۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۱۵۱۶۰
کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد؛

شاخص‌ها و راهکارهای انقلابی ماندن

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که در این زمان فردی انقلابی است که حامی نظام و به دنبال وحدت جامعه، وحدت میان سنی و شیعیان است، گفت: منظور از ماندگاری ماندن، حفظ روحیه انقلابی است که سبب نظام سازی و دولت‌سازی و توجه به آینده حکومت اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين ابوذر مظاهري «من انقلابي‌ام»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوذر مظاهری، کارشناس مسائل سیاسی، امروز، در برنامه پلاک 57 رادیو معارف، به شاخصه‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مبانی انقلاب در تاریخ اسلام به ویژه مکتب تشیع وجود داشته است.

 

حجت الاسلام مظاهری بیان کرد: قبل از دستیابی به حکومت اسلامی فرد راحت‌تر می‌توان انقلابی بماند، زیرا که فضایی برای مبارزه به وجود آمده بود و مردم در مقابل یک حکومت ظالم و جائر قرار داشت، همه مردم برای سرکوبی و مبارزه با رژیم شاهنشاهی همکاری می‌کردند، اما زمانی که حکومت شیعی و انقلاب اسلامی در ایران روی داد، تعریف جدیدی از انقلابی ماندن می‌شود.

 

وی در ادامه سخنانش به ویژگی‌های فرد انقلابی اشاره کرد و گفت: مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حکومت اسلامی از پنج مرحله انقلاب‌سازی، نظام سازی، دولت‌سازی، کشورسازی و تمدن‌سازی تشکیل شده است که در این زمان در مرحله دولت سازی به سر می‌بریم.

 

 حجت الاسلام مظاهری بیان کرد: در این زمان منظور از انقلابی ماندن در مرحله اول نیست، بلکه منظور حفظ و ماندگاری روحیه انقلابی است که سبب نظام سازی و دولت‌سازی و توجه به آینده حکومت اسلامی می‌شود.

 

کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت: انقلاب‌ها پدیده‌های غیرعادی و خارق العاده‌ای هستند که در کشورهای جهان به ندرت روی می‌دهد، انقلاب‌ها برای تغییر وضعیت ریشه‌ای در جامعه روی می‌دهد، و این مسأله به گونه دفعی محقق می‌شود، انقلابی‌ها اهل مبارزه هستند، اما در نظام اسلامی، داشتن روحیه انقلابی رمز موفقیت و آرامش است.

 

وی با بیان این که فرد انقلابی می‌تواند سازنده باشد که با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی همراهی کند، گفت: در مکتب شیعه، بسیاری از برخوردهای دوگانه وجود دارد، همانند این که در مکتب شیعه تقیه وجود دارد و حفظ روحیه انقلابی و دادخواهی از حکومت ظالمان هم بوده است.

 

حجت الاسلام مظاهری بیان کرد: مطابق رهنمودهای امام راحل حفظ نظام از مهم‌ترین واجب‌ها است، بنابراین در این زمان فردی انقلابی است که حامی نظام و به دنبال وحدت جامعه، وحدت سنی و شیعیان است./998/202/ب2

ارسال نظرات