۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۳۱۵۶۹۱
رییس سازمان درالقرآن الکریم کشور:

بکارگیری آموزه‌های قرآنی، تنها راه مصون ماندن فرزندان از آسیب‌ها است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان درالقرآن الکریم کشور انس با قرآن و فهم آیات این کتاب را تنها راه مصون ماندن فرزندان از آسیب ها و آفت های موجود در مسیر زندگی دانست.
خانواده و قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مهدی قره شیخلو امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره قرآنی فجر در بندرعباس، گفت: متاسفانه هنوز آن طور که باید، در مهدکودک های کشور به مباحث قرآنی توجه نمی شود.

 

وی افزود: باید بیش از 100 هزار مهدکودک در کشور به مهد کودک قرآنی تبدیل شود و نونهالان از همان سنین خردسالی به فراگیری قرآن و آشنایی با این کتاب آسمانی بپردازند.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور تصریح کرد: علیرغم تلاش و پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور انجام شده هنوز به آن نقطه مطلوب دست نیافته ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه آشنایی نونهالان در سنین کودکی سبب می شود تا در دوران نوجوانی و جوانی به یک نیروی قرآنی مستعد تبدیل شود، ابراز داشت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور نیازمند استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قرآنی و تربیت علاقمندان به این امور در رشته‌های مختلف بوده و این امر جز با همکاری و تعامل خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی محقق نمی شود.

 

قره شیخلو با اشاره به نقش مهم و اساسی مداران در زمینه فراگیری امور قرآنی نونهالان، گفت: مادران باید تلاش کنند تا فرزندان خود را از سنین پایین با قرآن آشنا و همراه کنند.

 

وی تصریح کرد: برپایی این گونه جشنواره ها فرصتی مناسب برای معرفی ‌ و پتانسیل های قرآنی بنابراین همه دستگاه های فرهنگی باید در راستای معرفی و پرورش نیروهای قرآنی تلاش کنند.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در ادامه انتخاب نام نیکو، تربیت خوب و آموزش قرآن را از وظایف مهم خانواده‌ها برشمرد و تصریح‌کرد: انس با قرآن و هم‌نشینی با آن، تنها راه مصون‌ماندن فرزندان از آسیب‌ها و آفت‌های موجود در مسیر زندگی است.

 

قره شیخلو، با تاکید بر تلاش و همت خانواده ها در راستای فراگیری امور قرآنی توسط نونهالان گفت: والدین باید در راستای آموزش قرآن و آشنایی فرزندان با آموزه‌های قرآنی از هیچ کوششی دریغ نکنند./851/202/ب1

ارسال نظرات