۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۳۱۶۱۸۸
آیت الله خاتمی در اجتماع مردم رشت:

اتهام تندروی به نیروهای انقلابی تکمیل پازل دشمن است/ ولایتمداری تکلیف مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با بیان این که برخی از سال 88 تا کنون یک بار کلمه فتنه، بصیرت و نفوذ به عنوان کلید واژه هایی که نشان دهنده خط ولایت است را بر زبان نیاورده اند، گفت: این افراد بارها بر خلاف فرمایش رهبر انقلاب نیروهای حزب اللهی را با تعبیر تندرو کوبیده اند که خلاف خط ولایت است.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله خاتمي در رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در اجتماع با شکوه راهپیمایان 22 بهمن در رشت، با تقدیر از حضور حماسی و با شکوه ملت ایران در این راهپیمایی گفت: ملت ایران در آغاز سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی با همان شکوه سال 1357 به صحنه آمده است.


وی افزود: انقلاب ها به تدریج به سردی می گراید اما انقلابی که به یاری خداوند پس از 37 سال همان شکوه اولیه را دارد انقلاب بزرگ اسلامی ایران است، امسال مردم با شکوه زاید الوصفی عمل صالح بزرگی را صورت دادند؛ هرگامی که امروز در سراسر ایران و در استان گیلان به صحنه آمد مصداقی گامی است که سبب خشم دشمن می شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تحلیل راهپیمایی مردم در 22 بهمن پرداخت و با ارزشمند خواندن این حرکت عظیم اظهار داشت: آمدن مردم در صحنه بیعت با امام،آرمان های ایشان و نظام اسلامی است، وقتی امروز مردم با انقلاب بیعت می کنند در حقیقت با پیامبر اسلام بیعت کرده اند.


وی ادامه داد: وقتی مردم اجازه نمی دهند که خط انقلابی امام را زنده نگه می دارند در واقع با پیامبر اسلام بیعت کرده اند، جمعیت ده ها میلیونی کشور پیامی صریح با خود دارد که این است ما تا آخرین نفر، آخرین نفس و آخرین قطره خونمان همراه با نظام اسلامی و ولایت هستیم.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که حضور میلیونی مردم ایران این پیام را می رساند که ملت ایران در صحنه است، ابراز داشت: ما ایستاده ایم، ما ذره ای از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی عقب نشینی نخواهیم کرد؛ رهروان راه انبیا این گونه هستند که از پیمودن راه حق خسته نمی شوند، ملت زنده این چنین است.


وی عنوان کرد: دشمنان در پی این هستند که ملت ایران را خسته نشان دهند و چنین جلوه بدهند که ملت ایران خسته شده داشت اما ملت ایران خسته نشده و نمی شود اما دشمن را خسته خواهد کرد، امام قهرمان فرمودند که اگر دنیای استکبار بخواهد مقابل دین ما بایستد ما در برابر همه دنیای آن ها خواهیم ایستاد.


آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در مسأله برجام امت بزرگ ایران با 9 شرط مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه را صورت دادند اما این نمش قهرمانانه هیچگاه به منای آشتی با آمریکا نبوده و نیست؛ فریاد مقدس مرگ بر آمریکا امروز در کشور طنین افکن است.


وی اضافه کرد: ما نرمش قهرمانانه را صورت دادیم اما به فضل الهی تمام قد و قاطعانه در برابر تمام توطئه های آمریکا ایستاده و مقاومت می کنیم، این اجتماع عظیم اعلام برائت از شرکت و طاغوت است؛ پیام آمدن مردم در صحنه این است که ما فرهنگ استکبار ستیزی را از قرآن آموخته ایم.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فرهنگ مقابله با طاغوت مبنای قرآنی دارد، گفت: معنای آمدن امروز در سراسر کشور این است که شعار مقدس مرگ بر آمریکا زنده است، امروز مصداق بارز شرک، استکبار دولت مستکبر آمریکا است.


وی افزود: در کجای جهان اسلام توطئه وجود دارد و جای پای آمریکا نباشد، این مستکبران یمن را ویران کرده اند و حدود 20 هزار شهید و مجروح بر جای گذاشتند، بحرین را تبدیل به زندان بزرگی کردند؛ در سوریه نوکر حلقه به گوش آمریکا یعنی سعودی های جنایتکار گفتند نیروی زمینی می فرستیم؛ به سعودی ها می گوییم نیروی زمینی بفرستید رزمندگان سوری تابوت های جنازه های سعودی ها را به عربستان خواهند فرستاد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز رژیم خائن سعودی به عنوان ابزار صهیونیست ها در جهان اسلام عمل می کند، اظهار داشت: امروز دولت سعودی به عنوان ابزار آمریکا عمل می کند و مرگ بر آل سعود شعار مردم است.


وی ادامه داد: ملت ایران امروز با حماسه آفرینی در راهپیمایی 22 بهمن به تکلیف حضور عمل کردند، رسم مؤمنان بر این است که هر جا حضورشان لازم باشد به صحنه می آیند؛ خدا می داند در طول 37 انقلاب این حضور ها چه برکاتی داشته است.

آیت الله خاتمی با بیان این که حضور مردم در صحنه دشمنان را مأیوس کرده، می کند و خواهد کرد، ابراز داشت: راهپیمایی 22 بهمن آخرین حضور امسال نخواهد بود، ان شاءالله این حضور امروز مقدمه حضور با شکوه هفتم اسفند خواهد بود.


وی عنوان کرد: ملت ایران باشکوه تر از همیشه باید پای صندوق های رأی بیاید و مجلس خبرگان ولایی را همانند ادوار گذشته شکل دهند، مردم باید یک مجلس شورای اسلامی ولایی را شکل دهند و نمایندکان اصلح را مردم به این دو نهاد تأثیر گذار خواهند فرستاد؛ راهپیمایی امروز ملت ایران حضور و عبادت است، همچنین حضور با شکوه مردم در هفتم اسفند نیز عبادت خواهد بود.


امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این حضور مردم اعلام می کند که ما ولایتمدار هستیم، معنای این آمدن این که ای رهبر بزرگوار تنها نیستی و ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، معنای این آمدن این است که مردم در عمل ولایتمدار بوده و ولایت شعار نیستند.


وی اضافه کرد: قرآن می فرماید ولایت شعاری که در آن ولایتمداری نباشد نفاق است، مردم ما خط ولایت را از ولی می گیرند؛ بحمدالله رهبر ما خطیب گویا سخن است و مواضعش را به صراحت می گوید، موضع ولایت این است که از همه نهادهای قانونی نظام حمایت ناصحانه دارد.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که از قوای سه گانه و شورای نگهبان حمایت می کنیم که این خط ولایت است، گفت: خط ولایت یک مجموعه تفکیک ناپذیر است، نمی شود کسی از یک قوه حمایت کرده و قوه ای دیگر را بکوبد این ولایتمداری نیست.


وی افزود: ادبیات مقام معظم رهبری این است که به نیروهای مؤمن، حزب اللهی و نیروهایی که امروز نیز به شوق شهادت برای دفاع از حرم صف کشیده اند نباید تندور گفته شود؛ تندرو گفتن به نیروهای مؤمن و حزب اللهی پر کردن جدول دشمن است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بر خی از سال 88 تا کنون یک بار کلمه فتنه، بصیرت ونفوذ به عنوان کلید واژه هایی که نشان دهنده خط ولایت است را بر زبان نیاورده اند، اظهار داشت: این افراد بارها بر خلاف فرمایش رهبر انقلاب نیروهای حزب اللهی را با تعبیر تندرو کوبیده اند که خلاف خط ولایت است.


وی ادامه داد: این اجتماع آمده اند که بگویند ای مسؤولان محترم که با تمام وجود از شما حمایت می کنیم انتظار ما این است که نیز ولایتمدار باشید، حمایت ما یک تکلیف بوده و ولایتمداری شما نیز یک تکلیف و وظیفه است؛ همه مسؤولان نظام مشروعیتشان با ولایت است.


آیت الله خاتمی با بیان این که ملت با حضور خود ثابت کرد آنجایی که مسأله تقویت انقلاب محسوب می شود حرف ها یکی بوده و اختلافی وجود ندارد، ابراز داشت: این اجتماع مانور وحدت است، معنای آمدن این است که با وجود گرانی، رکود و مشکلات اقتصادی مردم از نظام و انقلاب حمایت می کنند.


وی عنوان کرد: همه مسؤولان نظام در صدد رفع مشکلات هستند اما برخی از این مشکلات جهانی است، وقتی راهپیمایی 22 بهمن باشد مردم خوب ایران با وجود مشکلات خم به ابرو نمی آورند، در این اجتماع همه یک صدا هستند؛ راهپیمایی 22 بهمن حزبی و جناحی نبوده بلکه به معنای دقیق کلمه ملی است.


امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: همه مردم این انقلاب بزرگ اسلامی را از خود می دانند و هیچکس این راهپیمایی را به نفع جناحش مصادره نکرده و نخواهد کرد، این گوهر وحدت باید پاس داشته شود؛ مردم ایران امروز عبادت بزرگی را صورت داده و نظام اسلامی به آن ها می بالد.


وی اضافه کرد: تمام توطئه ها با این هدف است که مردم در صحنه نباشند اما به کوری چشم دشمنان مردم در سی و هشتیم سالگرد انقلاب اسلامی با شکوه تر از سال های دیگر به صحنه آمدند، پیام ملت ایران این است که تا آخرین قطره خون همراه و مدافع نظام و ولایت خواهند ماند./1323/پ201/ج

ارسال نظرات