۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۱۵۰۸۹
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

رهبری عالمانه، حمایت مردم و وحدت سه عامل رشد و دوام انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شریفی سیستانی با بیان اینکه رهبری عالمانه، حمایت مردم و وحدت سه عامل رشد و دوام انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنان تمام تلاششان را برای متلاشی‌کردن این سه عامل به کار گرفته‌اند تا بتوانند انقلاب اسلامی را از بین ببرند.
انقلاب اسلامي

حجت‌الاسلام علی شریفی سیستانی، عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره)، گفت: این انقلاب انفجار نور است، نور در مقابل ظلمت است وقتی حضرت امام در روز 12 بهمن وارد کشور شدند مردم شعار دیو چو بیرون رود فرشته در آید را سر دادند دیو همان ظلمت هایی است که در سایه ی شاهان گذشته مثل محمد رضا، رضاشاه و امثال این ها بر مردم ستم ها و ظلم های بسیاری را روا داشتند.

 

وی ادامه داد: این شاهان ابزار و وسیله دست کشورهای استعمارگری همچون آمریکا و انگلیس بودند که هر آنچه را که این کشور های استعمارگر به آنها دیکته می‏کردند را انجام می دادند.

 

حجت الاسلام شریفی سیستانی با بیان اینکه مردم دیو یعنی شاه را از کشور بیرون کردند و فرشته که امام باشد وارد کشور شد ابراز کرد: با ورود امام(ره) که با استقبال گسترده مردم روبه رو شد، سه عامل یا سه اصل سبب رشد و دوام انقلاب شد.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم نخستین عامل رشد و دوام انقلاب را رهبری امام خمینی(ره) که بسیار عالمانه بود دانست و افزود: دومین عامل دوام انقلاب مردم بودند که از کیان این ملت دفاع کردند.

 

وی اضافه کرد: آنها در این راه حتی از جانشان هم گذشتند تا دینشان را حفظ کنند مردم امام خمینی(ره) را نایب امام زمان(عج) می‏دانستند و آنچه رهبری می‏گفت از او حمایت می‏کردند و وقتی جنگ تحمیلی هم پیش آمد مردم از ولی خودشان اطاعت کردند و در جنگ هشت ساله هم موفق شدند و جنگ به نفع ایران تمام شد.

 

وی سومین اصل رشد و دوام انقلاب را بحث وحدت دانست و اظهار داشت: آنچه که نقش مهمی در دوام پیشرفت انقلاب اسلامی داشت بحث وحدت است دشمن بسیار تلاش می‌کند تا از طرق مختلف وحدت را خدشه دار کند که این را هم باید با رهبری های داهیانه رهبر انقلاب و راهنمایی هایشان مردم آگاه باشند تا فریب دشمن را نخورند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دو مشکل اساسی در بحث وحدت وجود دارد، ابراز کرد: نخستین مشکل، بحث جنگ مذهب با مذهب است که دشمنان گروه ها و حکومت‌هایی خلاف حکومت اسلامی ایجاد کردند و آنها را به جان حکومت‌های اسلامی انداختند مثل داعش ، وهابیت و امثال اینها که ابزار و حربه ی مهمی در دست دشمن است این گروه ها مردم مسلمان بی گناهی را در کشورهایی مثل یمن و سوریه و عراق به شهادت رساندند.

 

وی ادامه داد: چون دشمن از جنگ مستقیم و رو در رو درمانده شده است و از طریق جنگ مستقیم نمی‌تواند به نتیجه برسد جنگ نرم را در پیش گرفته است و از طریق ابزارهای جنگ نرم مثل فضای مجازی و رسانه ها سعی در گسترش فساد اخلاقی دارد.

 

حجت الاسلام شریفی در پایان گفت: در این زمینه ما باید تلاش کنیم و به تعبیر فنی از طریق پدافند غیرعامل به مقابله بپردازیم و نیز در این زمینه جوان‏های ما باید آگاه و بیدار باشند و فریب زیبایی های ظاهری دشمن که باطن آن بسیار زشت و سمی است را نخورند؛ بنابراین باید با انجام اقدامتی برای مقابل با جنگ نرم راه دوام و پیشرفت انقلاب را هموارتر کرد./875/302/ب2

ارسال نظرات