۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۳۱۵۳۷۹
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

عده ای با ادعای پیروی از امام تیشه به ریشه آرمان های ایشان می زنند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان نمونه‌هایی قرآنی از مبنای استکبار ستیزی در اسلام و مذهب تشیع گفت: هزینه‌های پرداخت شده توسط تشیع در طول تاریخ کم نبوده است با این حال شیعیان حاضرند نان خالی بخورند ولی در مقابل استکبار بایستند.
حجت الاسلام و المسلمين حسن سعيدي استاد درس خارج حوزه علميه قم
حجت الاسلام والمسلمین حسن سعیدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از کسانی که آرمان استکبار ستیزی ملت ایران را زیر سؤال می برند، گفت: مخالفت با استکبار ستیزی به دلیل بی سوادی این افراد نسبت به قرآن کریم است.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: این که حضرت امام و مقام معظم رهبری بر استکبار ستیزی اصرار دارند به دلیل این است که این موضوع مبنا و ریشه قرآنی دارد «اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت» که در قرآن سفارش شده است که با استکبار بستیزند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: در قرآن آیات فراوانی مانند «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» داریم که همه نشان دهنده لزوم استکبار ستیزی است؛ افرادی که با استکبار ستیزی مخالفند به انقلاب عقیدتی مردم اعتقاد ندارند.
وی تصریح کرد: امام عصر باید در رأس حکومت اسلامی باشد و نایبان ائمه معصومان باید بر حکومت تکیه بزنند در غیر این صورت مردم باید با آن‌ها سر جنگ داشته باشند؛ مردمی انقلابی و شیعه نمی‌توانند حضور حاکمان بی دین را در حکومت تحمل کنند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به هزینه‌های پرداخت شده توسط شیعیان در سراسر تاریخ گفت: سال‌ها پیش از سر شیعیان ستون می‌ساختند، در زمان منصور دوانقی، متوکل و خلفای غاصب شیعیان را شکنجه می‌کردند و زندان را بر سر زندانیان شیعه خراب می‌کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: هزینه‌های پرداخت شده توسط شیعه در سراسر تاریخ بسیار زیاد بوده است؛ این هزینه‌های سنگین تنها مربوط به این زمان نیست، امام راحل هم می‌فرمودند «اینکه تو می‌خواهی مستقل باشی خرج و زحمت دارد» مستکبرین نمی‌گذارند که ما مستقل باشیم در صورتی که مردم حاضرند که نان خالی بخورند ولی زیر بار استکبار نروند.
وی فرزندان امام خمینی (ره) را کسانی دانست که با هدف، راه و انقلاب امام عجین هستند و ابراز داشت: امام در کلام جالبی می‌فرمودند «کسانی تا اخر خط با ما هستند که طعم فقر را چشیده باشند».
استاد درس خارج حوزه علمیه قم انتساب به افراد و جایگاه های خاص را فاقد موضوعیت عنوان کرد و افزود: این انقلاب با خون شهیدان به دست آمده است بنابراین نباید اجازه دهیم که به دست نا اهلان بیافتد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: متأسفانه در بیت امام افرادی نفوذ کرده‌اند که حتی در موردی به آقای ضرغامی در زمان ریاستش بر صدا و سیما نامه نوشتند که درباره نام، راه و یاد امام در تلویزیون کمتر برنامه بسازید؛ این نشان می‌دهد که این افراد به دنبال از بین بردن راه و یاد امام خمینی (ره) هستند./836/ت302/ج
ارسال نظرات