۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۳۱۴۸۶۹
آیت‎الله مظاهری:

تمام بدبختی ها از تجمل گرایی نشأت می گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‎الله مظاهری گفت: همه بی‎حجابی‎های زن و بچه و بدبختی خود افراد جامعه از تجمل‎گرایی نشأت می‎گیرد، گناهان بزرگ جامعه از تجمل‎گرایی است.
آيت الله حسين مظاهري درس اخلاق حضرت آيت الله مظاهري در ماه مبارک در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، پنج‌شنبه شب در مسجد حکیم در سخنرانی هفتگی خود با اشاره به این که نماز مکالمه و معاشقه با خداوند متعال است، گفت: انسان از 24 ساعت خود یک ساعت را برای نماز وقت بگذارد، یکی از دلایل رفتن به جهنم کماهمیتی و بیتوجهی به نماز است.

 

وی افزود: قرآنها نمیفرماید از حلالها نخور و مالت را مصرف نکن، بلکه میفرماید مالت را حلال به دست بیاور، مال خودت باشد، اما درآمدت درست باشد، اما حالا که در رفاه هستی بخشی از این مال از آن خداوند است که اگر حق آن را ادا کنی، اهل بهشت هستی.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که بهشت رفتن مشکل نیست، خاطرنشان کرد: خداوند بهشت رفتن را برای کسانی مشکل میداند که در قرآن تشبیه به چهارپایان شدهاند، برای آنها فرار کردن از حرام مشکل است وگرنه اگر انسان یک دهم مالش را خرج راه خداوند بکند، کار سختی نیست.

 

وی با بیان این که یکی از سخنان جهنمیان این است که ما میتوانستیم به دیگران کمک کنیم اما نکردیم، اظهار کرد: مردم بسیاری از اموال خود را خرج تجملگرایی میکنند، اگر به همان اندازهای که خداوند دستور داده است این اموال را خرج آنچه خداوند گفته است، بکنند بهشتی میشوند و فقر از جامعه برداشته میشود.

 

حضرت آیتالله مظاهری ادامه داد: بیش از هزار آیه در قرآن است که میفرماید تجملگرایی نداشته باشید که فقر از جامعه برداشته میشود، ما نباید در جامعه دخترانی داشته باشیم که به دلیل شرایط مادی نتوانند به خانه شوهر بروند یا جوانی که نیاز به همسر دارد، یا خانه ندارد که ازدواج کند، این نه تنها از نظر اسلامی روا نیست، بلکه از حیث انسانیت نیاز به بحث بیشتری هست.

 

وی با اشاره به این که کسانی که تنها به فکر رفاه خود هستند و نسبت به مردم غفلت دارند از سلک انسانیت خارج میشوند، ابراز کرد: آنها همچون چهارپایان و حیوانات هستند، از همین جهت هم در روز قیامت به صورت الاغ وارد محشر میشود، اگر دانشمند هم باشد که بر اساس آیات قرآن یک بار کتاب بارش است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: خداوند در سوره مبارکه واقعه یکی از ویژگیهای اصحاب شمال را این تجملگرایی دانسته است، همه بیحجابیهای زن و بچه و بدبختی خود افراد جامعه از همین تجملگرایی نشأت میگیرد، گناهان بزرگ جامعه از همین تجملگرایی نشأت میگیرند./914/پ202/ج

ارسال نظرات