۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۱۶۳۳۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

انتخابات، مسؤولان را از پرداختن به مشکلات معیشتی مردم دور نکند/ لزوم اجتناب از اسراف و افراط در تبلیغات

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب، گفت: نباید پرداختن به مسائل انتخاباتی، مسؤولان و مدیران کشور را از پرداختن به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باز بدارد.
حجت الاسلام يعقوبي- نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بر قانون‌مندی و اخلاق‌مداری همه نامزدهای انتخاباتی و حامیان آن‌ها، مردم و مسؤولان در این عرصه مهم سیاسی تأکید کرد.

 

وی از نامزدهای انتخاباتی خواست تا در تبلیغات خود از هرگونه اسراف و افراط پرهیز داشته باشند و هزینه‌های بیخودی نکنند زیرا مردم ما به آن میزان از فهم و درک سیاسی رسیده‌اند که به برنامه‌ها و اهداف نامزدها رأی می‌دهند و به عکس کاندیدا توجه چندانی نمی‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: کاندیداهای انتخابات پیش رو برنامه‌ها و اهداف خود را برای مردم بازگو کرده و در این روند اخلاق اسلامی و رفتار قانونی داشته باشند.

 

وی با اشاره به فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر مسؤولان و مدیران نیز در کنار پرداختن به انتخابات، از پرداختن به مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بازنمانند نه آنکه انتخابات آن‌ها را از این امور مهم غافل کند.

 

حضور باشکوه مردم در مراسم 22 بهمن قدردانی از نعمت اسلام و انقلاب بود

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از شرکت گسترده و حضور باشکوه مردم در مراسم راهپیمایی و تظاهرات یوم‌الله 22 بهمن، اظهار کرد: مردم استان خراسان شمالی و ایران اسلامی با این حضور پرشور و شعور خود در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به همه دنیا ثابت کردند که همچنان در مسیر آرمان‌ها و اهداف اسلامی و انقلابی خود حرکت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی سفره بابرکتی را برای مردم ایران گستراند، خاطرنشان کرد: در طول 37 سال گذشته عده‌ای بر روی این سفره نشسته و از آن بهره می‌برند اما در عین حال به آن بی‌اعتنایی می‌کنند که این افراد را باید انسان‌های بی‌ادب و بی‌تفاوت نام نهاد.

 

وی ادامه داد: گروه دوم افرادی هستند که از سفره انقلاب و نظام اسلامی به نان و نوایی رسیدند اما پس از آن به انقلاب و نظام پشت کردند که منافقان در زمره این افراد قرار می‌گیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اما دسته سوم مردم همیشه در صحنه، حق‌شناس و نعمت‌شناس هستند که هر سال به منظور قدر دانستن نعمت اسلام و انقلاب در عرصه‌های مختلف سیاسی، انقلابی و مذهبی ازجمله مراسم دهه فجر شرکت کرده و با این حضور خود با آرمان‌های اسلام و انقلاب تجدید میثاق می‌کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این مردم در طول حدود چهار دهه گذشته از انقلاب و نظام اسلامی، امتحان‌ها و شرایط مختلفی ازجمله جنگ تحمیلی و دوران تحریم را گذرانده و اکنون کاملاً پخته و باتجربه شده‌اند به همین دلیل نیز از تهدید‌ها و توطئه‌های دشمنان هراسی ندارند.

 

وی بابیان اینکه این ملت در طول 37 سال گذشته رویش‌های انقلابی و اسلامی فراوانی داشته است، افزود: شاهد این مدعا آن است که در حالی که 37 سال از عمر انقلاب و نظام اسلامی گذشته، بسیاری از افرادی که دیروز در مراسم راهپیمایی و تظاهرات حضور داشتند هنوز به سن 37 سالگی نرسیده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده رویش‌های فراوان انقلاب و نظام اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه همچنین در طول این 37 سال ملت ایران به خوبی دشمنان و دوستان خود را شناخته است، اضافه کرد: بر همین اساس بود که دیروز مردم علاوه بر فریاد زدن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل»، آل سعود را نیز لعن و نفرین می‌کردند.

 

صدور حکم ارتداد سلمان رشدی، قدرت مرجعیت شیعه را به دنیا نشان داد

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و پنجم بهمن‌ماه، سالروز صدور فتوای ارتداد از سوی امام خمینی (ره) علیه سلمان رشدی، نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی، اظهار کرد: سلمان رشدی در این کتاب به اسلام، حضرت محمد (ص) و قرآن توهین کرده بود اما موضع‌گیری قاطع امام راحل در برابر آن جهان را دچار بهت و حیرت کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: درحالی که دشمنان اسلام و نظام اسلامی برای دست‌یابی به اهداف و اجرای توطئه‌ها و نقشه‌های شوم خود میلیاردها دلار هزینه می‌کنند امام خمینی (ره) تنها با یک فتوا آن‌چنان لرزه‌ای بر کاخ‌های آن‌ها انداخت که از آن تاریخ به بعد سلمان رشدی جرأت ظاهر شدن در انظار عموم را نیافته و همچنان به صورت مخفیانه زندگی می‌کند.

 

وی تصریح کرد: با صدور حکم ارتداد سلمان رشدی، همه مسلمانان به حمایت از این حکم به پا خاسته و جهانیان نیز متوجه قدرت و عظمت مرجعیت شیعه و رهبری دینی جامعه اسلامی شدند./9314/201/ب3

ارسال نظرات