعلام کنید، و دهن انگلیس و بنگاه های تبلیغاتی آنان بزنید و از آن ها تبری بجویید؛ هر کس صادقانه تبری جست می تواند مورد تأیید ملت قرار گیرد و هر کس تبری نجست ملت ایران نباید روی خوشی به او نشان دهد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات