۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۱۵۳۵۴
دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران:

فعالیت های علمی پژوهشی باید از حاشیه به متن حوزه‌های علمیه وارد شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران با تأکید بر این که فعالیت های علمی پژوهشی باید از حاشیه به متن حوزه‌های علمیه وارد شود، گفت: مشارکت اساتید در امور پژوهشی گامی مؤثر در جهت تشویق طلاب به این امر است که باید به آن پرداخته شود.
دبير جشنواره علامه حلي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران امروز در نشست استانی جشنواره علامه حلی با اشاره استقبال مناسب طلاب از این جشنواره علمیه، گفت: جشنواره علامه حلی در جهت شناسایی استعدادهای پژوهشی و همچنین رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه برگزار خواهد شد.

 

وی جشنواره استانی علامه حلی را فرصتی برای رقابت طلاب جوان در عرصه پژوهش عنوان کرد و افزود: به حتم برگزاری استانی این جشنواره در شناسایی طلاب جوان پژوهشگر کمک شایانی خواهد کرد. 

 

حجت الاسلام سلیمانی از آموزش و پژوهش به عنوان دو بال برای تعالی علمی در حوزه یاد کرد و گفت: همراهی آموزش و پژوهش در حوزه یک طلبه را به قله های علم و دانش هدایت خواهد کرد. 

 

وی با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود. 

 

دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که در حال حاضر ظرفیت های خوبی در مباجث پژوهشی در مدارس علمیه استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت های ارزشمند در جهت رشد و گسترش پژوهش در مدارس علمیه بهره گیریم.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که ظرفیت پژوهشی حوزه علمیه برادران به حتم بیشتر از دیگر مراکز حوزوی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود و به همین دلیل پژوهش در حوزه علمیه کمرنگ است.

 

دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران با تأکید براین که باید از نظر پژوهشی در مدارس علمیه یک تحرکی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: باید شیوه مقاله نویسی و روش تحقیق از سوی اساتید و مدیران مدارس علمیه از ابتدای سال تحصیلی جدید به خوبی تبیین شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی بر ضرورت برگزاری یک دوره آموزشی روش تحقیق، مقاله نویسی و آیین نگارش از سوی مدارس علمیه برای طلاب همه پایه های مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر وضعیت پژوهش در مدارس علمیه مناسب نیست و نیازمند یک حرکت اساسی در این بخش هستیم.

 

دبیر جشنواره علامه حلی در مازندران هدف از برگزاری این جشنواره را استعداد سنجی و تقویت ظرفیت های علمی طلاب دانست و خاطرنشان کرد: طلاب جوان با ارائه مقالات و آثار مکتوب خود جرأت قلم زدن را در خود تقویت می کند و شرکت در این جشنواره ها فرصت خوبی برای بالا بردن توان علمی و نگارشی برای طلاب است.  

 

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید به این مطلب که فعالیت های علمی پژوهشی باید از حاشیه به متن حوزه‌های علمیه وارد شود، افزود: مشارکت اساتید در امور پژوهشی گامی مؤثر در جهت تشویق طلاب به این امر است که باید به آن پرداخته شود.  

 

دبیر جشنواره علامه حلی در مازندران علوم انسانی را دارای ظرفیت بالایی برشمرد و با تأکید به عدم غفلت از معارف اهل بیت (ع) در امر پژوهش، خاطرنشان کرد: پویایی در عرصه علوم انسانی مرهون معارف اهل بیت (ع) است./950/202/ب1

ارسال نظرات