۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۱۴۷۶۱
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

حوزه به دنبال گسترش هنر دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که حوزه با برگزاری جشنواره هنرهای آسمانی به دنبال ترویج و گسترش هنر دینی در جامعه است، گفت: هنر نمایش قدرت خداوند است، قدرتی که به وسیله آن یک بنده خدا ممتاز می‌شود.
آيت الله حسيني بوشهري در پانزدهمين همايش کتاب سال حوزه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره هنرهای آسمانی که در مرکز همایش‌های دارالشفای قم برگزار شد با بیان اینکه بیش از هزار و صد اثر در زمینه شعر، داستان و پژوهش به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است افزود: این رشد کمی و کیفی نشان از گسترش فعالیت‌های هنری در بین طلاب دارد و البته وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند که باید اهتمام ویژه‌ای به امر هنر در حوزه‌های علمیه داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدی حوزه در چند سال اخیر نگاه جدی و توأم با دقت به هنر دینی است افزود: ما عصر طاغوت را فراموش نکرده‌ایم و چون هنر و هنرمند را به قربانگاه برده بودند برخی از متدینین ما هنر را جز زشتی چیزی نمی‌دیدند ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی هنر دینی روز به روز در حال گسترش است.
 
وی ادامه داد: هنر نمایش قدرت خداوند است، قدرتی که به وسیله آن یک بنده خدا ممتاز می‌شود و این پرتویی از قدرتی که خداوند به او داده است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه هنری که ریشه در دین و ارزش‌های دینی دارد برای ما ارزشمند است افزود: اینکه گفته می‌شود همه هنر ارزش است، اینطور نیست و اگر حوزه پای هنر می‌ایستد، پای هنری خواهد ایستاد که در آن ایمان، عمل صالح و خلق هنر با یاد خدا باشد.
 
وی با بیان اینکه در قرآن معیارهای بسیاری برای هنر دینی مطرح شده است تصریح کرد: حوزه اگر دنبال شعر و هنر می‌رود، ما می‌خواهیم طلبه‌های ما هنرمندی شوند که پایه‌های اعتقادیشان محکم شده و این گونه نیست که اگر وارد یک وادی شدند شرایط روز روی آن‌ها تأثیر بگذارد.
 
آیت الله حسینی بوشهری گفت: هنرمند اگر در جرگه ستمگران قرار گیرد هنرش بی ارزش خواهد بود و ما می‌خواهیم دستیابی به هنر دینی را در جامعه گسترش دهیم.
 
وی با مثبت ارزیابی کردن جشنواره هنرهای آسمانی افزود: این جشنواره دستاوردهای بسیار زیادی داشته است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در قالب هنر و ترویج فرهنگ پژوهش در عرصه هنر دینی اشاره کرد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: شناسایی و معرفی مراکز مرتبط با حوزه‌های علمیه و سازماندهی نیروهای هنرمند حوزه از دیگر دستاوردهای این جشنواره بوده است./858/202/ب2
ارسال نظرات