۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۳۱۵۸۵۲
رییس جامعه المصطفی العالمیه مشهد:

بانوان طلبه در امر پژوهش و تحقیق تلاش کنند/ ضرورت دوری از پژوهش مدرک محور

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه‌المصطفی العالمیه مشهد گفت: متأسفانه پژوش های ما با آفت هایی چون مقاله دادن برای مطرح شدن در جامعه محققان، مقاله دادن برای پول روبه رو است که نتیجه آن عدم رعایت اخلاق در حوزه پژوهش می شود.
حجت الاسلام محمد حسين مهدوي مهر، رييس جامعه المصطفي العالميه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد حسین مهدوی مهر، رییس جامعه المصطفی العالمیه مشهد، امروز در نشست سیره مدیریتی پیامبر اعظم(ص) که با محوریت مدیریت بحران در سیره حکومتی پیامبر اعظم(ص) به همت مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی العالمیه مشهد در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد به جایگاه و اهمیت پژوهش پرداخت.

 

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران، پیروزی حقانیت بر طاغوت بود و امیدواریم ان شاالله این نور درخشنده ای که از این انقلاب ساطع شده است به اقصی نقاط عالم گسترش یابد و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر با اشاره به این که دقت نظر در پژوهش بسیار مهم است، افزود: حوصله خانم ها از آقایان بیشتر است و این بیشتر بودن حوصله، دقت نظر می آورد و دقت نظر در پژوهش بسیار مهم است.


رییس جامعه المصطفی العالمیه مشهد خطاب به بانوان طلبه گفت: می بیینم این حوصله و دقت نظر در آقایان نیست و اکثرا خانم ها جزئی نگرتر و دقیق تر در مسائل هستند؛ از این  تحقیق در میان خواهران به لحاظ دارا بودن این ویژگی رونق بیشتری می تواند پیدا کند و این فرصت بسیار ارزشمندی است و لطفی است که خداوند متعال به بانوان عطا کرده است و نتیجه آن این است که شما می‌توانید در زمینه پژوهش گام بردارید.

 

وی به جایگاه و اهمیت پژوهش اشاره و ابراز داشت: جامعه اسلامی و انسانی ما با پرسش هایی مواجه شده است که به دنبال جواب آن پرسش ها می گردد و کار پژوهش مانند پیدا کردن قطعات پازل است.

 

تابلویی زیبا از مدیریت در جامعه اسلامی به نمایش بگذاریم
حجت الاسلام مهدوی مهر با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) خدای مدیریت بودند، افزود: ما باید بتوانیم تابلویی زیبا از تعامل در جامعه اسلامی و  همچنین یک تابلوی زیبا از مدیریت در جامعه اسلامی به نمایش بگذاریم.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه مشهد گفت: نبی مکرم اسلام(ص) جامعه پر از منافق، مشرک و افراد معاند مانند یهود که عنادش نسب به مؤمنان از همه بیشتر بود را مدیریت کردند.

 

وی ابراز داشت: آیا پیامبر اکرم(ص) حکومتی را به ارث برده بودند که از شوکت و عظمت آن در جامعه استفاده کنند؟ خیر چنین نیست. نبی مکر اسلام(ص) جامعه به دور از فرهنگ را به مقام و جایگاه رساند و ابوذر و مقداد را پرورش داد.

 

پیامبر اکرم(ص) جامعه را که اصول انسانی را محترم نمی شمردند، مدیریت کردند
حجت الاسلام مهدوی مهر به زنده به گور کردن دختران در زمان عرب جاهلیت اشاره کرد و افزود: جامعه عرب از علم و فهم بهره نداشتند، آن ها اولیات اصول انسانی را نه تنها محترم نمی شمردند؛ بلکه به جنگ آن می رفتند. کدام حیوان را شنید یا دیدید که بچه خود را آن همان با موضوع جنسیت او، زنده به گور کند؟ یعنی عرب های جاهل، یک انسان را به جرم این که دختر بود زنده به گور می کردند و پپامبر اکرم(ص) چنین جامعه ای را مدیریت کردند.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه مشهد با خاطرنشان کردن این که ما باید ویژگی های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) را برجسته کنیم، گفت: پژوهشگران با حوصله دقیق باید در این مسیر قدم بردارند.

 

وی به آفات پژوهش اشاره کرد و افزود: متأسفانه پژوش های ما با آفت هایی چون مقاله دادن برای بالارفتن درجه علمی. مقاله دادن برای مطرح شدن در جامعه محققان، مقاله دادن برای پول روبرو است که نتیجه آن عدم رعایت اخلاق در حوزه پژوهش می شود.

 

لزوم رعایت اخلاق در امر پژوهش
حجت الاسلام مهدوی مهر با بیان این که عدم رعایت اخلاق باعث می شود که افرد دنبال سرقت آثار بروند، افزود: پژوهش پول محور و مدرک محور از آفات پژوهش هستند که باعث می شوند در پژوهش خلاقیتی نباشد و پژوهش از شأن والای خود تنزل کند و متاسفانه شاهد این مسائل هستیم.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه مشهد خطاب به پژوهشگران گفت: شما بیش تر از این ارزش دارید که خواسته باشید خود را خرج پول کنید ،شما بیشتر از این ارز دارید که خواسته باشید خودتان را خرج مدرک کنید. شما بیشتر از این می ارزد که خواسته باشید خودتان را خرج عنوان کنید./1309/202/ب2

ارسال نظرات