۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۳۱۷۴۶۰

هشدار آیت الله واعظ طبسی نسبت به شکل گیری جریان ضد ارزشی در مجلس آینده

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نسبت به برخی تلاش ها برای شکل گیری جریانی مخالف ارزش ها در مجلس آینده هشدار داد و تاکید کرد: نگذارید مجلس قانون گذاری جمهوری اسلامی به صورتی اداره شود که افراد بر اثر فشار حرکت های انحرافی، مجبور به تصویب مواردی شوند که مورد رضای خداوند متعال نیست.
آيت الله واعظ طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله عباس واعظ طبسی شب گذشته در مراسم تجلیل و تقدیر از برترین های حوزه علمیه خراسان که در محل تالار تشریفات اماکن متبرکه برگزار شد؛ ضمن تشکر از مدیریت حوزه علمیه خراسان با توجه به برنامه ریزی های درست و اصولی و پایه دار که در حوزه داشته و دارند؛ اظهار کرد: اگر مدیر از سعه صدر برخوردار نباشد این همگرایی و هماهنگی در حوزه علمیه نخواهد بود.


تولیت آستان قدس رضوی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها این ایام را ایام عشق و امید و ایام خدمت به این بانوی بزرگوار دانست .


وحدت کلمه سبب حفظ احترام و اعتقادات است

ایت الله واعظ طبسی همچنین در ادامه این ایام را ایام مناسبی برای بحث های اصولی نظام در رابطه با وحدت و اتفاق جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: کسانی که سلیقه دیگری در موضوع وحدت دارند پایه گذار اختلاف و نقد هستند.


وی با اشاره به اینکه اگر شناخت کافی از مسائل اسلام و وحدت داشته باشیم خواهیم دید که در چه مسائلی اسلام و تشیع رشد کرده است؛ افزود: وحدت کلمه باعث می شود که همگی نسبت به یکدیگر احترام با حفظ همه اعتقادات داشته باشیم.


ایمان واقعی اعتقاد به قلب، عمل به جوارح و اعتراف به لسان است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه نسل جوان حوزه را مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: یکی از مسائلی که مورد بحث بین علماء و اندیشمندان هست بحث ایمان و علم است.


وی در ادامه با بیان اینکه رابطه ایمان، علم و اخلاق مبحث بسیار مهمی است به طوری که شهید مطهری به این موضوع بسیار پرداخته و وارد این بحث شدند؛ ابراز کرد: ایمان واقعی اعتقاد به قلب و عمل به جوارح و اعتراف به لسان است.


آیت الله واعظ طبسی تصریح کرد: کسی که مدعی ایمان است هدف اعتقاد قلبی که مدعی است کافی نیست بلکه لازم است به زبان اعتراف و حمایت کند و به ارکان دین احترام کند و به آن عمل کند.


وی با اشاره به اینکه علم وسیله نیاز است و زمینه را برای روشنگری و روشنفکری فراهم می کند؛ خاطر نشان کرد: ایمان مایه امید و عشق و مقاومت و ثبات قدم در برابر دشمنان دین است.


تولیت آستان قدس رضوی گفت: علم ظلمات را برطرف می کند و راه را برای عمل به ایمان فراهم می کند البته گاهی بر عکس عمل میکند و به جایی که علم وسیله ای برای پیشرفت باشد زمینه ای را برای گسترش های مادی فراهم می کند.


وی خاطر نشان کرد: علم موجب می شود تا خرافات دینی و انحرافاتی که در بین بعضی از صاحب مسلکان است از بین برود و مانع آن خرافات شود.


آیت الله واعظ طبسی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه امروزه خرافات در جامعه اسلامی رو به افزایش است؛ علت آن را کمبود مسائل معنوی در بین جهان اسلام دانست و اظهار کرد: ایمان به انسانهایی که از کمبودهای معنوی برخوردار هستند معنویت می بخشد و تکیه آنها را به خدای متعال روز به روز افزون می کند.

 

وی عنوان کرد: اگر علم در خدمت ایمان نباشد و ایمان نتواند امید و عشق را فراهم کند نه آن ایمان، ایمان است و نه آن علم، علم است.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه علم را وسیله تقویت ایمان و کم کردن مجهولات ظلمات دانست و خاطر نشان کرد: این ظلمات را باید با روحیه معنوی که داریم باید برطرف کنیم.


صداوسیما نسبت به پیشرفت های حوزه علمیه احساس مسئولیت کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان از برگزیدگان و برتر شدگان حوزه علمیه خراسان گفت: رسانه ها و نهادهایی هم چون صدا و سیما باید نسبت به تبیین این پیشرفت ها و حوزه  علمیه ای که برخوردار از علم، ایمان، امید و عشق به مبارزه و مقاومت در برابر دشمن است، احساس مسئولیت کنند.


وظیفه خطر حوزه علمیه در مقابل شبهات

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به شبهاتی که دشمنان با استفاده از ابزار و شیوه های نوین مطرح می کنند، اظهار کرد: مسئولیت حوزه علمیه در برابر این شبهات و سوالات، هم چون مسئولیت ما در برابر تعرض دشمن، باید بسیار قوی، محکم، استوار و پایدار باشد.


آیت الله واعظ طبسی با اشاره به اینکه امروز  ملت اسلام مورد تهدید دشمن هست؛ گفت: آنچه امروز ما با آن مواجه هستیم یک مبارزه، تعرض و تعدی به افکار ملت و جامعه ما و حرکتی برای استحاله فکری در نسل جوان است.


وی تاکید کرد: جوانان فعال در حوزه علمیه بهترین افرادی هستند که می توانند با کسب اطلاعات بیشتر، در این عرصه مشغول به مبارزه شوند. البته همه مردم افرادی شجاع، صریح، پاک و پاکیزه ای هستند، غصه می خورند و به قدر توانشان از دین دفاع می کنند. ولی ما به دفاع علمی، منطقی و دارای استمرار نیازمندیم.


راهپیمایی بزرگ 22 بهمن بیانگر نیروی ایمان قوی و همراه با علم در مقابله با دشمنان بود

ماینده ولی فقیه در خراسان با بیان اینکه کشور ایران امروز عزیزترین کشور و ملت در برابر ملت هاست، افزود: این راهپیمایی بزرگی که در مشهد مقدس و سراسر کشور انجام شد و لازم است از ملت ایران برای خلق آن تشکر کنیم، بیانگر یک نیروی ایمان قوی و همراه با علم در مقابله با دشمنان است.


وی بحث های کلامی را در این زمینه موثر دانست و خاطر نشان کرد: این بحث ها نباید در قالب اصطلاحات سخت و غیر قابل فهم برای عموم جامعه مطرح شود بلکه انتظار از حوزه این است که بتواند مسائل کلامی قوی را به بهترین شکل ممکن با بیانی ساده و قابل انتقال به عموم جامعه مطرح کند.


آیت الله واعظ طبسی در ادامه خطاب به طلاب حوزه علمیه گفت: طلاب حوزه نسبت به مسائل مبتلابه عمل فعالانه داشته باشند و انتقادات و پیشنهاداتشان را در راستای رفع مشکلات بیان کنند تا مدیران و مسئولین مشکلات را به یاری خداوند حل کنند.


همه باید نسبت به نظام اسلامی احساس مسؤولیت کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مجلس شورای اسلامی و ویژگیهای نمایندگان، به تبیین مؤلفه های نماینده اصلح پرداخت و اظهار کرد: مومن دروغ نمی گوید، اهل نفاق نیست، صریح و صادقانه به مسائل نگاه می کند و اگر اشتباهی وجود داشت، با رعایت اصول انسانی و اسلامی نسبت به آن متذکر می شود.


وی با اشاره به اینکه نگذارید مجلس قانون گذاری جمهوری اسلامی به صورتی اداره شود که افراد بر اثر فشار حرکت های انحرافی، مجبور به تصویب مواردی شوند که مورد رضای خداوند متعال نیست؛ یاداور شد: به لیست های انتخاباتی توجه نکنید چون در لیست های انتخاباتی افرادی حضور دارند که هر کس باید با مشورت افراد مطلع، درباره آن ها بررسی و نماینده اصلح را انتخاب کند.


آیت الله واعظ طبسی در پایان به احساس مسئولیت  نسبت به نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: همه باید در انتخابات شرکت کنند، چراکه این امر مایه کوری چشم دشمنان اسلام و مسلمانان خواهد بود./859/
201/ب2

ارسال نظرات