۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۱۷۸۱۳
آیت الله طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت هوشیاری و بصیرت مردم در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی بر ضرورت هوشیاری و بصیرت مردم در انتخاب افراد مورد نظر خود در خبرگان و مجلس اشاره کرد و گفت: اگر خبرگان را روی موازین شرعی انتخاب نکنند، چه بسا خسارتی به کشور وارد شود که جبران‌ناپذیر باشد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سوادکوه، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع مردم زیراب سوادکوه با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا( س)، این بانوی نمونه اسلام را الگوی عفت و پاکدامنی برای همه زنان جهان معرفی کرد و گفت: این بانوی ارزشمند جهان اسلام الگوی جامع حجاب است و دختران و زنان مسلمان می توانند با مطالعه سیره ایشان در این زمینه، مسلمان واقعی باشند.

 

وی تأکید کرد: هر چه انسان به سمت و سوی ائمه اطهار (ع)با علاقه بیشتر گرایش پیدا کند در همه مراحل زندگی اثر پذیری دارد و به تکامل معنوی بیشتری نزدیک می شود و در آن صورت قرب الی الله نصیب او می شود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز جامعه ما نیازمند یک فرهنگ فاطمی است، خاطرنشان کرد: بانوان جامعه اسلامی باید در عرصه عفاف و حجاب تنها حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مدهای غربی هر روز براین مشکل می افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

 

آیت الله طبرسی، ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.

 

امام جمعه ساری، اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب را نیازمند یک برنامه ریزی مدون و کارشناسی دانست و تأکید کرد: باید فعالیت های پژوهشی در این حوزه دنبال شود و در ادامه با توجه به نتایج و بررسی های صورت گرفته به اقدامات اجرایی بپردازیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رسانه ها به ویژه صدا و سیما در عرصه نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب نقش بسیار تأثیرگذاری برعهده دارد، تصریح کرد: این مجموعه های اثرگذار باید در طول روز بخشی از فعالیت های خود را به تبلیغ حجاب در جامعه اختصاص دهند.

 

آیت الله طبرسی، اقدامات تشویقی در عرصه حجاب را تأثیرگذار دانست و بیان داشت: دستگاه های اجرایی و به ویژه مدارس و دانشگاه ها باید از این طرح برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه بهره گیرند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران، بد حجابی را عامل مهم انحراف در جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج بی بندو باری و فساد در جامعه اسلامی به طور حتم سلامت اجتماعی جامعه را به خطر خواهد انداخت.

 

وی در ادامه سخنان خود به برخی دیگر از مهم ترین ویژگی های حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و با بیان این که این بانوی نمونه اسلام در راه دفاع از امامت و ولایت از هیچ کوششی دریغ نکرد، ادامه داد: این بانوی نمونه اسلام شهیده راه ولایت بود.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو انتخابات مهم در کشور، این انتخابات را مهم و سرنوشت ساز توصیف کرد و گفت: ملت ایران در صحنه های مختلف نشان دادند که نسبت به این انقلاب متعهد هستند.

 

وی حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی را سبب مأیوس شدن دشمنان دانست و تصریح کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات نشان دهنده بیداری سیاسی عموم جامعه است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی سبب صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود، ادامه داد: هفتم اسفند امسال برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت هوشیاری و بصیرت مردم در انتخاب افراد مورد نظر خود در خبرگان و مجلس اشاره کرد و گفت: اگر خبرگان را روی موازین شرعی انتخاب نکنند، چه بسا خسارتی به کشور وارد شود که جبران‌ناپذیر باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آحاد جامعه در تعیین سرنوشت کشور نقش دارند، افزود: اگر در انتخابات سستی و قصوری صورت گیرد این خطا در رأس گناهان کبیره قرار دارد.

 

وی همچنین بر ضرورت شور و مشورت در انتخاب کاندیداهای مورد در انتخابات تأکید کرد و گفت: مردم سعی کنند از افراد مطلع، متعهد و ولایت مدار در انتخاب افراد مشورت بگیرند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مردم باید در انتخاب نمایندگان خود در مجلس خبرگان رهبری دقت و بصیرت لازم را داشته باشند، افزود: باید به معیارهای مورد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری در انتخاب افراد توجه کنیم./950/202/ب1

ارسال نظرات