۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۳۱۷۷۶۹
فرمانده سپاه خراسان شمالی:

مجلس قوی مهم‌ترین سنگر مقابله با نفوذ دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی با تأکید بر مشارکت حداکثری و هوشمندانه مردم در انتخابات پیش رو، گفت: مجلس شورای اسلامی قوی مهم‌ترین و اصلی‌ترین سنگر مقابله با نفوذ دشمنان است.
سردار مرتضوي- همايش حماسه حضور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز در همایش حماسه حضور که با شرکت پاسداران، بسیجیان و پیشکسوتان جهاد و شهادت برگزار شد، با اشاره به نقش ولایت‌فقیه در جامعه دینی، اظهار کرد: کسانی که به دنبال مسائل ملی و میهنی هستند نقش باعظمت ولایت در جامعه را درک می‌کنند.

 

وی بابیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی ما، کلام ولایت سطح چهارم کلام وحی است، گفت: همان‌طور که امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر کسی کلام ولایت‌فقیه را منکر شود حتماً کافر خواهد بود.

 

سردار مرتضوی پرداختن به دو اصل قرآنی برائت و ولایت را به عنوان مهم‌ترین مقتضیات جمهوری اسلامی دانست و افزود: این دو اصل قرآنی درواقع جزء تولی و تبری به شمار می‌روند.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه امام راحل پنج مرحله را در جهت رشد و تکامل جامعه اسلامی طراحی کرده است، اضافه کرد: نخستین مرحله پیروزی انقلاب اسلامی بود که در بیست و دوم بهمن سال 57 بعد از مهر و موم‌ها تلاش و ایستادگی‌های بسیار محقق شد.

 

سردار مرتضوی گفت: تکامل اسلامی نظام اسلامی هم در دوازدهم فروردین سال 58 با مدیریت و درایت راهبردی امام راحل (ره) و همدلی و همراهی مردم محقق شد.

 

وی در ادامه رشد و تکامل جامعه اسلامی را در اسلامی شدن دستگاه‌های اجرایی انقلاب و اسلامی شدن آحاد جامعه دانست و افزود: تشکیل تمدن بزرگ اسلامی و حکومت جهانی امام زمان (عج) نیز نیازمند رشد و توسعه جامعه اسلامی است.

 

سردار مرتضوی اظهار کرد: برای کامل شدن جامعه اسلامی راه درازی را در پیش داریم چراکه هنوز بعضی از دستگاه‌ها هیچ اقدامی در راستای اسلامی شدن انجام نداده‌اند و فقط پسوند اسلامی را به آخر نام اداره یا سازمان افزوده‌اند.

 

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین خطری که این انقلاب با آن مواجه است و اگر به درستی مدیریت نشود سبب انحراف و شکست خواهد شد بحث نفوذ است، افزود: نفوذ اصلی‌ترین پدیده‌ای است که می‌تواند مسیر انقلاب را منحرف و آن را به شکست منجر کند.

 

سردار مرتضوی با یادآوری اینکه چهار انقلاب بزرگ در جهان بوده که به واسطه نفوذ منجر به شکست شده‌اند، ادامه داد: نخستین انقلاب، انقلاب حضرت موسی (ع) بود که عامل نفوذی آن سامری بود و سبب تغییر سرنوشت قوم بنی اسرائیل شد و امروز پس از گذشت سه هزار سال هنوز موفق نشده‌اند تا آن را به حالت قبل برگردانند.

 

وی بابیان اینکه انقلاب پیامبر اکرم (ص) نیز به علت نفوذ دشمنان به شکست رسید، گفت: همچنین انقلاب مشروطیت نیز اگرچه کامل نبود اما می‌توانست شروع خوبی باشد ولی به دلیل نفوذ شکست خورد.

 

سردار مرتضوی اضافه کرد: انقلاب شوروی هم که ابرقدرت بود و بزرگ‌ترین ارتش جهان و قلمرو را در اختیار داشت به واسطه نفوذ به شکست منتهی شد.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: دغدغه ولی امر مسلمین که مرتب بحث نفوذ را بیان می‌کنند به همین خاطر است، اما بعضی خواص آن را درک نکرده و جدا از اینکه آن را نمی‌فهمند موضع‌گیری هم می‌کنند و این خطر امروز هم ادامه دارد.

 

سردار مرتضوی تأکید کرد: اصلی‌ترین مکانی که می‌تواند در مقابل بحث نفوذ در این شرایط حساس کنونی ایستادگی کند مجلس شورای اسلامی است به‌گونه‌ای که هیچ سازمان و ارگان دیگری نمی‌تواند به‌اندازه آن در مقابل نفوذ بایستد.

 

وی ادامه داد: در مجلس نه‌تنها قوانین وضع می‌شوند بلکه این مجلس است که دستگاه اجرایی را برای اجرای قوانین تأیید کرده و بر اجرای درست قوانین نظارت می‌کند.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی در خاتمه با تأکید بر مشارکت حداکثری و هوشمندانه مردم در انتخابات پیش رو، افزود: مجلس شورای اسلامی قوی مهم‌ترین و اصلی‌ترین سنگر مقابله با نفوذ دشمنان است./9314/202/ب1

ارسال نظرات