۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۳۱۵۴۱۲
رییس مجلس شورای اسلامی:

وضعیت نشر در کشور مناسب نیست/ صادرات کتاب به رونق صنعت نشر در کشور کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نشر کشور از شرایط خوبی برخوردار نیست و با وجود اینکه کشور ما یک کشور فرهیخته است، ولی شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که نشر از گردش پولی خوبی برخوردار نیست.
آيين گشايش يازدهمين نمايشگاه کتاب استان قم در مصلي قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر لاریجانی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان که در مصلی قم برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب در استان ها در رشد و توسعه فکری استان ها نقش بسزایی خواهد داشت، اظهار کرد: امروز نشر کشور از شرایط خوبی بسر نمی برد و با وجود اینکه کشور ما یک کشور فرهیخته است ولی شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که نشر از گردش پولی خوبی برخوردار نیست.


وی با بیان اینکه کتاب امروز از سبد هزینه ای خانوار حذف شده است، تصریح کرد: کار نشر یک کار مقدس است و آگاهی بخشی به جامعه محسوب می شود و مسؤولان باید برای رونق هرچه بیشتر این بخش برنامه ریزی لازم را انجام دهند.


رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش نشر‌، توزیع است، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب یک مسکن خوبی در این زمینه است ولی باید یک فکر دائمی برای حل این مشکل انجام دهیم.


وی ادامه داد: ایجاد فروشگاه های زنجیره‌ای کتاب می تواند درمان خوبی برای برطرف کردن مشکل توزیع کتاب در کشور باشد، همچنین صادرات کتاب به کشورهای مختلف نیز می تواند در رونق بخشیدن به صنعت نشر در کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین دانشی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به حضور بیش از 450 ناشر در یازدهمین نمایشگاهکتاب استان قم، اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از یکصد هزار عنوان کتاب در بخش های مختلفی از قبیل عمومی، دانشگاهی، کودکان و دفاع مقدس در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ظرفیت استان قم در حوزه فرهنگ و نشر، افزود: وجود بارگاه کریمه اهل بیت، مسجد مقدس جمکران و مراکز علمیه این پتانسیل را برای استان قم ایجاد کرده است تا مسؤولان توجه ویژه ای به حوزه فرهنگ استان قم داشته باشند و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب در استان قم را انجام دهند.


وی گفت: در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم بیش از 750 میلیون تومان بن الکترونیکی در اختیار اهالی کتاب و کتاب خوانی قرار خواهد گرفت.


شایان ذکر است، یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم از دوشنبه نوزدهم بهمن ماه میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود./858/202/ب2

ارسال نظرات