۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۳۱۴۹۹۸
عضو شوری سیاست گذاری اصلاح طلبان:

جنبه های دینی ربطی به قانون اساسی ندارد/ اجازه مدیریت افکار در انتخابات به ما نمی‌دهند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به اینکه بعد از رد صلاحیت ها افراد خوبی در میان نامزدها برای ادامه اهداف خود پیدا کرده‌ایم، گفت: در ایران اعتقاد به رأی مردم خیلی ضعیف است؛ بنابراین به احزاب ما اجازه مدیریت افکار در انتخابات را نمی دهند.
شکوري راد فعال سياسي اصلاح طلب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی شکوری راد شب گذشته در نشست هم اندیشی شوری سیاست گذاری اصلاح طلبان قم که در محل مجمع محققین و مدرسین برگزار شد با بیان اینکه اگر بخواهیم اصالت انقلاب را مورد بحث قرار دهیم باید گفت اصالت انقلاب با عمل‌کرد ها زیر سؤال نمی‌رود این در حالی است که اهداف انقلاب را تحقق یافته نمی‌بینیم و انقلاب اسلامی یکی از اصیل‌ترین انقلاب‌های جهان است، اظهار کرد: حوادثی اتفاق افتاده است که غبار بر چهره انقلاب پوشانده ولی این دلیلی هم ندارد بر اساس این غبارها برای انقلاب نظری داد.

 

دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به اینکه بعد از رد صلاحیت ها افراد خوبی در میان نامزدها برای ادامه اهداف خود پیدا کرده‌ایم، ادعا کرد: در ایران اعتقاد به رأی مردم خیلی ضعیف است؛ بنابراین به احزاب ما اجازه مدیریت افکار در انتخابات را نمی دهند.

 

عضو شوری عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) شخصیت بسیار بزرگی داشت و شخصیت بزرگ امام منشاء تحول عظیم و انقلاب اسلامی ایران شد، تصریح کرد: بزرگترین دست آورد حضرت امام در تاسیس جمهوری اسلامی این بود که کشور بر اساس رأی و اراده مردم اداره شود.

 

وی ادامه داد: اگر در یک جمله قانون اساسی را تعریف کنیم و مهم ترین حرف قانون اساسی را بیان کنیم جواب یک جلمه خواهد بود قانون اساسی یعنی اینکه کشور بر اساس رأی مردم اداره شود؛ بنابراین آن چیزی که برخی معتقدند که جنبه‌های الهی حکومت نیز موضوعیتی در قانون دارد این چنین نیست مردم قانون اساسی را میثاق ملی می‌داند و اسلام موضوعیتی در این رابطه ندارد.

 

دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به اینکه جنبه‌های دینی و الهی که از آن در محافل صحبت می‌شود ربطی به قانون اساسی ندارد، اضهار کرد: امروز آراء اصلاحات که می خواهیم به صندوق بیاندازیم با موانع قانونی روبرو است و در شرایطی ما وارد انتخابات می‌شویم که در این شرایط این انتخابات به شکل تمام‌عیار امکان شکل‌گیری ندارد.

 

شکوری راد در ادامه به بیان کلیدواژهای عملیاتی اصلاح طلبان در برخورد به نتایج انتخابات پرداخت و گفت: من تحلیلم برای نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از انتخابات به دو حالت کلی است.


وی ادامه داد: حالت اول این است که بعد از انتخابات جمهوری اسلامی ایران دوباره در ریل قانون اساسی قرار گرفته باشد یا دیگر در ریل قانون اساسی نخواهد بود این خیلی مهم است که ما شرایطی فراهم کنیم که این نظام روی ریل قانون اساسی قرار بگیرد./837/پ202/ج

ارسال نظرات