۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۳۱۵۲۲۴
مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

روحانیت در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نقش اساسی دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان این که امروزه در تمام دنیا انقلاب اسلامی ایران را با نام امام راحل و روحانیت می شناسند، گفت: روحانیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به وظیفه خطیر خود را به خوبی ایفا کرده است.
حجت الاسلام حسن بابايي

حجت الاسلام حسن بابایی مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک تفاوت اساسی با دیگر انقلاب های جهان دارد که همان الهی و مردمی بودن آن است و به همین دلیل امام خمینی(ره) آن را جمهوری اسلامی نامگذاری کرد.

 

وی افزود: در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) کسانی که دین اسلام را احیاء و ترویج کردند، مراجع دینی و روحانیان بودند که همیشه یار و یاور مردم بوده و هستند.

 

حجت الاسلام بابایی با اشاره با این که در تمامی دوران ها و در تمام کشورهای اسلامی، روحانیان با ظلم و ستم پادشاهان مبارزه کرده و همیشه یاور فقرا بوده اند، گفت: بسیاری از روحانیان در زمان پادشاهان گذشته مدت های مدیدی را در تبعید گذرانده و یا به شهادت رسیدند.

 

مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان این که برای همه مردم روشن و واضح بود که امام راحل مدافع نظام الهی و برچیده شدن ظلم و ستم در ایران است، افزود: تبعید امام به عراق نیز در همین راستا بود، از این رو امروزه در تمام دنیا انقلاب اسلامی ایران را با نام امام راحل و روحانیت می شناسند.

 

به گفته وی، همان طور که روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام شاهنشاهی نقش مؤثری داشتند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این وظیفه خطیر را به خوبی ایفا کرده اند.

 

وی با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی توان تحمل پیروزی ملت ایران را نداشتند، گفت: استکبار جنگ تحمیلی را بر علیه ایران اسلامی آغاز کردند، آن هم در زمانی که انقلاب اسلامی ایران تازه شکل گرفته بود و هیچ گونه آمادگی برای مقابله با دشمن نداشت.

 

حجت الاسلام بابایی با بیان این که به لطف خداوند متعال دشمن در دوران هشت ساله جنگ به موفقیتی دست نیافت، گفت: با توجه به تاریخ گذشته ایران، هر زمان جنگی رخ داده، قسمتی از خاک ایران جدا شده است، در حالی که در طول 8 سال دفاع مقدس، با رهنمودهای امام راحل و روحانیت و فداکاری مردم، نه تنها یک وجب از خاک ایران جدا نشد بلکه انقلاب اسلامی ایران به یک پیروزی بزرگ دست یافت./1307/302/ب3

ارسال نظرات