۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۷
کد خبر: ۳۱۶۵۶۹
آیت الله عالمی:

استکبار ستیزی منافاتی با تعامل با جهان ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان با بیان این که استکبار ستیزی منافاتی با تعامل با جهان ندارد، گفت: همه دنیا مستکبر نیستند بلکه برخی از کشورها که خود را آقا بالاسر دنیا می دانند مستکبر هستند که ستیز با آنها هیچگاه تعامل با سایر ملت ها را از پیش روی جمهوری اسلامی بر نمی دارد.
آيت الله عالمي

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که استکباری ستیزی از مبنای دینی و عقلانی برخوردار است، گفت: حقیقت و جوهره استکبار ستیزی ریشه در ستیز توحید با کفر و شرک دارد.


وی افزود: همان گونه که کفر و شرک در صدد هستند که موحد و نور توحیدی در عالم نباشد، موحد نیز جهاد می کند که مشرک از نور توحید بهره مند شود تا تمام مردم دنیا از نور الهی حق تعالی استفاده کنند؛ بین شرک و توحید هیچ گاه مصالحه نیست.


نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با بیان این که استکبار ستیزی برای همیشه وجود دارد، اظهار داشت: بدون شک اگر ما با استکبار ستیز نکنیم او با ما ستیز می کند، از این رو این اصل مهم باید پاس داشته و به کار گرفته شود.


وی با اشاره به جریانی که به بهانه تعامل استکبار ستیزی را زیر سؤال می برد، ادامه داد: استکبار ستیزی منافاتی با تعامل با جهان ندارد، همه دنیا مستکبر نیستند برخی از کشورها که خود را آقا بالاسر دنیا می دانند مستکبر هستند که ستیز با آن ها هیچگاه تعامل با سایر ملت ها را از پیش روی جمهوری اسلامی بر نمی دارد.


آیت الله عالمی با بیان این که می توان استکبار ستیز بود و در عین حال با ملت های جهان تعامل داشته باشیم، ابراز داشت: گروه هایی که چنین تلاش هایی دارند به مسائل عمیق نگاه نمی کنند، اگر این افراد دقیق به مسأله نگاه می کردند متوجه می شدند بین تعامل و استکبار ستیزی تنافی وجود ندارد.


وی عنوان کرد: می شود ملتی روابط عادی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با ملت های دیگر داشته باشد و اصل استکبار ستیزی با کشورهایی که می خواهند همه ملت ها و مردم را استعمار کنند را نیز رعایت کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات