۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۳۱۷۷۹۰
آیت‌الله فهیم کرمانی:

مردم به اخبار رسانه های بیگانه و منافقین در انتخابات توجه نکنند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که شرکت در انتخابات موضوعی انسانی است، گفت: رأی به کاندیداها تنها در صورت شناخت باواسطه یا بدون واسطه آنان، مجاز می‌شود؛ مردم به اخبار رسانه‌های بیگانگان و منافقین در انتخابات توجه نکنند.
فهيم کرماني

آیت‌الله مرتضی فهیم کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: انتخابات، موضوعی انسانی است و ارتباطی به یک ملت و مکتب خاص ندارد؛ هر کسی می‌تواند اهمیت شرکت در انتخابات را درک کند، اما تطبیق بر مصداق باید با معیارهایی صورت بگیرد که از جمله می‌توان به ایمان، عدالت و آگاهی کاندیداها اشاره کرد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب درباره اعتماد به لیست‌های انتخاباتی اشاره و ابراز کرد: ایشان کلیات و معیارها را بیان می‌کنند اما مردم خود باید معیارها را تطبیق داده و صلاحیت کاندیداها را احراز کنند.

 

وی با تأکید بر این‌که نباید به سخن‌پراکنی‌ها توجهی داشت، ادامه  داد: قائده و اصل اولیه عدم جواز داخل شدن در انجام یک کار است؛ بنابراین در رأی دادن به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز، ‌اصل اولیه عدم جواز است مگر این‌که دلیلی وجود داشته باشد و صلاحیت کاندیدایی احراز شود.

 

آیت‌الله فهیم کرمانی بیان کرد: اقامه نماز جماعت، قطعا امر مستحبی است اما برای اقتدا به امام جماعت، باید شروطی همچون عدالت و قرائت صحیح امام جماعت را احراز کرد؛ اگر صلاحیت امام جماعتی احراز شود، اقتدا به وی دارای ثواب است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که امکان شناخت همه افراد و کاندیداها برای رأی دهندگان ممکن نیست، ابراز کرد: چنانچه دو نفر عادل و آگاه به مسائل، به صلاحیت کاندیدایی شهادت دهند، می‌توان به آن کاندیدا اعتماد و به وی رأی داد.

 

وی گفت: چنانچه افرادی مؤمن، انقلابی، عادل و آگاه به مسائل گوناگون سیاسی و اجتماعی، لیست انتخاباتی معرفی کنند، مردم می‌توانند به آن کاندیداها اعتماد کنند.

 

آیت‌الله فهیم کرمانی با انتقاد از دخالت بیگانگان و رسانه‌های خارجی در تصمیمات مردم و تعیین تکلیف برای آنان، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به آیه شریفه «إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا» مردم نباید به اخبار شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های دشمنان دین و نظام اعتماد کنند./997/ت302/ج

ارسال نظرات