۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۳۱۵۶۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

رسانه‌ها در توسعه فرهنگ قرآنی نقش آفرینی کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که رسانه‌ها در توسعه فرهنگ قرآنی نقش آفرینی کنند، گفت: افزایش فعالیت‌های قرآنی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و رسانه‌ها باید موضوع فعالیت های قرآنی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که رسانه‌ها در توسعه فرهنگ قرآنی نقش آفرینی کنند، گفت: افزایش فعالیت‌های قرآنی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و رسانه‌ها باید موضوع  فعالیت های قرآنی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

 

استان مرکزی از فعالیت 40 مؤسسه قرآنی بهره‌مند است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه، با آغاز به کار 10 خانه قرآنی روستایی جمع خانه‌های روستایی استان به 180 می‌رسد، اظهار داشت: استان مرکزی از فعالیت 40 مؤسسه قرآنی نیز بهره‌مند است که این دو ظرفیت مهم در کنار یکدیگر می‌توانند به رشد و پویایی برنامه‌های قرآنی استان بیفزایند.

 

حجت‌الاسلام قربان‌پور اشاره به اینکه روستاها از قابلیت و ظرفیت ویژه‌ای در خصوص فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی برخوردارند، گفت: برخی از روستاها که دارای جمعیت خوبی هستند، فعالیت‌های خانه‌های قرآنی آنها در سطح مؤسسات است و این توان را دارند که خدمات خود را در سطح مراکز شهری ارتقا بخشند و بهترین کار این است که ظرفیت‌های این مناطق شناسایی و از این پتانسیل در جهت فعالیت‌های بزرگ روستایی استفاده شود.

 

ضرورت تغییر سطح برنامه‌های قرآنی در سطح روستاها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی در شرایط آینده کشور در قالب یک مهندسی بهتر اتفاق خواهد افتاد؛ چراکه قرار است در کل کشور جریانات قرآنی و مجوزهای صادره مجموعه‌های فعال قرآنی اعم از تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکپارچه شود.

 

حجت‌الاسلام قربان‌پور با تأکید بر لزوم تغییر سطح برنامه‌های قرآنی در سطح روستاها، اضافه کرد: خوشبختانه این امکان در روستاها وجود دارد تا از آنها به عنوان مراکز فعال قرآنی در سطح استان استفاده شود.

 

وی افزود: خانه‌های قرآنی روستایی با توجه به اینکه در برخی از موارد دارای هزینه‌های سنگین‌تری نسبت به شهرها هستند باید از حمایت‌های مالی مناسب نیز برخوردار باشند.

 

حافظان و قاریان ممتاز نباید در شهرها متمرکز شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه حافظان و قاریان ممتاز نباید در شهرها متمرکز شوند، تصریح کرد: باید فضایی آماده شود تا کودکان و نوجوانان روستایی با استفاده از امکانات و ابزارهای موجود استعدادهای خود را شکوفا کنند و در عین حال که در روستا زندگی می‌کنند به صورت تخصصی در حوزه قرآن فعالیت داشته باشند و این وظیفه مسؤولان است که چهره‌های قرآنی شاخص در روستاها را شناسایی، معرفی و سرمایه‌گذاری کنند.

 

حجت‌الاسلام قربان‌پور در ادامه با بیان این که شورای فرهنگ عمومی روستایی باید به صورت جدی پیگیری شود، گفت: فنی‌تر برگزار کردن برنامه‌های قرآنی به اثرگذاری آن در جامعه کمک می‌کند و  همچنین با رسانه‌ای کردن فعالیت‌های قرآنی باید مردم را با چگونگی روند اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها آشنا کنیم./842/302/ب1

ارسال نظرات