۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۱۴۷۹۸
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

تحقق اندیشه‌های رهبری نسبت به جایگاه زن زمینه‌ساز جهش علمی و فرهنگی در جهان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که اندیشه های رهبری در جامعه علمی، فرهنگی و حوزوی کشور مظلوم واقع شده است و کسی توجه چندانی به تحقق آنها نداشته و هم با استفاده از آن شعار داده و سخنرانی می کنند، گفت: تحقق اندیشه های رهبری نسبت به جایگاه زن زمینه‌ساز یک جهش علمی و فرهنگی عظیم در جهان است.
زن در خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدی، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در نشست علمی «شخصیت و جایگاه زن در اندیشه های رهبری» با اشاره به این که با استفاده از واژه مقدس آزادی بزرگ‌ترین ظلم ها به زنان شده و با استفاده از این واژه زنان را در تمامی ابعاد به اسارت کشیده اند، گفت: ناآگاهی دلیلی است که اجازه می دهد زنان این ظلم را پذیرفته و به آن افتخار کنند.

 

وی افزود: امروزه جامعه جهانی برای این که به منفعت بیشتری دست پیدا کند اقدام به فشار بر علیه کشورهای اسلامی کرده است و امروزه غرب به اسم آزادی می خواهد زنان مسلمان را هم از خانه بیرون کشیده تا کانون خانواده را در جوامع اسلامی مانند جوامع غربی نابود کند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: زنان نباید تصور کنند که برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در جامعه حتما باید آرایش کنند زیرا آرایش نه تنها آنها را به هدف نمی رسند بلکه زمنیه التذاذ بیشتر مردان و بردگی بیشتر زنان را فراهم کرده و به این ترتیب رقبت مردان برای تشکیل خانواده و حمایت عاطفی و مادی از زنان کاهش می یابد و در این میان تنها زن است که ضرر می کند.

 

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: یکی از ظلم‌هایی که غرب در جاهلیت مردم بر علیه مردم انجام داده است خشونت علیه زنان است و امام خامنه ای در سال 66 با اشاره به این موضوع که یک سوم زنان دنیا از دست مردان در دنیای غرب کتک می خورند از جنایت های متوحشانه غرب علیه زنان پرده برداری کرده است.

 

نویسنده کتاب شخصیت و جایگاه زن در اندیشه رهبری ادامه داد: در غرب به ویژه در آمریکا آمارهای وحشتناکی درباره سواستفاده از زن وجود دارد که براساس این آمارها 20 درصد از زنانی که به کلینیک های درمانی در آمریکا رجوع می کنند به دلیل خشونت های مردان است و این افزایش خشونت نتیجه مستقیم آزادی افسار گسیخته زنان در غرب است.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که رهبری تأکید زیادی بر انجام پژوهش در حوزه زن و خانواده دارند ولی متأسفانه سخنان ایشان در جامعه دانشگاهی، فرهنگی و حوزوی مظلوم مانده است که اگر رهنمودهای ایشان در زمنیه زن و خانواده محقق شود انقلاب و تحول عظیمی در زمینه زن و خانواده در عرصه فرهنگی انجام خواهد شد./968/202/ب2

ارسال نظرات