۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۷۳۱
به همت معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه؛

گردهمایی دانش‌آموختگان نقد فرق و ادیان در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی دانش آموختگان نقد فرق و ادیان به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) قم برگزار شد.
گردهمايي دانش آموختگان نقد فرق و اديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی دانش آموختگان نقد فرق و ادیان صبح امروز به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) قم برگزار شد.

 

این گردهمایی با حضور و سخنرانی آیت‌الله نجم الدین طبسی از اساتید بنام حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسملین حسین غیب غلامی از اساتید و پژوهشگران برجسته حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

 

همچنین در این گردهمایی، حجج اسلام ملانوری مدیر کل اداره فرق و ادیان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، محمد صحاف کاشانی پژوهشگر و محقق حوزوی در عرصه مسیحیت، ابوالقاسمی پژوهشگر عرصه شبهات ماهواره‌ای و آقای امیری از طلاب موفق در تبلیغ جهادی به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

حجت‌الاسلام ملانوری مدیر کل اداره فرق و ادیان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در ابتدای این گردهمایی، شناسایی فرق موجود، کتاب‌های ضاله موجود، شناسایی مبلغان فرق و ادیان، رصد فعالیت‌های فرق و ادیان از سوی اساتید و متعلمان و حوزه‌های سفیران هدایت را از جمله حوزه‌های فعالیت اداره فرق و ادیان دانست.

 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حسین غیب غلامی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هیچ عالم سنی حق ندارد با چند روایت ضعیف یا صحیح، به نقد مذهب ما بپردازد؛ عالم شیعه هم حق ندارد صرفا با چند روایت، مذهب اهل‌سنت را به چالش بکشد؛ عالم دین نباید تفرقه افکن باشد؛ بنابراین تفرقه‌هایی که امروز وجود دارد نشان از عدم علمی بودن مباحث و نقدها دارد.

 

 

حجت‌الاسلام والسلمین نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه هم در این گردهمایی به بیان احادیثی از ائمه معصومین(ع) در اهمیت تبلیغ دین و حراست از عقاید شیعی پراخت.

 

وی اظهار داشت: چنانچه اعتقادی در میان ما شیعیان زنده مانده، بدون شک به سبب مجاهدت‌های علمای گذشته بوده است؛ امروز هم چنانچه ما به مجاهدت علمی و تبلیغی نپردازیم، آیندگان ما در معرض خطر قرار می گیرند.

 

آیت‌الله نجم الدین طبسی، استاد برجسته حوزه علمیه هم در این گردهمایی با تأکید بر این‌که وهابیان و تکفیری‌ها پیاده نظام ابلیس هستند، عنوان کرد: تعدد فرق و ادیان همگی در یک راستا و با یک هدف فعالیت می‌کنند؛ تلاش همه آنان مبارزه با شیعه است و بودجه رهگیری این مسیر را هم، همگی از شیطان اخذ می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام محمدصحاف کاشانی در این گردهمایی به فعالیت‌های گسترده مسیحیان تبشیری در تبلیغ عقاید خود در ایران اشاره کرد و افزود: عده بسیاری از شیعیان که به مسیحیت گروییدند و برای آمرزش گناهان خود به کلیساها می‌روند، اسامی اهل‌بیت(ع) را در شناسنامه خود دارند؛ این مسأله از کم‌کاری مبلغان شیعه در شناساندن عقاید حقه به شیعیان صورت گرفته است.

 

 

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی هم به بررسی حملات گسترده دشمن به عقاید و فرهنگ شیعه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخت و تصریح کرد: هزینه تبلیغات دینی کشور عربستان در طول یک سال، حدود 87 میلیارد دلار بوده است؛ امروز 280 شبکه ماهواره‌ای به صورت مستقیم عقاید شیعه را نشانه گرفته‌اند که 200 شبکه آن در حوزه وهابیت کار می‌کند.

 

در پایان، آقای امیری از مبلغان جهادی و موفق حوزه علمیه قم به میزان تأثیرگذاری تبلیغ یکپارچه در مقابله با فرق، ادیان و جریان‌های انحراف پرداخت و داستان شیعه شدن گسترده بهائیان کرج را شرح داد.

 

شایان ذکر است، در این گردهمایی نیم روزه، تعداد زیادی از طلاب و روحانیان مرتبط با اداره فرق و ادیان معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه حضور داشتند تا اطلاعات گسترده‌ای درباره ادیان گوناگون کسب کنند./997/202/ب2

ارسال نظرات