۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۱۶۸۴۹
فولادگر با انتقاد از گرایش شتاب زده دولت به شرکت‌های خارجی:

مدیران دولتی به توانمندی‌ها و تولیدات داخلی اعتماد کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس گرایش‌های شتاب زده مدیران دولتی به سمت شرکت‌های خارجی را زیاد دانست و گفت: این مدیران یا به توانمندی‌ها و تولیدات داخلی اعتماد ندارند و یا ترس دارند، البته ممکن است از توانمندی‌های تولید کنندگان داخلی اطلاعی نداشته باشند.
فولادگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر حمیدرضا فولادگر، پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اصفهان، با اشاره به اصلاح قانون اجرایی اصل 44، گفت: در اجرای این قانون مشکلاتی وجود داشت که در مجلس نهم تصمیم گرفته شد بخشی که مربوط است اصلاح شود و ایرادات این قانون برطرف شود.

 

وی در ادامه افزود: شفاف سازی در زمینه شرکت‌های عمومی برای حضور در بورس و فعالیت‌های اقتصادی رقابتی یکی از اصلاحات مهمی است که در این قانون اصلاح شده است، در این قانون جنبه نظارتی برای حضور این شرکت‌ها مباحث نظارتی برای الزام این شرکت‌ها به شفاف سازی در نظر گرفته شده است که هدف جلوگیری از مخفی سازی اطلاعات و عملکردن انحصاری است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون 4 ماده ای تحقق اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌ها ابلاغ شد و دولت ملزم شد ستاد اقتصاد مقاومتی را بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب راه اندازی کند و ما ساختار سازی کردیم که سه قوه ورود پیدا کنند در این زمینه و معاون اول رییس جمهور، معاون رییس قوه قضاییه و نایب رییس اول مجلس یک شورای سه نفره را تشکیل دادند تا همه توان سه قوه را در این راستا به کار گیری کنند و هیئتی راه اندازی کنند که نحوه کار سه قوه را مشخص کند.

 

عملکرد مسؤولان در اقتصاد مقاومتی رضایت بخش نیست

فولادگر با اشاره به شکل گیری ستاد اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بخشنامه‌ها و آیین نامه های این ستاد ابلاغ شده است البته هنوز عملکرد مسؤولان در زمینه اقتصاد مقاومتی راضی کننده نیست و رهبر معظم انقلاب هم در این زمینه تذکر داده‌اند، سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی را در مجلس در یک پژوهش مورد بررسی قرار دادیم و نتیجه ان را ابلاغ کردیم.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های مجلس و دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: هنوز این فعالیت‌ها خروجی مشخصی نداشته است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از عملکرد دستگاه‌ها پیرامون اقتصاد مقاومتی رضایت ندارند، اگر در بخش اقتصاد مقاومتی قویتر عمل کرده بودیم و زودتر از اینها اقتصاد مقاومتی محقق شده بود و ما بنیان‌های اقتصادی قویتری داشتیم در برجام امتیازات بیشتری می‌گرفتیم و امتیازات کمتری می‌دادیم.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: هنوز پشت لبخندهای دشمن توطئه‌هایی وجود دارد ولی همین موفقیت‌هایی نیز که کسب کردیم به خاطر دستاوردهایی است که تا کنون داشتیم و مقاومت مردم و دست بالای ما در مسائل منطقه و توانمندی دفاعی و ثبات و امنیت کشور موجب شد تا بتوانیم در مسأله مذاکرات قدرت‌های استکباری را بر سر میز مذاکره بیاوریم، مذاکرات برای ما تبدیل به معامله‌ای شد که در آن چیزهایی به دست آوریم و چیزهایی از دست دادیم.

 

اگر اقتصاد مقاومتی محقق شده بود نگران آثار تحریم‌ها نبودیم

وی خاطرنشان کرد: اگر به مباحث اقتصادی بیشتر توجه داشتیم و اقتصاد مقاومتی را به خوبی پیاده کرده بودیم و نگران آثار تحریم‌ها در زمینه مسائل اقتصادی نبودیم طبعا امتیازات کمتری می‌دادیم و امتیازات بیشتری می‌گرفتیم، اگر تولید ملی حمایت شده بود و بنیان‌های اقتصادی تقویت شده بود تأثیرات تحریم‌ها کمتر بود و نگران فشارهای اقتصادی تحریم‌ها نبودیم.

 

فولادگر با باین این‌که گاهی دولت‌ها با آیین نامه ها قوانین را خنثی و بی اثر می‌کنند اظهار کرد: دولت جدید در دو سال نخست خود لایحه بودجه را به موقع ارائه می‌داد اما امسال این دولت نیز مانند سه سال پایانی دولت قبل این لایحه را با تأخیر به مجلس ارائه داد و باتوجه به قوانین مجلس و نزدیکی ایام انتخابات زمان بسیاری کمی در اختیار مجلس برای بررسی آن قرار دارد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های سخنگوی دولت مبنی بر لزوم سه شیفته کارکردن مجلس برای بررسی لایحه بودجه، گفت: آقای نوبخت خودشان چهار دوره نماینده مجلس بوده‌اند و آیین نامه ها را می‌دانند، افزون بر آنکه دولت می‌دانست امسال سال انتخابات است و مجلس فرصت کمتری برای بررسی دولایحه به صورت همزمان در اختیار دارد.

 

در پسابرجام باید به ظرفیت‌ها و تولید داخلی توجه داشته باشیم

وی با اشاره به شرایط پسا برجام تصریح کرد: استقبال از سرمایه گذاری خارجی منطقی و صحیح است اما لازم است در شرایط کنونی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی در زمینه تولید در نظر گرفته شود و باید مشخص شود که تکلیف تولید داخلی با قراردادهایی که با کشورهای خارجی بسته می‌شود چه خواهد بود، لازم است که در درجه اول به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی توجه شود و پس از آن به سراغ سرمایه گذاران خارجی برویم.

 

فولادگر گرایش‌های شتاب زده مدیران دولتی به سمت شرکت‌های خارجی را زیاد دانست و اظهار کرد: این مدیران یا به توانمندی‌ها و تولیدات داخلی اعتماد ندارند و یا ترس دارند یا به تولیدات داخلی بهایی نمی‌دهند، البته ممکن است از توانمندی‌ها تولید نندگان داخلی اطلاعی نداشته باشند، ممکن است البته مسائل دیگری نیز نظیر پورسانت در میان باشد که با این شتاب به سراغ شرکت‌ها خارجی می‌روند./1304/202/ب1

ارسال نظرات